PDA

View Full Version : Lits



sebass
14 mei 2002, 16:26
Ik heb weer een solo ingespeeld. Ik ben er nu wel lang mee bezig geweest. Ik wil graag weten waar mijn zwakke punten liggen. Het is allemaal heel leuk om over gitaren te praten en over speeltechnieken e.d. maar uiteindelijk komt het toch neer op het geluid wat je neerzet. Dus ik zou het fijn vinden om kritiek te ontvangen want ik heb geen les en zelf hoor ik misschien een aantal dingen niet die jullie wel horen.

Het is de solo van Lines in the sand (een van mijn lievelings solo's) van Dream Theater.

http://www.geocities.com/zabasnl/mp3

sebass
14 mei 2002, 16:27
Oh ja ter informatie als er teveel data verkeer is word de site tijdelijk plat gegooid even later doet deze het weet.

the_only_mordred_fan
14 mei 2002, 17:01
Je kunt nog iets te veel horen dat hij is ingestudeerd. Volgens mij is het beter om te luisteren wat John Petruucci ongeveer doet en hier zelf een eigen draai aan geven, dan klinkt het wat natuurlijker, of je moet perse de solo willen naspelen zoals hij op cd staat.

sebass
14 mei 2002, 17:23
Ik heb er heel vaak iets aan veranderd maar die versie van John Petrucci blijf ik het mooist vinden vandaar. Maar hoe hoor je dat dan? Want ik speel juist altijd op mijn gevoel :S

the_only_mordred_fan
14 mei 2002, 17:31
Ik meen te horen dat je nog te veel nadenkt waar het naar toe moet gaan. Zo van: "nu komt dat loopje en nu die noot..."
Terwijl als je op de automatische piloot speelt het misschien wat origineler zou klinken. Spelen kun je goed genoeg volgens mij.

sebass
14 mei 2002, 20:06
Nog meer reacties? Er zijn al aardig wat mensen die het hebben bekeken en maar een iemand die heeft gereageerd. Oh ja bedankt trouwens.
Op de site heet het LITS, dus niet die anderen luisteren.

L4A
15 mei 2002, 00:33
Klinkt absoluut goed. Ik heb alleen af en toe het idee dat je timing niet helemaal goed is maar dat kan ook bij de solo horen: ik ken het origineel niet.
Verder OK hoor!

Kitaarhiero
15 mei 2002, 11:47
Lekker relaxede solo... klinkt gewoon erg goed.

sebass
15 mei 2002, 16:57
Bedankt!

Ja ik weet denk ik waar het door komt. Ik wil elke toon goed hoorbaar maken vandaar dat de timing soms iets de mist in ging. Maar het zijn het is alleen ergens in het midden een keer en op het eind verder heb ik het nog nergens gehoord. Iemand anders wel?

Het blijft trouwens echt een schitterende solo. Ik luister dat lied echt altijd alleen om die solo. Geweldig.

Liam Gallagher
15 mei 2002, 21:11
Van alle gitaartechnieken heb ik geen verstand, maar het geluid is geweldig! Klinkt een beetje als Gilmour en combi met acoustische is prachtig!

AJ
15 mei 2002, 21:45
Lekkere dikke sound. Soms wat onzuiver: misschien gebruik je net ff teveel kracht als je eindigt op een noot.
Persoonlijk zou ik wat meer doen met een eindnoot zoals vibrato of een klein melodietje dat als het ware een punt achter de muzikale zin zet.
Hoelang speel je nu en hoeveel tijd besteed je per dag aan het gitaren?

Keep it up,

AJ

sebass
15 mei 2002, 22:24
Ik speel ongeveer 7 jaar zonder les maar ik speel wel erg veel. Gewoon op mijn kamer, niet hard oefenen maar gewoon liedjes spelen en veel improviseren waarbij ik ook meteen wat sweeps, alternate picking, tappen en harmonics oefen die ik dan meteen een plaats probeer te geven zodat je die ook in liedjes kunt gebruiken want anders heb je er niet zoveel aan :smile:.
Ja inderdaad ik kan wat meer in die eindnoten leggen. Bedankt daar had ik nog niet aan gedacht maarja als je op de 23 fret op een les paul aan het spelen bent kan ik er niet echt veel meer mee, door die grote hak aan de gitaar.
In ieder geval bedankt voor je reacties ik ga eens proberen wat meer gevoel in die laatste noten te leggen.

Ditmar
16 mei 2002, 19:49
Op 2002-05-15 21:24, schreef sebass:
maarja als je op de 23 fret op een les paul aan het spelen bent

Wauw, is die er dan ????

sebass
16 mei 2002, 21:11
Bij mij wel :wink:

(het was bij wijze van spreken)

anne
28 mei 2002, 18:21
He Sebas,

Ik vind het ook harstikke goed klinken hoor :wink:
Maar ik denk dat je zoiewso niet gelijk het moeilijkste van het moeilijkste moet nemen, probeer eens vader jacob (bij wijze van spreken) en dat dan helemaal perfectioneren ipv beginnen met John Petrucci.

Liefs, Anne