PDA

View Full Version : Mesa footswitch voor iets anders ....



De Klaas
14 mei 2002, 13:01
Hallo,

Enige tijd geleden ben ik overgestapt van effectbakjes naar een, goed van zich zelf klinkende versterker. Tussen die effectbakjes zat een turbo overdrive van Boss. Dit aparaatje heeft de mogelijkheid om er een externe switch op aan te sluiten, zodat je de turbo aan en uit kunt zetten. Is het mogelijk om de footswitch van Mesa Boogie daarvoor te gebruiken? Schakelt die hetzelfde (ik vraag het eigenlijk omdat ik geen enkel idee heb of die switch ook op iets anders werkt buiten Mesa gear)

Play Loud!

Rectifier
14 mei 2002, 16:27
Bij mijn weten wel, t'is gewoon een schakelaar. T'is hetzelfde als je er een gitaarkabel in doet en dan het uiteinde van de andere kant van de kabel (de tip) op een metalen chassis houdt. Dat is dezelfde werking.

Maar je bent wel gek als je daarvoor een originele Mesa schakelaar gaat aanschaffen, want die harstikke duur.
Of je moet er toevallig al eentje hebben.

Iceman
14 mei 2002, 16:31
Hé Rectifier, ga eens snel je naam veranderen!!
Mesa bevalt uitstekend, reverb werkt wel goed als je de master van het betreffende kanaal wat opendraait, op slaapkamerniveau werkt ie nauwelijks.

Rectifier
14 mei 2002, 16:34
Hey Buddy,
Doe'k lekker niet. Na na na na! :wink:
Geintje

Mooi dat je er tevreden mee bent.
Wat ik was vergeten, hij is een keer van de 13e etage af geflikkerd,maar dat zal jou een worst zijn :grin:

Haha, geintje!
Ik heb hem echt geen enkele keer los kunnen draaien, helaas. Jij wel gelukkig.
Ben nog steeds zoekende naar een ultieme amp.

De Klaas
15 mei 2002, 09:10
Thanx, ik ga het eens proberen!

Zelf heb ik twee 100w tops. Een London City (deze wil ik graag nog eens tijdens repetitie's gebruiken) en een Mesa Boogie Dual Rectifier. De volgende repetitie neem ik dus mee: een London City, een Ibanez rg742x (die met een fixed bridge), een Boss Turbo Overdrive en de Mesa switch om de Turbo van de Boss te kunnen bedienen.

Ik ben eens benieuwd hoe het klinkt, die London City heeft het meer dan een jaar niet gedaan (onderdelen voor zo'n bak zijn echt verschrikkelijk). Mocht ie goed zijn, dan speel ik op 25 mei met 2*100w buizenbakken en 2 maal 4*12" celestions. Hmmmm, zullen de buren daar leuk vinden :smile:

Wat denken jullie, gaat ie goed?

FragDaddy
15 mei 2002, 09:45
wil je dood ofzo klaas ?

je publiek staat dan met bloedende oren voor de speakers :razz:

heel ziek hoor. zo'n recto is al genoeg voor een heel stadion. zet ie er nog een extra 100watt naast :smile:

Rectifier
15 mei 2002, 11:45
Je bent niet helemaal wijs geloof ik :wink:

Wat moet je met een Turbo distortion als je al een Recto hebt???
Daar word je sound niet veel strakker van lijkt me. Maar goed, ik sta gelukkig dan ook niet in het publiek op 25 mei... :grin:

Maar 2x100 watt is wel heel erg veel!

De Klaas
15 mei 2002, 13:25
Hahaha, jullie hebben zeer zeker gelijk als het om de herrie gaat :smile:

Maarre.... allereerst wil ik deze week even met die London City testen en dan wil ik zeker niet met twee stacks gaan slepen. Daarnaast gaan de versterkers niet tegelijk blazen maar komt er live een switch tussen om tussen de beide amps te kunnen kiezen. Op die manier krijg ik:

- Twee achterlijk lekker klinkende Mesa Boogie kanalen
- Een clean kanaal van de London City (dat is overigens ietsje beter als het Mesa Clean)
- Twee extra overdrive settings via de Boss, versterkt door de London City (klinkt overigens ook niet verkeerd)

We zullen zien hoe het allemaal gaat klinken. Niet goed is niet gebruiken :smile:

De Klaas
15 mei 2002, 13:30
Ohw ja, by the way, ik ben niet zo gek om de Turbo Overdrive op de Mesa Boogie aan te sluiten, dit lijkt me meer onder de category DON'T's vallen :smile: