PDA

View Full Version : 1965 JTM45 op een 1968 6x10 Bathtub



Pimmie
6 september 2004, 22:26
Hoi,

Heeft iemand misschien een indicatie van de prijs van deze amp? Ik vraag me af wat zoiets nu opbrengt gezien de prijs explosies van de afgelopen paar jaar.
De amp is van '65 originele OT, zijn beurtjes gehad enz, klinkt erg bluesy en zeker warmer dan welke re-issue ook. De tolex is wit gespoten geweest, maar weer hersteld met goed poetsen en leerverf.

Alsjeblieft geen biedingen, wil graag alleen de waarde weten.

grz,

http://home.hetnet.nl/~pimvd/Beeld08.jpg

Robbert
6 september 2004, 22:36
Nou, prijsexplosie? Implosie!

Serieus, slechte economie, slecht gevulde portomonnee. Jawel. Er wordt niet meer zo grof geboden op bijvoorbeeld Marktplaats, zoals een jaar of twee terug.

Desondanks zal die versterker flink aan de prijs zijn.

keef
7 september 2004, 09:54
Mooi ding. Music Ground heeft een '66 block logo voor $3750. Amerikanen betalen hier makkelijk meer dan 3000 dollar voor. Vraag het maar eens op het plexi palace forum.

Hoe weet je dat het een '65 is - is de andere trafo ook origineel..logo??

Pimmie
7 september 2004, 11:08
De amp is helemaal origineel.
Het is een 65-er omdat het serie nummer met goud erin is gezet. (zie Doyle's Marshall boek pagina 143) Na 65 werd dat zwart. Degene van wie ik de amp heb gekocht had hem zelf al ruim 20 jaar maar zijn vrouw stoorde zich aan dat ding en wilde hem het huis uit hebben. Het logo is ook origineel en heeft niet de gouden verf eroverheen wat ze volgens mij in 66 pas begonnen te doen, hij had de amp alleen wit gespoten.
Ik heb de originele Siemens buisjes ook nog ergens.

keef
7 september 2004, 12:06
Nog een leuke link:
http://marstran.com/Historic%20Data%20Base.htm
Ik denk overigens dat de Europese prijzen bij vintage Marshalls nog steeds onder het US niveau liggen....maar goedkoper worden deze dingen er nooit op. :)

Pimmie
7 september 2004, 17:06
Kijk ... das een leuke link.....thnx....
8-)

mathe
7 september 2004, 19:16
Hallo Pimmie,

Kun je wat meer foto's laten zien en met name van de binnenkant (onderkant) van het chassis? Om tot een juiste prijbepaling te komen moet je daar wat meer van laten zien. Hetzelfde geldt voor de 8x10 (6x10???? :???: ). Zijn de speakers origineel? Celestion 7442 10"?

Siemens buizen zijn trouwens niet origineel voor een Marshall. In een JTM45 uit 1965 horen origineel KT66 (en geen EL34) eindbuizen van GEC te zitten en ECC83 voorversterkerbuizen van Mullard.

Anyway, ik zou graag wat meer foto's van je zien!

Marc

Pimmie
7 september 2004, 19:47
Hoi Marc,

Ik zal v/d week ff kijken of ik tijd hem uit elkaar te schroeven. Maar de amp is origineel, elko's vervangen door Mallory's als ik me niet vergis.

Zoals je wellicht weet is er nooit een 6x10" kast gemaakt, dus dat kan alvast niet (wel een 6x8 van 1968 tot 1971)
Deze betreft een model 1990, een 80 watt kast. Gemaakt destijds voor een orgel of lead. Zo'n kleinere is een 4x12 kast maar dan in een bath tub formaat, deze zijn iets kleiner dan de 8x10. (Ook is er een 4x15 kast gemaakt van 1972 tot 1978 die SRV oa gebruikte in de Austin Texas DVD/video, daar liggen ze plat op de grond)

Met Siemens buisjes bedoel ik ook niet de KT66, maar de pre amp buisjes die indertijd ook die amps werden gebruikt evenals Phillips buisjes.

mathe
7 september 2004, 20:45
...elko's vervangen door Mallory's als ik me niet vergis.
Hmmm... als het Mallories zijn kunnen het nooit de juiste waarden zijn. Heb je toevallig de originele RS of Hunts elco's nog?
Hoeveel elco's staan er trouwens op het chassis?

Ik ken inderdaad het verhaal van de 1990. Ik heb er hier nog eentje liggen in het paars. Als er bij jou nog de originele Celestion 10" 7442 speakers inzitten heb ik één tip voor je: nooit meer wegdoen!

Marc

Pimmie
7 september 2004, 20:54
Ik verkoop hem ook echt niet....
Ik heb 6 pre 70 Marshalls, en daar gaat echt geen materiaal in wat er niet in hoort.....trust me. Alleen met 6 van die bakken weet ik zo niet meer 123 wat in welke amp zit.
De originele heb ik ook nog ergens, zitten nu 6l6 GT's in bij de weg (ben ik persoonlijk niet zo kapot van)

In principe is ie niet te koop, maar als ik er een nieuwe keuken aan over houd kan ik er met 5 ook leven.

Een kennis van me heeft een rode verkocht een half jaar geleden voor 1750.
Jouwe paarse is uitgekomen in 1968, naast de witte. Zeer zeldzaam, leuk als je de top nog ergens kan scoren. De rode kwam dacht ik in 1970, maar dat moek nakijken....weet ik niet zeker.

keef
8 september 2004, 09:55
Jezus - zes van die bakken?? Foti graag, als je toch bezig bent...

Je kan de amp posten op Ebay en kijken waar het hoogste bod uitkomt (reserve natuurlijk HOOG zetten) - kun je na de biedingen bepalen of je daarmee een knap keukentje kan scoren. Spijt krijg je zeker.

Dude
18 oktober 2004, 19:12
ik zou ook wel een fotootje willen zien van je spul !