PDA

View Full Version : Pull offs



眾RICHARD眾
5 september 2004, 22:57
Hoe speel je pull offs een beetje goed?
Ik snap het niet helemaal je hebt je vinger op de snaar en trekt hem er van af zodra je hem gespeeld hebt?
Hoe doe je dat snel? of soepel achter elkaar en ook zodat je de toon mooi hoord? HOW?!
Kan iemand me helpen of heeft iemand een tip of doe je het juist heel anders, ik wil het graag leren dan is mun speel kwaliteit compleet namelijk, want alleen de pull offs gaan me nog niet geweldig af!

Tymon
5 september 2004, 23:05
Naar mijn mening kan je beter leren alleen hammer-ons te gebruiken. Dit is wel wat moeilijker aan te leren maar klinkt gewoon mooier dan pull-offs. Ik probeer zelf ook alleen hammer-ons te gebruiken ookal betrap ik mezelf nog vaak op pull-offs.

Megadeth
5 september 2004, 23:35
^^ Wat is dat nou weer voor onzin! :-? Een goede gitarist beheerst beide goed, anders limiteer je jezelf alleen maar.
Anyway, probeer je vinger niet alleen op te tillen, maar pluk de snaar een beetje. Veel oefenen en sterkere vingers kijgen helpt erg.

theo!
5 september 2004, 23:58
idd...laat je vinger van de snaar glijden, maar zet wel n beetje kracht zodat je de snaar wel laat trillen...veel oefenen en proberen...kom je er vanzelf wel achter hoe het het fijnste/beste gaat:)

眾RICHARD眾
6 september 2004, 09:06
Het klinkt zo makkelijk je vinger eraf laten glijden maar,
Als je zeg maar je wijsvinger op de 12de fret hebt en je middelvinger op de 13de dan moet je dus om een pull of van de 13de naar de 12de te maken? De 12de vasthouden dus je wijsvinger laten staan toch?! En dan je middelvinger eraf trekken en op zo'n manier dat je de snaar laat trillen?!.....

Erg bedankt alvast want ik wil het super graag leren! Alle beetjes helpen...

Je hoord die gasten op tv en op de radio altijd zo supersnel gaan dus...

theo!
6 september 2004, 12:24
Het klinkt zo makkelijk je vinger eraf laten glijden maar,
Als je zeg maar je wijsvinger op de 12de fret hebt en je middelvinger op de 13de dan moet je dus om een pull of van de 13de naar de 12de te maken? De 12de vasthouden dus je wijsvinger laten staan toch?! En dan je middelvinger eraf trekken en op zo'n manier dat je de snaar laat trillen?!.....


inderdaad:)

pimmetje
6 september 2004, 12:28
Bij hammers en pull-offs is 't ook zaak om ALLE vingers goed te trainen.
Het moet zeg maar ook een beetje met ballen klinken als je van pink naar ringvinger een pull-off doet (of een trill met die twee vingers).

Je kan dan daarvoor regelmatig 5 of 10 minuten inroosteren om verschillende patronen met verschillende vingers te hammeren en te pullen. Als begin kan je dan bijvoorbeeld een box van een willekeurige ladder omhoog hammeren en omlaag pullen (alleen iedere snaar bij het "eerste contact" aanslaan... dan pull of hammer). Probeer ook wat andere patronen met je vinger-volgorde.

Daarbij kan je proberen omhoog of omlaag te hammeren en/of te pullen (in combinatie met een glissando of zo) over 澭n snaar. Daarna over twee snaren zo'n zelfde soort patroon.

Veel langer dan die 10 minuten werkt bij zo'n specifieke oefening waarschijnlijk alleen maar tegen je... ga je te veel verkrampen en zo. Je kan dan beter vaker ervoor gaan zitten om er toch meer oefening in te krijgen.

Oh ja... en zorgen dat ze echt goed klinken voordat je ze sneller gaat proberen. En doe ze niet te veel op kracht...

Ik geloof dat ik dat trouwens ook weer 's moet oefenen... ze zijn hier en daar wel wat losjes en slordig geworden :-?.

眾RICHARD眾
6 september 2004, 15:26
Thnx ik zal het proberen.. heeft iemand toevallig zown patroontje? waarmee je het wel goed kan leren? of maakt dat niet zoveel uit?!
In ieder geval al bedankt voor 'DE' tip! :wink:

Swan
6 september 2004, 15:42
Naar mijn mening kan je beter leren alleen hammer-ons te gebruiken. Dit is wel wat moeilijker aan te leren maar klinkt gewoon mooier dan pull-offs. Ik probeer zelf ook alleen hammer-ons te gebruiken ookal betrap ik mezelf nog vaak op pull-offs.

wat een onzin, is dit serieus?

pimmetje
6 september 2004, 15:44
de patroontjes maken niet zo veel uit. Zorg wel dat je alle vingers aan bod laat komen en ze ook naar alle andere vingers kan laten pullen.

Vooral bij 't opwarmen kan je gewoon chromatisch werken. Daarna is 't wel handig om een beetje binnen ladders te werken om die ook direct te oefenen.

pimmetje
6 september 2004, 15:47
Naar mijn mening kan je beter leren alleen hammer-ons te gebruiken. Dit is wel wat moeilijker aan te leren maar klinkt gewoon mooier dan pull-offs. Ik probeer zelf ook alleen hammer-ons te gebruiken ookal betrap ik mezelf nog vaak op pull-offs.

wat een onzin, is dit serieus?

Ja, idd volkomen onzin. Maar wel leuk dat hij zichzelf hiermee graag begrensd, terwijl op z'n site staat:

"strives to explore the deeper musical spheres without boundaries nor limitations"
:D

Swan
6 september 2004, 16:00
hahaahahah :-D

sneez0r
6 september 2004, 17:22
Bij hammers en pull-offs is 't ook zaak om ALLE vingers goed te trainen.
Het moet zeg maar ook een beetje met ballen klinken als je van pink naar ringvinger een pull-off doet (of een trill met die twee vingers).
Dat is ook wel wat overdreven. Je pink moet wel iets kunnen, maar het is simpelweg ongezond en ongemakkelijk om te trainen op een perfecte triller tussen pink en ringvinger. In de praktijk kan je 嫮tijd een andere combinatie van vingers gebruiken. Hoe lang je ook oefent, je zal nooit een perfecte triller tussen pink en ringvinger krijgen.

sneez0r
6 september 2004, 17:23
Thnx ik zal het proberen.. heeft iemand toevallig zown patroontje? waarmee je het wel goed kan leren? of maakt dat niet zoveel uit?!
In ieder geval al bedankt voor 'DE' tip! :wink:
Probeer bijvoorbeeld 1-2-1-2-1-2-etcetera, of 1-3-1-3-etc, 1-4-1-4-1-4-etc, of 1-3-2-4-1-3-2-4 - je snapt wel waar ik heen wil.

Das Schaap
6 september 2004, 18:13
Begin van Eugene愀 Trick Bag :cool:


B: 2-4-5-4-5-4-5-4-5 etc. En alleen de 1e noot aanslaan, de rest dus hammer on, pull off.

sneez0r
6 september 2004, 20:12
Ik dacht dat dat 2-4-2-5-2-4-2-5 ging.

Das Schaap
6 september 2004, 20:49
Dat bedoelde ik ook :-?
Kwam er weer eens verkeerd uit, argh........
Mja verder kan je ook nog het begin van thunderstruck van AC/DC nemen
(laat ik em maar niet neerzetten, is makkelijk te vinden en ik ben nog steeds niet helemaal 100)

眾RICHARD眾
6 september 2004, 21:39
Hey, hartstikke bedankt voor alle tips ik ga het proberen..
Ik vind dat hammer on en pull of zown gedoe namelijk! wel super mooi maar om het te kunne en ik speel pas net nog niet eens een jaar, ik kan aardig uit de voeten en leer alles zelf maar wat hulp is altijd op zun plek dus hartstikke bedankt! Ik zal gaan oefenen haha! :wink: :lol:

Pilitev
6 september 2004, 22:59
Hoe lang je ook oefent, je zal nooit een perfecte triller tussen pink en ringvinger krijgen.

Ja dat is inderdaad erg moeilijk, maar luister maar eens naar Troy Stetina in Speed Mechanics oefening 8 hij kan 'm echt supergoed, terwijl oefening 8 fucking moeilijk is.

pimmetje
7 september 2004, 10:36
Bij hammers en pull-offs is 't ook zaak om ALLE vingers goed te trainen.
Het moet zeg maar ook een beetje met ballen klinken als je van pink naar ringvinger een pull-off doet (of een trill met die twee vingers).
Dat is ook wel wat overdreven. Je pink moet wel iets kunnen, maar het is simpelweg ongezond en ongemakkelijk om te trainen op een perfecte triller tussen pink en ringvinger. In de praktijk kan je 嫮tijd een andere combinatie van vingers gebruiken. Hoe lang je ook oefent, je zal nooit een perfecte triller tussen pink en ringvinger krijgen.
Ik vind ook nogal een verschil zitten tussen "het moet een beetje met ballen klinken" wat ik zei en "een perfecte triller" wat jij zei :D.

't Gaat erom dat je dingen die vooral in het begin wat lastiger zijn niet uit de weg gaat. Dan zullen die dingen immers altijd helemaal kut blijven gaan.

The_RockeR13
9 september 2004, 16:22
Dit is een veel betere oefening en zwaardere:

1 met wijsvinger
2 met middelvinger
3 met ringvinger
4 met pink

1-2-1-2-1-2-1-2-1-2

houd je wijsvinger en middelvinger op de fretten 1-2 ingedrukt en pull-of met je ringvinger (3):

2-3-2-3-2-3-2-3-2-3

houd je wijsvinger, middelvinger, en rinvinger ingedrukt en pull of met je pink:

3-4-3-4-3-4-3-4-3-4


enzo weer terug

sneez0r
9 september 2004, 20:33
Daar hadden we het net over :D

Ik vind de laatste twee oefeningen eigenlijk niet zo geschikt. Zonder leraar heb je veel kans dat je gewoon totaal verkrampt en jezelf alleen pijn doet. Zwaarder is eigenlijk lang niet altijd beter. Pas als je de techniek goed (langzaam) in de vingers hebt moet je aan dat soort geintjes beginnen.

The_RockeR13
10 september 2004, 22:51
Daar hadden we het net over :D

Ik vind de laatste twee oefeningen eigenlijk niet zo geschikt. Zonder leraar heb je veel kans dat je gewoon totaal verkrampt en jezelf alleen pijn doet. Zwaarder is eigenlijk lang niet altijd beter. Pas als je de techniek goed (langzaam) in de vingers hebt moet je aan dat soort geintjes beginnen.

Oh sorry, had geen zin om alles door te lezen :lol: