PDA

View Full Version : SG Supreme



Mr.Bluesbreaker
6 september 2004, 23:51
Er zijn al veel topics over de Gibson SG geweest, en ook eentje over een SG Supreme, maar wat ik me nou afvraag: wie van de forummers heeft er nu werkelijk een? Of heeft er wel eens op gespeeld? Het lijken mij namelijk machtige gitaren, terwijl ik een SG standard/RI maar een lelijk ding vind, vooral door de slagplaat.
Ik las ook op HC een review van een Duitser die beweerde dat hij de enige in Duitsland met een Supreme was, wat me wel sterk leek omdat ze niet echt "belachelijk" duur zijn. (voor een Gibson dan :wink: ) ook las ik dat ze niet meer gemaakt werden :-? ?!
Ervaringen? Meningen?

Mr.Bluesbreaker
7 september 2004, 15:42
Ff omhoogschoppen.... :oops:

Helemaal niemand?? (51 keer bekeken)

Daniël_san
7 september 2004, 15:49
volgens mij zijn er wel meer duitsers met een supreme hoor. Dus ik zou me wel afvragen of ie kan tellen......

gerrekat
7 september 2004, 18:50
Ze worden nog wel gemaakt maar niet meer met een burst patroon zoals de oudere (eind jaren 90) maar een lelijkere two tone over de totale body.
Het is nogal pover om en slechts een AA top op te zetten IMO, dat schaadt ze een beetje, heb er zelden een gezien met ook maar aan acceptabele top, maar het idee is vet! ik zou er graag een zien met zwarte hardware en een AAAA top.

In de US koop je ze voor zo'n $ 1500 gebruikt maar in mint conditie...

Mr.Bluesbreaker
7 september 2004, 21:03
@ gerrekat: bedoel je met burst patroon het model dat op dit moment op de gibson site staat? :-( (Deze:)

http://www.gibson.com/products/gibson/sg/images/sgsupremeNUburstgreen2.jpg

Hebben ze nu juist dit model voor een afwijkende in de plaats gegooid, dit is nou juist het gore overdadige wat mij zo op het eerste gezicht opviel... (inclusief de pimp-gouden hardware 8-) die ik op een LP dan weer net waardeer.)
Tsja over die top, waarschijnlijk zul je voor een AAAA ook wel veel dikkere pegels moeten neertellen denk ik, een supreme komt nog net niet in de echte "boutique-class" denk ik.