PDA

View Full Version : Nieuwe amp!! GAS maakt meer kapot dan je lief is



Bins
6 september 2004, 14:59
Het is een Mesa .50 caliber+ geworden, ik kon hem, ondanks dat ik eigenlijk geen geld heb, echt niet laten staan...
50 watt, 2 kanalen, gedeelde gain en eq, grafische eq (evt schakelbaar). Het lijkt een beetje op een "mini-mark" (voor zover ik de Mark serie ken dan).
Qua sound is het echt precies waar ik naar zocht. Niet superveel gain, maar genoeg voor mij (ik had em op 8 ). Zeker geen moderne recto-sound, maar wel "mesa-achtig" Lekker fel/aggressief/bijtend, en ook lekker "zwaar" (de verkoper die langsliep vroeg of ik soms lager gestemd stond, haha). Het clean kanaal is natuurlijk niet echt clean met de gain op 8, maar het is geen storende vermorming, integendeel. Dus daar kan ik wel mee leven. Verder kan je met die grafische eq echt alle kanten op. 1 streepje op het schuifje maakt al zeer duidelijk verschil. Ik verwacht dat er dus ook nog wel wat te "tweaken" valt op dat gebied.
Ik had binnen een paar minuten al een goeie sound eruit, en toen ik met de eq. ging spelen werd het alleen nog maar mooier. Prijs was 599... Maar ik had zoiets van "fokket, deze moet je kopen". Blijkt later dat de prijs eigenlijk 499 was... Dus dat viel weer mee. Wel de rest van de maand droog brood eten haha.

http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/images/Mesa_Caliber_50_Front.jpg
Zo ziet hij eruit, de mijne is alleen in een rack-case gebouwd ipv een head shell, maar dat boeit me verder niet zoveel.

Bigfoot414
6 september 2004, 15:20
Vet!! Wat voor cab doe je eronder?

Bins
6 september 2004, 15:28
Voorlopig nog mn H&K kast, misschien kan ik over een tijdje wel een 2ehands engl cab op de kop tikken, die klinken erg lekker vind ik.
Eerst maar eens mn schulden afbetalen :)

BLOK182
6 september 2004, 16:08
499, koopje dude!

NeeraDJ
6 september 2004, 16:31
OMG!!! Waar heb je 'm gehaald dan? En nog voor zo goedkoop ook! Hebben ze er meer?

Oh ja, gefeliciteerd trouwens, en man wat een deal!

Bins
6 september 2004, 17:58
Bij Dijkman in A'dam. Superchille winkel trouwens, aardige dudes allemaal. Hij is uiteraard 2e hands (best oud al, maar technisch inorde), en ze hadden er maar 1 :P Ik zag em op internet, en ik zat er meteen bovenop. Gemaild, en de volgende dag langsgegaan... Bleek ie ook nog 100 eur goedkoper te zijn :)
Ik denk dat de prijs komt door die verbouwing, de leeftijd van de amp en het feit dat ie in een rack-case zit. Maar goed, mij hoor je niet klagen.
Ik zag trouwens wel veel shit met best hoge korting. Ze gaan volgens mij verbouwen. Ik hier en daar stickers met 33% erop e.d. Misschien de moeite waard als je in de buurt bent.

NeeraDJ
6 september 2004, 18:10
Ik moet zeker eens even langs gaan, hoop dat ik nog tijd heb deze week anders bel ik ze even op of mail ik ze.

Bedankt voor de tip!

skabouter
6 september 2004, 19:38
supergaaf, bins !! gefeliciteerd, lijkt me een vette amp :)

ik hoop hem eens in live-situatie te horen :)

Stitch
6 september 2004, 23:08
cool! zou niet weten hoe ie klinkt maar gefeliciteerd :)

Raffel
7 september 2004, 10:00
koel! enne, wat heeft GAS nu bij je kapot gemaakt? Vriendin kwijt? :D

NeeraDJ
7 september 2004, 10:14
koel! enne, wat heeft GAS nu bij je kapot gemaakt? Vriendin kwijt? :D

Dit misschien :roll: :



ik kon hem, ondanks dat ik eigenlijk geen geld heb, echt niet laten staan...

Wel de rest van de maand droog brood eten haha.

doncker
7 september 2004, 10:28
Kheb hem ook gehad , en voor punkrock idd een zeer goede amp.Kheb hem toen weggedaan omdat hij toch te beperkt was.
Hij zit toch toevallig niet in een grijze flightcase met een groene tribal erop ? Want dan kan ik je een heel verhaal vertellen derover.

In ieder geval veel succes

Raffel
7 september 2004, 10:44
koel! enne, wat heeft GAS nu bij je kapot gemaakt? Vriendin kwijt? :D

Dit misschien :roll: :



ik kon hem, ondanks dat ik eigenlijk geen geld heb, echt niet laten staan...

Wel de rest van de maand droog brood eten haha.


Dan is er toch nix kapot? :D

Nocki
8 september 2004, 08:21
gefeliciteerd. leuke amp. ik heb er ook een gehad. de longscale top met el84 buizen erin...best wel plezier van gehad. en toch nog een hele hoop met gain erin moet ik zeggen...

veel plezier ermee.

Nocki

Bins
8 september 2004, 09:09
Dan is er toch nix kapot? :D

Vraag me dat aan het eind van de maand nog maar eens :P

@Doncker: Nee, er zit geen tribal op. Tis een zwarte flightcase ook.

Ik heb gister de amp van A'dam naar Den Haag gesleept. Trammetje, treintje, trammetje... Gelukkig is hij niet zo superzwaar. Ik kon een uurtje een oefenruimte bietsen, dus ik heb even lekker aan de knoppen gedraaid. Trouwens even een koch 4x12 gepakt van een collega, want mijn bak stond helemaal achter in de kast.

Eerst even een hartverzakking gehad: De amp zit dus in die rack-case gebouwd, en is open aan de achterkant. De eindbuizen zitten dus a.h.w. onbeschermd. Hadden die gasten van dijkman het snoer er gewoon ingestopt, ipv het even netjes op te rollen en aan de zijkant "vast" te zetten. Die stekker had in het transport volgens mij wel schade aan kunnen richten. Gelukkig werkt alles nog zoals het moet werken, maar ik schrok me echt de tering... Terugslepen naar A'dam lag niet echt in de planning. Het is dus wel zaak om even een roostertje ofzo in te bouwen om die buizen af te schermen.

Ik merkte op dat ik de treble en presence heel laag had staan, en de bas heel hoog, om "mijn" geluid te krijgen. Mastervolume stond op 3, en "lead volume" op 6. Dit is zeker luid genoeg voor in de band. Het clean kanaal is met deze settings niet echt bruikbaar, clean heeft echt meer treble nodig om een beetje te klinken. Als ik mijn gitaarvolume terugdraai, dan is er wel een erg plezante crunch, die ik wel als "ska-geluid" kan gebruken. Op een gegeven moment draaide ik de leadvolume terug, en de master open.. Het leek alsof er ineens een beest wakker werd. Er kwam veel meer laag in (teveel, maar de bas stond dan ook op 8 ) en hij werd ook veel heavyer. Jammer dat ik weg moest, maar ik ga vanmiddag zeker verder "tweaken", want met die graphic eq. ben ik ook nog lang niet klaar.

Leuk hoor, zo'n buizenbak 8-)

Bins
10 september 2004, 09:46
Even een update:
Met de leadmaster laag en de master hoog is het echt geweldig. De tone controls lijken meer invloed te hebben, en de amp heeft veel meer "ballen".
Ter vergelijking:
Volume(gain) 7, leadmaster 6, master 4, treb 1, mid 6, bas 8, pres 3 --->
Vol 7, lm 3, master 7, treb 5, mid 7, bas 6 , pres 3-4

Het enige jammere is dat ik nu echt geen clean meer heb, ook niet iets wat er op lijkt. De volume pot van het clean is tevens de gain van de overdrive... en volume 7 + master 7 is echt heel hard haha.
Daar staat wel weer tegenover dat de amp ontzettend gevoelig is voor dynamiek. Ik kan icm met de volume op mn gitaar en mijn aanslag echt van (bijna)clean, top crunch, tot lead gaan. Echt heel cool.

Hij klinkt icm de 5150 van mn collega best lekker. Echt 2 verschillende "karakters". We gaan zondag pas weer met de hele band repeteren, maar ik heb er het volste vertouwen in. :)