PDA

View Full Version : fender uit usa



mark88
6 september 2004, 22:02
ik weet dat dit onderwerp al eens eerder langsgekomen is, maar toch wilde ik nog het volgende vragen.
Ik ga in oktober een week naar NYC en daar wil ik een fender strat kopen, ik weet dat ze daar iets meer dan 900 dollar kosten + de invoerrechten zou dat ongeveer hetzelfde misschien iets meer dan 900, laat zeggen 950 euro kosten. Nou mijn vraag: is dat dan voordelig (in vergelijking met de prijzen in nl) Doen dus of niet?
Bvd,
mark

Aca Ilic
6 september 2004, 22:07
Hoi !
Doe je dit gewoon puur om te kunnen zeggen dat je een "echte amerikanse strat" hebt , of zit er iets anders achter. Hier kun je ook amerikanse strats krijgen zonder al dat gedoe op de douane.
mvg
Alex

mark88
6 september 2004, 22:18
ik zou dit doen omdat het goedkoper zou zijn dan in nederland. Natuurlijk is het leuk om als een souvenier te hebben en ja een "real american" maar dat speelt verder niet mee. Dus puur: is het goedkoper of niet.

Aca Ilic
6 september 2004, 22:25
Als je je vliegticket naar U.S.A. meerekent , dan niet echt. :-D :-D :-D

mark88
6 september 2004, 22:27
:-D heheh nee da's waar.
Maar nu ff serieus medeforummers: wat zou het prijsverschil zijn tussen kopen in nl of in de usa?

Aca Ilic
6 september 2004, 22:37
Ik denk dat je ze in Nederland ook onder € 1000 kunt vinden. Effe googlen , kijk eens bij gitaarpagina.nl , vergelijk de prijzen , en maak je voor jezelf uit wat je wil doen.
greetz
Alex

schizo910
6 september 2004, 23:37
Over het algemeen wordt het er niet veel goedkoper op. Ik heb eens geinformeerd naar de aanschaf van een J200 in NYC en het werd er niet goedkoper op na het onvoeren en vervoeren van de gitaar. Hou trouwens niet alleen rekening met het invoeren van de gitaar maar ook dat de meeste maatschappijen een gitaar/case niet als handbagage accepteren. Dus moet ie in het ruim (ouch) of moet je een ticket (stoel) voor je gitaar kopen.

pimpdoll
6 september 2004, 23:59
Check Feedback (bel) zijn daar meen ik 950 euro, Ze zijn lager gegaan met de prijzen, oh ja..........In Amsterdam zit een Gitaarzaak op de Rozengracht (volgens mij heet ie Dijkman) Daar krijg je de gitaar voor de dezelfde Prijs, Je hoeft alleen maar de Prijs te zeggen van Feedback.

Ik had gezegd in die winkel dat die strats veel goedkoper waren in Feedback ging die Meneer even bellen kwam terug en zegt "Je kunt de usa Stratocasters kopen voor dezelfde prijs als Feedback".

ltrs,
succes nog!

mark88
7 september 2004, 08:31
bedankt voor de reacties allemaal.
Als ik jullie reacties zo lees maakt is er dus geen of nauwelijks voordeel te halen. Ik heb 2 jaar geleden in Thailand een elec. gitaar gekocht en die ging gewoon zonder invoerkosten en mee de handbagage in, kostte allemaal niets extra's. Maar het zal in de VS wel strenger zijn.

Sjakie
7 september 2004, 08:41
Ik zit maar te denken...als je nou in een gebruikte gitaarzak een goedkope kopie meeneemt. Die verkoop je in een pawnshop in NYC en dan koop je een duidelijk gebruikte Strat...dan hebben ze toch geen poot om op te staan? "Ik ben gaan spelen in NYC mijnheer!"

Weet niet hoor...

Steven5446
7 september 2004, 11:14
Ik ben toevallig een aantal weken geleden in NYC geweest en ook uiteraard even bij Manny's + Sam Ash naar binnen geweest (zitten 3 grote winkels binnen een straal van 100 meter) op 48th street vlak bij Times Square.

Het meenemen naar NL blijft altijd een gok. De douane op Schiphol kijkt steeds vaker uit naar (nieuwe) gitaar koffers, en als ze dan ook nog zien dat je uit de US komt is het te laat. Als je de gok wil nemen raad ik je aan om een oude koffer mee te nemen (of gigbag). Als je door de douane gaat, wacht (onopvallend)tot er een grotere groep tegelijk doorheen gaat, en zorg dat je meegaat op het punt dat ze "druk" zijn met anderen. De laatste tip is dat je moet zorgen dat je geen aankoop nota's of bonnetjes of kaartjes bij je gitaar houdt. Stuur deze apart met de post. Als je dan aangehouden wordt, gewoon volhouden dat het je eigen gitaar is die je uit NL al meegenomen had.

De vliegtuig maatschappijen zijn nooit erg moeilijk over het meenemen van een gitaar. Meestal als je het normaal vraagt en zegt dat het een waardevol instrument is hebben ze wel een extra plekje in de kabine.