PDA

View Full Version : Korg footswitch



Anavrin
6 september 2004, 16:49
Ik had dit al bij het rack-gedeelte gezet, maar daar krijg ik geen reacties, dus:
Ik heb nou dus een tijdje de KORG DTR1000, en wilde weten wat voor footswitch ik moet hebben om die MUTE functie aan en uit te zetten. Ik zat nl te denken dat ik die misschien wel zelf in elkaar kon fixen met de aan-uit knop van een Dunlop JH-1 wah pedaal. Daar moet toch een nieuwe in, omdat ie kraakt, en dat het geluid beïnvloedt, maar aangezien de aan-uit knop het geluid alleen aan/ uit zet, lijkt me dat beetje stof wat erin zit geen probleem.

Anavrin
8 september 2004, 19:41
OK, ik ben zelf maar ff op onderzoek uitgeweest voor zo'n nieuw knopje voor m'n wah...

Nu mogen jullie raden hoeveel een origineel Dunlop knopje kost.

Ik zag ook de potmeter van zo'n wah, met tandwieltje, en daarvan mogen jullie ook eens raden hoeveel dat kost (origineel van Dunlop).

prs
8 september 2004, 23:21
Nu mogen jullie raden hoeveel een origineel Dunlop knopje kost.

20 euro?


Ik zag ook de potmeter van zo'n wah, met tandwieltje, en daarvan mogen jullie ook eens raden hoeveel dat kost (origineel van Dunlop).

50 euro?

Wat win ik als ik ze allebei goed heb? :D

Anavrin
9 september 2004, 00:30
jammer, je hebt ze allebei fout, maar ik zal de vraag even wat verduidelijken: Hoeveel ze in die winkel waar ik ze vandaag heb gezien vragen voor die dingen.

Je kan trouwens niks winnen, maar je krijgt dan natuurlijk de eeuwige roem voor het raden van de prijzen :razz:

prs
9 september 2004, 00:37
Mag ik ook voor de tweede keer gokken?

1) 15 euro

2) 30 euro

Ik wil graag die eeuwige roem :wink:

Anavrin
9 september 2004, 15:03
je zit te laag...

prs
9 september 2004, 16:15
Te laag.....pff mijn god zeg..

1) 50 euro

2) 90 euro

Diedo
9 september 2004, 16:45
dat was de derde gok.. nu moet je het zeggen...

Blijepanda
9 september 2004, 16:55
35 euro

60 euro

Diedo
9 september 2004, 18:05
nee dan koop ik wel een nieuwe wah...

Anavrin
9 september 2004, 23:46
OK, niemand heeft het geraden, maar het antwoord is:
31 en

98 euro :o :o :o :o

Ik had dus hetzelfde idee, dan kan ik beter een nieuwe kopen (die zijn bij Musik-Produktiv maar 106 euro)
Ik snap ook niet hoe ze zoveel durven te vragen voor wat losse onderdelen. Maar ja, ik had dus ipv die onderdelen maar een busje contactspray gekocht, en dat ff geprobeerd, en dat werkte, dus ik hoef het gelukkig ook niet uit te gaan geven :dance:


er zullen waarschijnlijk wel mensen zijn die nu zeggen dat ik meteen contactspray had moeten proberen, maar ik heb de filosofie dat ik beter meteen een nieuwe pot erin kan zetten, want anders blijf ik bezig. Met een nieuwe potmeter kan ik tenminste weer 3 of 4 jaar spelen zonder gekraak en dergelijke ipv dat ik elk half jaar moet sprayen... Maar ja, dan heb ik het wel over standaard potmetertjes (= goedkoop)