PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Telecaster FMT HH?!



TuuP
6 september 2004, 21:53
Hoi piepeloi,

ik heb wat geld verzameld en ik wil een gitaar erbij. Ik ben dus aan het GASsen op deze gitaar. Een echt populair model is het niet dus ik vroeg me af of jullie hem al eens in handen hebben gehad, of dat jullie toevallig een winkel in het midden des lands weten waar zo'n model hangt.

http://www.fender.com/products/show.php?partno=0262000

AART
6 september 2004, 22:08
als er humbuckers inzitten zal het wel best zijn :-D

ben???
6 september 2004, 22:17
heb er ooit op gspeeld bij de feedback, herinner me allen niet hoe die was. Zal dus wel niks speciaals geweest zijn. Maar wel mooooi!

Negative K3 fan
6 september 2004, 22:18
ik heb hier ook enorm opz itten gassen, staat vast nog wel in een ouder topic. Ik verwacht zelf alleen niet te veel van de stock pickups, ook heb ik hem nog niet echt ergens zien hangen/staan om te proberen. Veel succes metje zoektocht

NeeraDJ
6 september 2004, 22:22
Die hals lijkt op die van de showmaster, en daar was ik echt helemaal niet enthausiast over toen ik die Showmaster uitprobeerde. Maarja deze zal ongetwijfeld beter klinken, aangezien het een mahonie axe is met redelijke humbuckers.

Waarschijnlijk zal net als op de Showmaster de actie irritant hoog zitten, dus zul je die even moeten verlagen. De hals was redelijk dik, ik vind de halzen op de Gibsons veel lekkerder, maar das weer mijn mening.

Anyhow, deze axe zou behoorlijk goed kunnen zijn als je van de wat dikkere rondere halzen houdt en de actie verlaagd. Dus misschien best wel een leuk ding om zelf eens uit te gaan proberen.

TuuP
6 september 2004, 22:32
Ik heb nog een Dimarzio Fred en een PAF Pro liggen, dus als de stockpu's niet bevallen dan kan ik altijd nog wisselen.

Het liefste speel ik eerst op een gitaar voordat ik hem koop, maar ja dat gaat er niet inzitten vrees ik. Een gokje op zijn tijd kan geen kwaad.

TuuP
6 september 2004, 22:33
Ik heb nog een Dimarzio Fred en een PAF Pro liggen, dus als de stockpu's niet bevallen dan kan ik altijd nog wisselen.

Het liefste speel ik eerst op een gitaar voordat ik hem koop, maar ja dat gaat er niet inzitten vrees ik. Een gokje op zijn tijd kan geen kwaad :-D

NeeraDJ
6 september 2004, 22:38
Ik weet niet zeker of dit echt een gitaar is waar je op kunt gokken. Het zal of heel erg bevallen of echt vies tegenvallen. Probeer anders wat in andere muziekzaken te zoeken.

Je moet het uiteindelijk natuurlijk zelf weten, alleen wat vriendelijk advies

TuuP
8 september 2004, 18:37
Via via heb ik iemand gevonden die er een heeft. Speelde lekker voor het geld, de hals vond ik vrij dik maar daar hou ik van. Thuis heb ik ook een SA van Ibanez liggen en die hals is iets te iel voor mij.

De elementen vond ik iets tegenvallen en de tekening vond ik ook niet zo mooi. Dus heb ik besloten om te gaan voor de Aztec gold versie van deze gitaar met twee DiMarzio's erin, GAS. Van de kleur moet je houden maar ik vind het helemaal te gek zo'n pooiergitaar.

http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=5141