PDA

View Full Version : Bouke and Karbo: You really got me



Bouke
6 september 2004, 20:19
Hey guys,

Ik ben op een ander forum wat aan het jammen geweest. Een resultaat daarvan is een covertje van 'You really got me'

De gitaarpartijen zijn gespeeld door Karbo en ondergetekende heeft de vocalen gedaan.

Let niet op de hikjes en jitters in de take, die zitten in de eerste opname die ik gedownload heb. Misschien speelt Karbo z'n partijen nog een keer in en convert dan zonder de jitters :roll:

Link: http://members.home.nl/boukejanssen/you%20really%20got%20me%20-%20karbo%20and%20bouke.mp3

Groets,

Bouke

Sicky61
6 september 2004, 20:37
gitaar klinkt wel vet maar de zang vind ik kut.
Onderbouwend: slechte uitspraak en te 'gezellig'gezongen.
Rock behoort ballen te hebben.
Ik hoop dat ik es een cover hoor waar ik ECHT van onder de indruk ben,net als van halen met deze kinks cover destijds.
Aan je gitaarsound mankeerd nix.......maar.....en daar ga ik weer:
eddy speelt het veel smeriger,ranziger en met meer power.

Toffe gozer
6 september 2004, 20:50
Ik vind hem lekker klinken , gitaarwerk klinkt best wel als Eddie Van Halen, het is natuurlijk onmogelijk om precies als Eddie te klinken , dat kan er maar 1 natuurlijk, ook de zang vind ik erg goed , I want more :)

Stratman70
6 september 2004, 21:03
Ik vind hem ook goed te verhapstukken. De gitaarpartijen vind ik in ieder geval erg goed. De zang... tja, als je die gitaarpartijen zo hoort, leg je natuurlijk automatisch de link naar Van Halen en dus misschien ook gelijk naar David Lee Roth, maar dat moet ik dus niet doen. En als ik dat dan dus niet doe, dan klinkt de zang dan best goed. Ik herken inderdaad wel iets van dat 'iets te gezellig gezongen' maar ik vind het niet storend en eigenlijk past dat natuurlijk wel bij de tekst.

Gert-Jan
6 september 2004, 21:33
Onderbouwend: slechte uitspraak en te 'gezellig'gezongen.
Rock behoort ballen te hebben.


Je kan het niet treffender verwoorden!!!

Mithrandir
6 september 2004, 21:48
Toch heeft Bouke wel een goeie stem, alleen wellicht wat te gelikt en lief hier en daar (je klinkt af en toe als Dinand :o). Ik vind de zang dus wel 'goed', maar het is niet helemaal mijn smaak.

Verder vind ik de kwaliteit van de opname (op de haperingen na) behoorlijk goed, goed gitaarspel en een goede sound.

VHsologitarist
6 september 2004, 22:12
Wow i'm impressed!! Good job!
vraagie: je sound lijkt idd veel op die van edje van halen,
welke apparatuur heb je en wat heb je dr tussen hangen om dit vette geluid te krijgen???

comment:
idd de zang kad wat ruiger gemogen (en uiteraard vind ik da achtergrond koortje ;) 2e stem ni echt passen)... maar vet gitaar spel (je houd je goed vast aan eddies vertrouwde solo met hier en daar eigen dingetjes).


keep on going ;)

harrie-beton
7 september 2004, 00:37
van zijn site af:

Gitaren
- Fender Strat '70 RI, BJ-Custom (alu pickguard & Lindy Fralin Steelpole 42 pups)
- Ibanez vage RG/Roadstar BJ Custom (alu pickguard)
- Epiphone LP Goldtop BJ Custom (alu pickguard)

Amps
- Fender Super Reverb '74 SIlverface (blackface circuit)
- Fender Twin Amp 97 'Evil Twin'
- Line6 PodXt & FBV Shortboard

Effecten
- Het liefst enkel en alleen de Super Reverb op 4/5 maar dat kan niet overal...
- Cry Baby
- TS9 (modded > TS808
- Danelectro Rocky Roads Lesliestomp
- DOD250 Pre-amp/OD
- Boss GE7
- Coron Comp
- Guyatone Comp
- Hema adapter
- AKG-wireless
- Claysion 1.02 Powersoakattenuatorbreakload (traploos homemade by Koert V. te A.)


Hoe is de gitaar opgenomen? Ik gok op de pod.
[bron] http://www.lbbb.nl/content_band.htm

Mithrandir
7 september 2004, 06:58
Ja maar.......als jullie goed lezen, zie je dat Bouke hierop alleen zingt en de gitaar gespeeld is door ene Karbo van een ander forum,

harrie-beton
7 september 2004, 09:01
mithrandir, dat had ik niet zo snel gezien.

Ben blond

:-?

Hempo
7 september 2004, 13:18
Yo Bouke,
Ik vind m wel cool hoor. Zang was me niet opgevallen dat t ruiger moet ofzo, Ik ken t orgineel ook niet. Herken wel wat in de reacties, maar het stoort me totaal niet.
Toch vind ik die repetitiedemo's/eigen nummers van LBBB veel en veel cooler. :)
(luisterde net weer wat via de site, vandaar)

Mithrandir
7 september 2004, 13:50
Ja, dat vind ik eigenlijk ook. (Y)

ReinoutV
7 september 2004, 14:45
Lekker gespeeld zo. Goede gitarist. Je zang is ook goed, niet ruig, maar dat hoort ook bij jouw stem. Je stem is erg rond, en dat is best mooi. Of dit dat het perfecte nummer voor jou is, dat niet, maar dat hoeft ook niet. Misschien kun je proberen om er wat kraakjes in te brengen, maar als dat niet jouw ding is zal dat waarschijnlijk niet zo best werken. Gaaf werk! Nu weer gitaar spelen! ;)

segers
7 september 2004, 17:11
Jij hebt echt wel een goeie stem. Alleen in dit nummer wat feestband-achtig gezongen. Mag wel een beetje sleazier. Ik bedoel dan niet het stemgeluid zelf maar de noten die je zingt. Hier lijkt het net of je het direct van bladmuziek hebt ofzo. Maar goede stem!!
Ook cool om eens te proberen wellicht is te zingen als een psychopaat die een nieuw slachtoffer op het oog heeft, volgens mij geeft dat een gaaf effect in dit nummer met die tekst en daar hoef je geen rauw stemgeluid voor te hebben.
Het gitaarwerk is ook goed, idd net Eddie zelf hier.
:-D

Bosch
7 september 2004, 20:18
8-)

Ik vind het erg cool klinken.

Je had kunnen proberen te imiteren, maar je hebt gewoon je eigen sound gehouden waardoor er een eigen sju aan het nummer is gegeven. Een ruige stem was uiteraard passend geweest omdat het dan 100 % herkenbaar zou zijn. Maar, ik vind dit juist wel gewaagd. Je zingt 100% zuiver en hebt een eigen geluid. Volgens mij zou jij ook prima een nummer van Primus moeten kunnen zingen 8)

Erg zonde van die paar haperingen, (slechte conversiesoftware voor "wav/mp3" denk ik).

De productie en gitarist klinken ook profi.

Martien
8 september 2004, 18:26
ik vind m wederom weer erg goed!

JorisBos
8 september 2004, 23:17
ey ey, lekkere gitaar inderdaad. Hoe gecharmeerd ik ook ben van je stem bouke, dit is nou net zo'n nummer waar je stem nie echt voor gemaakt is. Hij is clean en sterk maar niet vuil en rauw..

Toch lekker nummer!

Bouke
9 september 2004, 09:56
Hey guys!


Bedankt voor alle reacties. Aan alle commentaren heb ik wel iets. Als meerder mensen dezelfde dingen zeggen over je stem/stijl van zingen kan ik daar zeker wat mee!

Ik heb geen rauwe stem (helaas?... valt mee). Ik kan veel dingen zingen, niet alles even overtuigend. Piepjes, kraakjes, gilletjes en scheur zitten er inderdaad niet op. Ik probeer dus vaak op mijn eigen manier een liedje toch intesessant te zingen. Bij mijn eigen composities zorg ik vaak dat ik iets zing dat bij mijn stem past. Bij covers moet je helaas vaak voldoen aan verwachtingen. En ik heet nu eenmaal geen DLR :D Er wordt vaak geopperd: meer roken en wiskey drinken. Damn no, ik ben net vijf jaar van die kankersticks af en ik ben meer verzot op metaxa's en goeie cognacjes :D

Zoals ik schreef heb ik in dit nummer alleen de vocalen gedaan en niet de gitaarparts. Mocht ik willen dat ik dat was :D De gitarist is de Karbo van een ander forum. Hij had zijn partijen gespeeld over een backingtrack van alleen drums en bass. Ik weet niet precies of hij met PodXT speelt of met Vox TL. Hij kan in iedegeval wel spelen.

Ik ben nog met veel meer internet jams bezig, zowel gitaar als zang en complete composities en ik zal daar wel wat vaker van posten.

Verder gaan mijn eigen liedjes natuurlijk ook gewoon door. Ik ben de 'klap' van mijn gewiste hdd weer enigzins te boven (partitie met al mijn eigen werk verdwenen :cry: ) en ik ga weer met frisse moed nieuwe bluesfeelmuziek maken!

Groets,

Bouke

Bouke
9 september 2004, 09:56
dubbel :evil:

Fr&cis
9 september 2004, 12:51
Zang is gewoon jouw styl en ik vind het wel okay man. gitaarsolo vond ik een beetje te overdreven, maar dat is denk ik gewoon jullie uitvoering.

Persoonlijk prefereer ik de Kinks, maar ik vind het wel een geinige draai eraan :wink: