PDA

View Full Version : Arion sch-1



ateng
6 september 2004, 14:39
Hai,

ik ben naar een optreden geweest van Mike Landau en zag een Arion sch-1 stereo chorus pedaal in zijn rack. Ik heb zelf ook zo'n pedaal weten te bemachtigen en is echt de beste chorus die ik tot nu toe gehoord heb. Mijn vraag is of iemand weet waar Landau zijn Arion voor gebruikt want hij heeft niet alleen een ongelooflijke chorussound waar je van moet kwijlen maar ook een vette lesliesound. Heb ergens gelezen dat veel profs in amerika de sch-1 gebruiken als een lesliesimulator. Als iemand weet waar hij de sch-1 voor gebruikt 'please let me know'. Ik ben namelijk op zoek naar een grijze sch-1, voorloper van wat ik nu heb, en wil die als chorus gebruiken en mijn zwarte sch-1 als lesliesimulator maar als Landau een ander effect gebruit als leslie dan ga ik ook geen moeite doen om die grijze te vinden.

Harry
6 september 2004, 14:44
geen antwoord, maar toevoeging:

Jan Wijte van de Bintangs gebruikt ook een Arion chorus, en hij heeft een geweldig gitaargeluid. Gaat via een custom built gitaar door een Vox AC30. Goedkoop hoeft niet slecht te zijn.


euuhhh. voor de rest kan ik je niet helpen :oops:

Jeroenvanhulsteijn
6 september 2004, 15:27
ARION RULLZZZZZZZZZZZZZZ! :-D

Maarruh, hij gebruikt die chorus toch voor leslie effecten? Het kan iig wel.

Antal
6 september 2004, 15:34
ARION RULLZZZZZZZZZZZZZZ! :-D

Ah, ik dacht al, waar blijftie... De grote arionslet van dit forum :wink:

LordRiffenstein
6 september 2004, 15:48
Ik vermoed dat Landau die Arion voor de Leslie-sounds gebruikt, in elk geval doet Scott Henderson het ook zo. Welke verise van de zwarte SCH-1 heb je nu?

ieme
6 september 2004, 19:04
Waar zijn ze leverbaar?

ateng
6 september 2004, 19:10
Ik wist niet dat er nog verschillende versie waren in de zwarte sch-1. Het enige wat ik van mijn pedaal weet is dat ie in Japan is gemaakt en ie waanzinnig klinkt zowel chorus als leslie.

Dirk_Hendrik
6 september 2004, 19:14
Dirk_hendrik gaat van de week eens een Arion lenen.
Dirk_Hendrik wordt wel heel benieuwd wat er zo unierk aan het ding is.

Dat het een goeie budgetchorus was wist ik al maar zo goed??

dalon
6 september 2004, 20:01
Ik had er een maar heb hem verkocht. Tja, ik was er niet kapot van. Beetje te modderig geluid. Maar ik hou ook niet echt van de CE-2. Het is allemaal een kwestie van smaak! Ik vind de chorus van de Roland Jazzchorus het mooiste.

LordRiffenstein
6 september 2004, 21:42
De Arion chorus en zijn versies:

De originele is dus inderdaad grijs, de case is grijs, de rest identiek aan de anderen:

http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=41413&item=3745737109&rd=1&ssPageName=WDVW

Daarna heb je de keuze uit een Japans model en eentje uit Korea of Taiwan. Die Japanse zijn de goeie, de modelletjes uit Korea of Taiwan klinken voor geen meter, ze zien er helaas net hetzelfde uit behalve de Made in op de onderkant is anders.

http://www.effectsdatabase.com/images/gear/Arion_SCH1StereoChorus_l.jpg

En dan heb je de Arion SCH-Z, het nieuwe model en ook geen vergelijking met de Japanse of de grijze:

http://images.amazon.com/images/P/B0002GXDEC.01-AIMZUKBRH6H15._SCLZZZZZZZ_.jpg

En ten slotte is er ook nog de Arion SFC-1 Fat Chorus die zoals de naam het zegt ietsje ronder en vetter klinkt dan de SCH-1.

Ik heb een Japanse, HAD een shitty uit Taiwan en heb de Fat Chorus gehoord. De originele grijze zou nog net iets beter zijn maar kost ook een stuk meer, de nieuwe SCH-Z is niet zo goed maar beter dan zijn broertje uit Taiwan.

De goeie vind je regelmatig op Ebay.

LordRiffenstein
6 september 2004, 21:43
Ik had er een maar heb hem verkocht. Tja, ik was er niet kapot van. Beetje te modderig geluid. Maar ik hou ook niet echt van de CE-2. Het is allemaal een kwestie van smaak! Ik vind de chorus van de Roland Jazzchorus het mooiste.

Strange want ik vind die Arion net TOTAAL anders klinken dan een CE-2. De Arion klinkt net briljanter, meer hoog terwijl de CE-2 heel rond klinkt, naar mijn mening.

ateng
7 september 2004, 09:33
De Arion chorus en zijn versies:

De originele is dus inderdaad grijs, de case is grijs, de rest identiek aan de anderen:

http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=41413&item=3745737109&rd=1&ssPageName=WDVW

Daarna heb je de keuze uit een Japans model en eentje uit Korea of Taiwan. Die Japanse zijn de goeie, de modelletjes uit Korea of Taiwan klinken voor geen meter, ze zien er helaas net hetzelfde uit behalve de Made in op de onderkant is anders.

http://www.effectsdatabase.com/images/gear/Arion_SCH1StereoChorus_l.jpg

En dan heb je de Arion SCH-Z, het nieuwe model en ook geen vergelijking met de Japanse of de grijze:

http://images.amazon.com/images/P/B0002GXDEC.01-AIMZUKBRH6H15._SCLZZZZZZZ_.jpg

En ten slotte is er ook nog de Arion SFC-1 Fat Chorus die zoals de naam het zegt ietsje ronder en vetter klinkt dan de SCH-1.

Ik heb een Japanse, HAD een shitty uit Taiwan en heb de Fat Chorus gehoord. De originele grijze zou nog net iets beter zijn maar kost ook een stuk meer, de nieuwe SCH-Z is niet zo goed maar beter dan zijn broertje uit Taiwan.

De goeie vind je regelmatig op Ebay.
Waar gebruik je je Arion voor dan. Als chorus of als leslie?

LordRiffenstein
7 september 2004, 09:50
Waar gebruik je je Arion voor dan. Als chorus of als leslie?

Ik gebruik hem voor beiden, snel ff settings wisselen. Ik gebruik hem nu vooral thuis en dan staat hij ingesteld voor leslie.

ateng
7 september 2004, 11:10
Maar even terug naar mijn vraag, Landau en Henderson gebruiken de Arion dus als Lesliesimulator. Wat voor choruspedaal gebruiken ze dan?
Boss CE-2, TC electronic? Ik denk dat ik toch voor de grijze sch-1 gaat wat chorus betreft zodat ik mijn zwarte als leslie ga instellen. :lol:

LordRiffenstein
7 september 2004, 11:19
Maar even terug naar mijn vraag, Landau en Henderson gebruiken de Arion dus als Lesliesimulator. Wat voor choruspedaal gebruiken ze dan?
Boss CE-2, TC electronic? Ik denk dat ik toch voor de grijze sch-1 gaat wat chorus betreft zodat ik mijn zwarte als leslie ga instellen. :lol:

Henderson gebruikt de CE-2, ik vermoed dat Landau zijn chorus uit zijn MPX-1 haalt.

Check de eerste video: http://www.prosoundcommunications.com/english/video/scott_henderson/index.html

bobdieleman
7 september 2004, 13:33
gaat die arion chorus daar snel (rate) genoeg voor dan? Is interessant zo'n leslie effect op gitaar!

LordRiffenstein
7 september 2004, 14:52
gaat die arion chorus daar snel (rate) genoeg voor dan? Is interessant zo'n leslie effect op gitaar!

Ja, is een van de 'snelste' chorsupedalen op de markt.

Jeroenvanhulsteijn
7 september 2004, 15:16
ARION RULLZZZZZZZZZZZZZZ! :-D

Ah, ik dacht al, waar blijftie... De grote arionslet van dit forum :wink:

nou nou nou...dat valt wel weer mee tegenwoordig. Ik heb er nog maar 1...de Fat Chorus, die zoals gezegd...Fat klinkt.

De DC3 van boss vond ik ook erg mooi...maar dat is meer voor subtiele chorusen. Klinkt ook errrm cleaner? of digitaler? Nouja, het is gloofk ook digitaal.

Eerlijk gezegd heb ik alleen de CE2, CE5, DC3 en de Arion chorussen ghoord. Koop een CE2, DC3 en een Arion :-D Kun je denk ik alles wel mee doen.

Lucky
7 september 2004, 15:39
en hoe staat het met die Arion analoge delays ?????????

;)

Jeroenvanhulsteijn
7 september 2004, 16:52
@Luca: Hehe, die verhuist binnenkort naar Den Haag :-D