PDA

View Full Version : jcm 600/800/900/2000???? update: hoe is deze?



amon
6 september 2004, 14:32
tja...
ik zie deze versterkers nogal vaak en vraag me nou eigenlijk af wat de eigenschappen/verschillen onderling zijn. ik weet dat je van bijv een jcm800 ook nog verschillende types hebt, maar over het algemeen (of zijn die types niet samen te vatten?). hoe klinkt de jcm 600 tegenover de 800 etc. welke klinkt warm/schel/mooi/niet mooi/modderig/etc/etc.
ik raak namelijk zowat de tel kwijt bij die marshalls en als ik een advertentie zie met weer eens een jcm weet ik eigenlijk neit wat voor geluid daar uit komt...

misschien dat ook iemand 2dehands prijzen erbij kan noemen die het waard zijn. (ja, ik ben op zoek naar een buizenbak)


ik weet het 'ga naar de winkel en probeer ze zelf uit'. maar, de dichtsbijzijnde winkels zijn 10 km fietsen en daar hebben ze misschien net een marshall valvestate ofzo...

AART
6 september 2004, 14:42
tweedehandsprijzen:

600: weet ik niet, denk ongeveer 3-400 euro...
800: +-600 voor een in goede staat...
900: dual reverb: 400 voor een in goede staat....
900 SL-X: +-600 voor een in goede staat....
2000 dsl: 700
2000 tsl: 700

jaywalker
6 september 2004, 16:17
tweedehandsprijzen:

600: weet ik niet, denk ongeveer 3-400 euro...
800: +-600 voor een in goede staat...
900: dual reverb: 400 voor een in goede staat....
900 SL-X: +-600 voor een in goede staat....
2000 dsl: 700
2000 tsl: 700


tsl slijt je toch wel voor 800+ hoor
tenminste ik heb er 800 voor betaald en op marktplaats en ebay zie ik ze voor 800 tot 850 weggaan. Afhankelijk van footswitch of niet

AART
6 september 2004, 19:26
tweedehandsprijzen:

600: weet ik niet, denk ongeveer 3-400 euro...
800: +-600 voor een in goede staat...
900: dual reverb: 400 voor een in goede staat....
900 SL-X: +-600 voor een in goede staat....
2000 dsl: 700
2000 tsl: 700


tsl slijt je toch wel voor 800+ hoor
tenminste ik heb er 800 voor betaald en op marktplaats en ebay zie ik ze voor 800 tot 850 weggaan. Afhankelijk van footswitch of niet

leer afdingen! :D

bij mij lukt het altijd....

sr.face
6 september 2004, 20:11
Ja er zijn natuurlijk altijd weer mensen die het beter kunnen............
En je hebt mensen met de gebruikelijke grote bek :-D

jaywalker
6 september 2004, 23:55
:oops: :roll:

swampie
7 september 2004, 03:53
sja afbieden heb ik gedaan met als resultaat dat een ander er mee gaat lopen.. hij verkocht zijn tsl 100 head aan 850 met cabinet 1960A erbij aan 1250...

mijn afbieding had geen succes want hij heeft hem voor die prijs verkocht... dus lekker verderzoeken dan :lol: :cry:



ps: hulp altijd welkom

Matje
7 september 2004, 10:40
tweedehandsprijzen:

600: weet ik niet, denk ongeveer 3-400 euro...
800: +-600 voor een in goede staat...
900: dual reverb: 400 voor een in goede staat....
900 SL-X: +-600 voor een in goede staat....
2000 dsl: 700
2000 tsl: 700


tsl slijt je toch wel voor 800+ hoor
tenminste ik heb er 800 voor betaald en op marktplaats en ebay zie ik ze voor 800 tot 850 weggaan. Afhankelijk van footswitch of niet

leer afdingen! :D

bij mij lukt het altijd....

En daarom heb je zeker +- 600 voor je SLX betaald?

AART
7 september 2004, 13:01
tweedehandsprijzen:

600: weet ik niet, denk ongeveer 3-400 euro...
800: +-600 voor een in goede staat...
900: dual reverb: 400 voor een in goede staat....
900 SL-X: +-600 voor een in goede staat....
2000 dsl: 700
2000 tsl: 700


tsl slijt je toch wel voor 800+ hoor
tenminste ik heb er 800 voor betaald en op marktplaats en ebay zie ik ze voor 800 tot 850 weggaan. Afhankelijk van footswitch of niet

leer afdingen! :D

bij mij lukt het altijd....

En daarom heb je zeker +- 600 voor je SLX betaald?

ik heb geen 600 voor men SL-X betaald, maar dat vragen de meesten er toch ruim voor...

Josdevos
7 september 2004, 14:24
sja afbieden heb ik gedaan met als resultaat dat een ander er mee gaat lopen.. hij verkocht zijn tsl 100 head aan 850 met cabinet 1960A erbij aan 1250...

mijn afbieding had geen succes want hij heeft hem voor die prijs verkocht... dus lekker verderzoeken dan :lol: :cry:



ps: hulp altijd welkom

Tja als dingen hun prijs waard zijn en de verkoper niet gehaast is of z'n geld niet nodig heeft voor andere GAS-noden kan je zo iets voorhebben natuurlijk. Ik heb zelf geen probleem om de juiste prijs te betalen, enkel als iets té duur is probeer is iets van de prijs te krijgen.

andy
7 september 2004, 14:24
Ging het niet over verschil in geluid tussen de verschillende Marshalls???

die 600 ken ik niet.

JCM 800, lekkere rock bak.
JCM 900, meer gain, dus meer metal
JCM 2000, 1 keer over gespeeld, weet dus niet welke van de twee, maar dat vond ik een lekkere heftige bak. Heb wel het clean kanaal gebruikt met een distortion er voor. Beukte lekker in het laag, beter dan de JCM 800 en 900.

amon
7 september 2004, 16:34
:roll: :evil:



ah, toch nog iemand ontopic....

Antal
7 september 2004, 21:26
De 600 is de meest ondergewaardeerde van het hele stel. Ik vind het een lekkere bak. Gaat van blues tot hard rock zeg maar. Voor metal lijktie me niet echt geschikt, maar misschien met de juiste pedalen dat dat ook wel kan. Ik zal het eens proberen voor de grap.

Alleen het 2de kanaal vind ik niet zo, maar dat gebruik ik toch niet. Als je het 1e kanaal over z'n nek laat gaan heb je een geweldige sound.

josh.vandenberg
7 september 2004, 21:50
Waarde is ook afhankelijk van de uitvoering.bv slx met el 34 of met 6l6 buizen,ook wattage is belangrijk en als iemand 700 voor een hele goede versterker met een topsound vraagt doe ik het gelijk.Beter puike bak dan twee halfzachte bakkies.Je kunt een waanzinnige jcm 800 kopen en een midedelmatige takkebak

josh.vandenberg
7 september 2004, 21:51
Waarde is ook afhankelijk van de uitvoering.bv slx met el 34 of met 6l6 buizen,ook wattage is belangrijk en als iemand 700 voor een hele goede versterker met een topsound vraagt doe ik het gelijk.Beter puike bak dan twee halfzachte bakkies.Je kunt een waanzinnige jcm 800 kopen en een midedelmatige takkebak

guhlenn
8 september 2004, 09:54
jcm 800 en 2000 zijn imhnso zeer fijne versterkers (mits je natuurlijk avn marshall houdt). 600 heb ik een paar keer gehoord mnaar werd er niet vrolijk van. 900 is een schel onding. Ook de SL-x ja :P

amon
8 september 2004, 15:56
goed, dan denk ik dat ik al wel weet wat het voor mij wordt... jcm800 (nu nog iemand vinden die mn drumstel koopt, dan heb ik weer geld).

die zijn vast ook nog onder te verdelen in types, ik zag ze op marktplaats met 1 kanaal, met 2 kanalen, met of zonder mastervolume. welke van allen heeft de beste kwaliteit-prijsverhouding? of is dat moeilijk te zeggen omdat ze allemaal even duur zijn, maar je gewoon moet nemen wat bij jezelf past?

en welke is beter dan de ander, voor en nadelen?

amon
8 september 2004, 15:56
10 cent

Blijepanda
8 september 2004, 18:35
Ik er ook aan te denken om een JCM 800 te kopen, i.p.v. mijn H&K Tour Reverb. Zou dat een goede switch zijn?

amon
9 september 2004, 20:17
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=29308


is de prijs een beetje goed voor zo'n combo en waar meot ik op letten, mocht ik zoiets kopen?
kan iemand mij vertellen of deze al master volume heeft of niet? als ik de knopjes afga denk ik het zelf van niet (6 knoppies, volume, treb, mid, bass, gain, reverb(?)).


ook iets over buizen trouwens (ja ik ben een grote noob hierin) hoe weet je wanneer een buis nieuw is of aan vervanging toe is? en wat zijn goede buizen en welke moet je niet hebben?

shredneck
9 september 2004, 20:34
Dat is een goeie Marshall, eenkanaals, volbuizen. De prijs is ook goed.

Er zijn van dit type twee versies, een met de inputs naast elkaar en een met de inputs boven elkaar. Het verschil zit hem vooral in de opbouw van de amp, de sound is nagenoeg hetzelfde. De versie met de inputs boven elkaar is iets gewilder onder de "modders" , bij dit type zitten o.a. de potmeters niet direct vast op de PCB. In principe is de amp uit de ad gewoon een beregoeie bak, althans dat type dan ej.....je moet em wel ff testen.

Heersend ding, ik heb 2 van die heads en ben er al jaren zeer tevreden over(geen pech mee gehad).

amon
9 september 2004, 20:39
en wat voor stijl speel jij?

aan welke bands moet ik denken die "hetzelfde" geluid hebben?

josh.vandenberg
9 september 2004, 23:19
jcm 800 en 2000 zijn imhnso zeer fijne versterkers (mits je natuurlijk avn marshall houdt). 600 heb ik een paar keer gehoord mnaar werd er niet vrolijk van. 900 is een schel onding. Ook de SL-x ja :P

marshall high gain dual 900 is helemaal geen schel onding,je moet er alleen mee om kunnen gaan.
prescence 5 bass 8 mid 3 high 4.Dan zijn het de beste marshalls

shredneck
9 september 2004, 23:22
Ik speel zelf in een pop/rockband. Een band als The Sheer gebruikt deze amp, maar ook Zakk Wylde (boostpedaaltje ervoor en voila, metal heaven!). Buddy Guy gebruikt hem ook, evenals wijlen SRV.

Divers he?


De amp zelf heeft niet genoeg gain voor moderne metal, denk eerder aan classic rock en grunge.Door zijn simpelheid is de amp prima te modificeren.

Kopen.

Groeten!

BartL
9 september 2004, 23:28
Heb je bij een eenkanaals versterker wel een Master-volume nodig? :-? Lijkt me eigenlijk een beetje onzinnig...leg uit :)

shredneck
9 september 2004, 23:57
Mastervolume is nog steeds het "overall" volume, dus hoe hard ie gaat. Ook zit er een pre-amp volume op, draai je die verder open, dan krijg je dus meer distortion.

Tegenwoordig heet die knop "gain" of "distortion" oid.

Mastervolume is puur een volume regeling van de eindtrap.

shredneck
9 september 2004, 23:59
Reverb zit alleen op de split-channels jcm800's, dus niet op deze. Die overgebleven knop is dus de pre-ampvolume.


Preamp,master,low,mid,treble,prescence.

What else do you need?

taylor
10 september 2004, 10:50
ik denk wel dat de gene die de topic begon meer een beginner is,dan weet ik niet of de jcm 800 2203/1959 wat voor je is .

denk dat je toch wel meer een gevorderderderderderde gitarist moet zijn om dat ding te waardeeren en er uit te halen wat er uit te halen valt(qua spel en techniek),maar dit is met meer oudere marshalls(en andere merken) zo.

ik bedoel als beginner was ik vaak ook teleur gesteld in amps denkende dat ze mega gain hadden ofzo

maar goed het blijft een goeie amp.

andoni
10 september 2004, 11:18
Daaraan heb ik me ook laten vangen, en nu zit ik met een oefencombootje dat ik niet verkocht krijg. Ik bedoel, zelfs al is hij een beginner, als hij een 'beginnersamp' (wat is 1 en wat niet?) koopt (bvb om bij Marshall te blijven een Valvestate of zo) gaat hij ook dat geld kwijt zijn, alleen gaat hij op een dag zijn amp beu worden. Ik vind zo'n JCM800 een veel betere investering. Vind je hem uiteindelijk niet goed, verkoop je hem verder, die dingen behouden hun prijs wel. En qua gain, een pedaaltje ervoor, dat is voor een beginner, eens het goed uitgelegd is, niet zo moeilijk denk ik.

@ TS:
Wel moet je zeker zijn dat Marshall je ding is. Als je niet van dat typische geluid houdt kan je beter iets anders zoeken. Zo'n JCM800 moet je immers geen 36 geluiden uit verwachten..

guhlenn
10 september 2004, 11:51
josh,

ik kan er niet avn houden... heb het geprobeerd. Wellicht lag het ook aan die verschrikkelijke jcm900 kast die er bij zat... Dat is pas een schel onding ;)

amon
10 september 2004, 19:16
topicstarter ben ik... speel nu 7 jaar ofzo, dus beginner ben ik toch niet helemaal meer....(?)

ik speel nu op een fender princeton stereo chorus, maar ik wil gewoon een buizenbak, zeker omdat er misschien een band aan gaat komen. (die princeton geeft wel genoeg volume, maar ik wil dan gewoon prima geluid).

ik ben wel een beginner wat betreft kennis over versterkers en vooral over buizenversterkers, gewoon omdat ik me er nooit in verdiept heb, omdat het altijd te duur was. nu kan ik aan het geld komen en wil ik dan ook een goede bak. een halfstack werd me toch iets te duur (dacht dat ik 1000 euro uit kon gaan geven, maar niemand koopt mn drumstel :) :( , dus aan die 1000 euro kan ik niet komen. ik zoek dus iets van onder de 750, liefst zelfs onder 600 euro, maar wel buizen en genoeg volume voor in een band. bij buizenamps zit je al snel aan een goed volume met lage wattages, dus nevermind the halfstacks (die koop ik ooit als ik écht geld heb).


die jcm800 combo is helaas verkocht. maar ik ga verder zoeken. mijn stijl ligt een beetje bij, aan de ene kant (mogelijk toekomstige band-genre) hardcore/oldschool punk, maar (misschien met een pedaaltje) ik wil er ook goede metal uit kunnen halen, denk aan iron maiden, oude metallica, guns n roses.
dus wie weet nog andere mogelijkheden die de ampwereld te bieden heeft? kom maar op! :wink:

birt
10 september 2004, 20:24
voor zo'n jcm 800 combo moet je idd snel toehappen of hij is weg :wink:

soms kan je ook andere koopjes doen, mesa boogie met veel geluk, hiwatt zie je soms ook vrij goedkoop weggaan op ebay.de
als je iemand in je msn hebt die er veel van kent geef je die meteen de link als een amp je wat lijkt. zo snel mogelijk reageren is de boodschap.
en als je iets leuks ziet, lees wat reviews op bijvoorbveeld harmony central (wel kritisch lezen, sommigen prijzen hun amp de hemel in of boren hem volledig in de grond, kijk naar terugkomende gebreken, lees een beetje tussen de lijnen...)
:)

taylor
11 september 2004, 10:29
[quote="andoni"]Daaraan heb ik me ook laten vangen, en nu zit ik met een oefencombootje dat ik niet verkocht krijg. Ik bedoel, zelfs al is hij een beginner, als hij een 'beginnersamp' (wat is 1 en wat niet?) koopt (bvb om bij Marshall te blijven een Valvestate of zo)

ja das moeilijk te zeggen bedoel meer van op een 2203 opzich(zonder boost of effect)moet je toch wat meer spelen(wat meer werken/spelen voor je toon) dan bv op 1 jcm 900 voluit gain.

ofja ik denk dat sommige wel snappen wat ik bedoel ken het niet zo goed uitleggen.

amon
11 september 2004, 11:11
voor zo'n jcm 800 combo moet je idd snel toehappen of hij is weg :wink:

soms kan je ook andere koopjes doen, mesa boogie met veel geluk, hiwatt zie je soms ook vrij goedkoop weggaan op ebay.de
als je iemand in je msn hebt die er veel van kent geef je die meteen de link als een amp je wat lijkt. zo snel mogelijk reageren is de boodschap.
en als je iets leuks ziet, lees wat reviews op bijvoorbveeld harmony central (wel kritisch lezen, sommigen prijzen hun amp de hemel in of boren hem volledig in de grond, kijk naar terugkomende gebreken, lees een beetje tussen de lijnen...)
:)


harmony central lees ik inderdaad ook eerst, ook een beetje kijken wat zij er 2ehands voor hebben betaald etc.
maar ebay snap ik niet. moet je dan gewoon zorgen dat je het hoogste bied? want ik kan nergens gewoon de verkoper een mailtje sturen(?)
dus als bij die advertentie staat "3 tagen 4 stunden", dan moet je gewoon zorgen dat je over drie dagen en 4 uur (als de advertentie weggaat) het hoogste geboden hebt? kortom je moet dan over 3 dagen en 4 uur inplannen dat je achter je pc zit en als laatste nog even een bodje kunt doen??? :???:

birt
11 september 2004, 11:14
voor zo'n jcm 800 combo moet je idd snel toehappen of hij is weg :wink:

soms kan je ook andere koopjes doen, mesa boogie met veel geluk, hiwatt zie je soms ook vrij goedkoop weggaan op ebay.de
als je iemand in je msn hebt die er veel van kent geef je die meteen de link als een amp je wat lijkt. zo snel mogelijk reageren is de boodschap.
en als je iets leuks ziet, lees wat reviews op bijvoorbveeld harmony central (wel kritisch lezen, sommigen prijzen hun amp de hemel in of boren hem volledig in de grond, kijk naar terugkomende gebreken, lees een beetje tussen de lijnen...)
:)


harmony central lees ik inderdaad ook eerst, ook een beetje kijken wat zij er 2ehands voor hebben betaald etc.
maar ebay snap ik niet. moet je dan gewoon zorgen dat je het hoogste bied? want ik kan nergens gewoon de verkoper een mailtje sturen(?)
dus als bij die advertentie staat "3 tagen 4 stunden", dan moet je gewoon zorgen dat je over drie dagen en 4 uur (als de advertentie weggaat) het hoogste geboden hebt? kortom je moet dan over 3 dagen en 4 uur inplannen dat je achter je pc zit en als laatste nog even een bodje kunt doen??? :???:

klopt ;)

je kan ook gewoon je maximumbod ingeven en dan gaat ebay automatisch hoger blijven bieden dan al de anderen tot je maximum bereikt is en pas dan word je zelf weer overboden (of niet)

amon
11 september 2004, 11:25
en wat vinden die duitsers ervan dat ze dan hun amp op moeten gaan sturen? ik neem aan dat er hier wel mensen zijn die wel iets van ebay.de gekocht hebben...?

birt
11 september 2004, 17:54
ik heb er mijn gitaar gekocht.
bij de veiling zelf staat of de verkoper buitenlandse verzendingen wil doen of niet. als er staat dat hij alleen binnen duitsland verzend kan je de verkoper even de vraag stellen of hij naar belgie of nederland ook wil verzenden, meestal willen ze dat wel :)

amon
11 september 2004, 18:41
ja, maar om die vraag te kunnen stellen, moet je dus eerst zorgen dat je het hoogste bod hebt aan het einde van de advertentie-tijd(?)

birt
11 september 2004, 19:28
ja, maar om die vraag te kunnen stellen, moet je dus eerst zorgen dat je het hoogste bod hebt aan het einde van de advertentie-tijd(?)

helemaal niet, er is ergens een optie 'vraag aan verkoper' daar selecteer je welk type vraag het is (over betaling of verzending of gewoon info) en typ je de vraag

amon
16 september 2004, 16:42
ah, die ene versterker (jcm800) van eerder in dit topic kan ik nu toch nog kopen. toch maar doen? ja, toch maar doen denk ik... :D

kijken wat het afdingproces nog te bieden heeft...

waar moet ik naar kijken als ik dat ding ga testen? ik bedoel moet ik nog op de buizen letten ofzo?

guhlenn
17 september 2004, 10:10
LOL let op de buizen ja. nee even serieus, als het ding goed klinkt is ie waarschijnlijk nog in orde... en een nieuw setje buizen moet je er uiteindelijk toch in doen. beste prjis/kwaliteit verhouding die ik ken, zo'n jcm800 combo... kan je ook altijd weer verkopen...