PDA

View Full Version : Wordt het een ENGL of ?



moretel
5 september 2004, 21:18
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe buizenbak ben ik het meest gecharmeerd tot nu toe van de ENGL Thunder, nu ga ik hem morgen vergelijken met de ENGL screamer, een Brunetti en eventueel de MESA BOOGIE F30 , F50, alhoewel ik daar niet zoveel van weet.

Ik heb de ENGL thunder combo geprobeerd, is het de moeite waard om de head ook te beluisteren, of om een extra box bij de thunder te nemen?

Optredens vinden voornamelijk plaats in kroegen en feestjes, 50 watt lijkt me dan meer dan voldoende.
Mijn muziekstijl ligt van blues, funk tot 70 rock, maar ook modernere rock.
ENGL is voor mij een goede keuze maar mis ik nog andere versterkers, budget tot 2000 euro. ?

e_lukather
5 september 2004, 21:30
KOCH yeah 8-)

PacoCasanovas
5 september 2004, 21:35
Peavey Classic 50/212BT :-D

Fender ProReverb (the new one, 2 channel)

:wink:

andy
5 september 2004, 22:02
@ Moretel: Als je voor een Engl combo gaat is het zeker aan te raden iig de extra box erbij uit te proberen. Klinkt een stuk beter. Tenminste mijn mening.

Nocki
6 september 2004, 00:38
de F series van mesa zijn niks... sorry

Nocki

Wicked Willy
6 september 2004, 00:55
Koch..............maar goed ENGL mag natuurlijk ook wel hoorrrrrrr

ieme
6 september 2004, 08:29
Framus dragon halfstack....

Mithrandir
6 september 2004, 09:09
Budget tot 2000 euro zeg je.....wow, dan zou ik persoonlijk de Thunder laten varen. Het is een leuke versterker, goeie sound, maar eigenlijk net iets te bepert door gedeelde EQ en Gain.
Ik ben sowieso een fan van kleine combo's met eventueel een extra 1x12 of 2x12 er onder en zou in jouw prijsklasse ook zeker eens gaan kijken naar de ENGL Sovereign.

BLOK182
6 september 2004, 09:16
Idd Engl Souvereign, evt wat mooie Rivera combo's, tweedehands Mesa Mark IV, idd een Brunetti (Mc2), Koch Multitone.

moretel
6 september 2004, 09:26
Dank voor de reacties, ga vanmiddag weer op pad.
Jullie horen het wel.

Mitch
6 september 2004, 13:23
Idd Engl Souvereign, evt wat mooie Rivera combo's, tweedehands Mesa Mark IV, Koch Multitone.

Wat hij zegt !

iam
6 september 2004, 13:27
koop maar die thunder en sta de rest van je budget af aan mij ;)

Lacrymosa
6 september 2004, 14:07
Koch multitone

heb je em al geprobeerd?
zeker doen

CheerS!!

dml
6 september 2004, 15:38
Ik heb nog een mooie Koch Powertone 1 te koop, met 6550 eindbuizen. Hij is twee jaar oud waarvan hij het afgelopen jaar nauwelijks aan heeft gestaan, doodzonde dus. 4x12" moet je er dan nog wel bijzoeken maar die staan ook zat 2e hands te koop. Denk dat je dan zelfs nog geld overhoudt.

NeeraDJ
6 september 2004, 21:11
Pff met dat budget? Soldano Hot Rod 50, Hughes & Kettner Triamp (kun je ook op 50W laten werken, en dat ding is echt behoorlijk veelzijdig, zeker een aanrader) dat ding heeft wel 13 buizen maar heeft echt tone

Probeer een cab met greenbacks en vintage 30's, en je kunt volgens mij niet mis gaan

Speeddemon
6 september 2004, 23:31
Pff met dat budget? Soldano Hot Rod 50, Hughes & Kettner Triamp (kun je ook op 50W laten werken, en dat ding is echt behoorlijk veelzijdig, zeker een aanrader) dat ding heeft wel 13 buizen maar heeft echt tone

Probeer een cab met greenbacks en vintage 30's, en je kunt volgens mij niet mis gaan
Je bedoelt "als je een H&K Tri-Amp koopt, MOET je er een Greenback cab bij hebben" :wink:

Anders is dat ding echt te schel! (heb 'm op een V60 en een oud Marshall 1960A cab gehoord! )

BLOK182
7 september 2004, 09:31
H&K Triamp 2 is dus alleen al dik 2000 voor de top....moet er nog een speakerkast bij...

moretel
8 september 2004, 23:56
Koch multitone

heb je em al geprobeerd?
zeker doen

CheerS!!

Ik heb de twintone en de studio tone uitgeprobeerd, clean erg mooi maar de drive van de ENGL beviel mij beter. Maar ik zal de multitone wel weer eens proberen.
Alleen lijken de versterkers van 100 watt voor mij wat te zwaar , met mijn valvestate stereo chorus van 65 watt heb ik nu al voldoende vermogen.
Dus vooralsnog beperk ik me tot de vijftig watters en zal die aan het eind nog weleens vergelijken met een 100 watter om het verschil eens te horen.

wimmeltje
9 september 2004, 07:53
Bij mij is deze week een ENGL SE top aan mijn vingers blijven plakken. Jezus zeg wat een sound. Ik heb mesa, marshall, VHT gehad maar dit is toch wel de top. Nu nog wat FX erbij en ik ben het mannetje.

Useless
9 september 2004, 08:58
Bij mij is deze week een ENGL SE top aan mijn vingers blijven plakken. Jezus zeg wat een sound. Ik heb mesa, marshall, VHT gehad maar dit is toch wel de top. Nu nog wat FX erbij en ik ben het mannetje.

Ik heb de SE ook gekocht en nog geen seconde spijt van gehad
Het best is wel dat je hem aansluit aan de Engl vintage kast
Hierbij is voor mij het jarenlange zoeken naar de perfecte sound (voorlopig) voorbij :razz:

LordRiffenstein
9 september 2004, 09:50
Bij mij is deze week een ENGL SE top aan mijn vingers blijven plakken. Jezus zeg wat een sound. Ik heb mesa, marshall, VHT gehad maar dit is toch wel de top. Nu nog wat FX erbij en ik ben het mannetje.

Holapalola, ik wist niet dat jij interesse had in Engl maar je hebt blijkbaar erg goeie smaak :-D Proficiat

LordRiffenstein
9 september 2004, 09:51
Ik heb de SE ook gekocht en nog geen seconde spijt van gehad
Het best is wel dat je hem aansluit aan de Engl vintage kast
Hierbij is voor mij het jarenlange zoeken naar de perfecte sound (voorlopig) voorbij :razz:

Coolio en proficiat!

wimmeltje
9 september 2004, 09:51
Bij mij is deze week een ENGL SE top aan mijn vingers blijven plakken. Jezus zeg wat een sound. Ik heb mesa, marshall, VHT gehad maar dit is toch wel de top. Nu nog wat FX erbij en ik ben het mannetje.

Ik heb de SE ook gekocht en nog geen seconde spijt van gehad
Het best is wel dat je hem aansluit aan de Engl vintage kast
Hierbij is voor mij het jarenlange zoeken naar de perfecte sound (voorlopig) voorbij :razz:

Ik heb hem aangesloten op THD 2x12 kasten, erg gaaf. Zit nu te kijken voor een FX unit. Waarschijnlijk G-Force oid. Misschien een Eventide. maar moet ik nog even uitzoeken.

Wicked Willy
9 september 2004, 15:47
Multitone is er ook in 50 watt uitvoering

The_RockeR13
9 september 2004, 16:03
Ik ken nog iemand die een koch powertone heeft staan met een 4x12 kast eronder voor weinig geld en minder dan een jaar oud (weet niet precies hoe lang) :razz:

Baco
9 september 2004, 19:46
Bij mij is deze week een ENGL SE top aan mijn vingers blijven plakken. Jezus zeg wat een sound. Ik heb mesa, marshall, VHT gehad maar dit is toch wel de top. Nu nog wat FX erbij en ik ben het mannetje.

Ik heb de SE ook gekocht en nog geen seconde spijt van gehad
Het best is wel dat je hem aansluit aan de Engl vintage kast
Hierbij is voor mij het jarenlange zoeken naar de perfecte sound (voorlopig) voorbij :razz:

Inderdaad, die SE klinkt echt super op een Vintage cabinet. Erg knappe amp, dat is een feit :-D

Baker
9 september 2004, 23:00
Koch multitone

heb je em al geprobeerd?
zeker doen

CheerS!!

Ik heb de twintone en de studio tone uitgeprobeerd, clean erg mooi maar de drive van de ENGL beviel mij beter. Maar ik zal de multitone wel weer eens proberen.
Alleen lijken de versterkers van 100 watt voor mij wat te zwaar , met mijn valvestate stereo chorus van 65 watt heb ik nu al voldoende vermogen.
Dus vooralsnog beperk ik me tot de vijftig watters en zal die aan het eind nog weleens vergelijken met een 100 watter om het verschil eens te horen.

Hee, die had ik ook!
De VS265 stereo chorus. Best een goed ding eigelijk.
ik wilde hem inruilen voor een TSL 602 combo, omdat die er best veel op lijkt. (maar dan buizen) Toen in de winkel voor de gein de multitone geprobeerd..... en ik was meteen verKOCHt!! 8-) (50W)

hadv
9 september 2004, 23:18
Thunder of Screamer. Als je het geluid van een Thunder mooi vindt, probeer dan zeker een Screamer (meer mogelijkheden).

ieme
13 september 2004, 09:33
Ik zit momenteel erg te gassen op een Savage 120