PDA

View Full Version : nirvana polly / ik blijf maar snaren molle :@



VanKatoen
5 september 2004, 18:18
Hallow,

Ik speel nu een maandje of 2 gitaar en heb de grepen van polly nu eindelijk door maar dat verdomde slagje niet. Hoe gaat deze? het lukt mij niet en gitaarles zit er deze maand nog niet en ik kan nie w88 ( :roll: ) ook lukt het mij om elke week wel een snaar of 2 te mollen :S .. dit gaat om de b / g snaar te mollen:S


thx..


Pat

theo!
5 september 2004, 23:57
ehmz, over dat snaren mollen...dat had ik in het begin ook wel...waarschijnlijk komt dat doordat je je plectrum te hard over de snaren slaat/strijkt:)
plectrum iets losser vast houden en niet zo ver richting de body drukken...hielp bij mij iig:)

Fluffy
6 september 2004, 11:20
tja hoe gaat die , dat is moeilijk uit te leggen, met de tab moet het toch best wel zien, voor het slagje moet je goed luisteren, voor de rest vraag het dan aan je leraar hij kan het slagje ook laten zien.

Blijepanda
6 september 2004, 17:24
Download Guitar Pro + een goede tab; verlaag het tempo, en probeer het steeds op een hoger tempo mee te spelen.

:???:

crypticon
6 september 2004, 23:19
en blijf naar vankatoen luisteren!

Carpe Diem
7 september 2004, 14:39
en blijf naar vankatoen luisteren!

dat moet je dus gewoon niet doen!!!!

dejohan
8 september 2004, 12:16
Bij Polly (en veel andere nirvana nummers) moet je net voor je een akkoord aanslaat nog snel het vorige akkoord aanslaan.

Bij Polly dus (spatie is een pauze):
E EGG GDD DDDD

zie je de EGG en GDD? Dat is wat ik bedoel. Net voor de vb de G aanslaat moet je nog snel de E aanslaan Daarvoor moet je dus wel leren om snel van akkoord te wisselen.

Ik hoop dat je het het begrijpt.

VanKatoen
8 september 2004, 15:55
ok bedankt en t is gelukt :D

btw vankatoen roeleerd hard / die muziek van merijn ook 8)

VanKatoen
8 september 2004, 15:58
edit

dubbelpost :???:

StefMan
28 september 2004, 12:22
Ah snaren mollen..dat deed ik ook toen ik nog gitaar speelde, met een bas gaat dat wat moeilijker :lol: Alleen roest alles in mijn huis zo snel :???:

Guitarik
10 oktober 2004, 14:46
Een dunner plectrum gebruiken is ook een verbetering. Ik speel met 0.60mm. Even wennen in het begin, maar vind het nu echt superfijn.

Soul Grinder
10 oktober 2004, 15:05
Download Guitar Pro + een goede tab; verlaag het tempo, en probeer het steeds op een hoger tempo mee te spelen.

:???:
Werkt Guitar Pro bij jou goed? Bij mij liep hij erg langzaam en hij liep ook vaak vast.
Ik blijf het voorlopig toch maar bij Powertab houden, ook omdat die gebruiksvriendelijker is, qua snelheid van tabs invullen en dergelijke.

nevermind
12 oktober 2004, 13:18
als je de akkoorden en de slag kunt, dan kun je meteen proberen om polly echt nate spelen, dus afwisselend de hoge en lage snaren aanslaan van de akkoorden, klinkt vaag, maar als je ff goed luisterd heb je t zo door. Succes!

DeBesten
16 oktober 2004, 19:31
Download Guitar Pro + een goede tab; verlaag het tempo, en probeer het steeds op een hoger tempo mee te spelen.

:???:
Werkt Guitar Pro bij jou goed? Bij mij liep hij erg langzaam en hij liep ook vaak vast.
Ik blijf het voorlopig toch maar bij Powertab houden, ook omdat die gebruiksvriendelijker is, qua snelheid van tabs invullen en dergelijke.
guitar pro loopt soms langzaam maar dat is alleen als er een nieuw effect word aangezet wanneer je vanaf een bepaald stuk begint te spelen( zie je aan dat rood hokje)

Fr&cis
19 oktober 2004, 13:16
Het is gevoel wat je nodig hebt om een slagje uit te voeren... je kan dit niet leren naar mijn idee en je gitaarleraar zal het echt niet veel beter uitvoeren dan dat jij dat kan.

Als je het mij vraagt, vergeet GitaarPro of wat dat ook moge zijn en ga lekker luisteren naar Polly... desnoods honderd keer achter elkaar. Probeer het dan nog eens... en nogmaals volgens mij moet je ritme 'voelen' en niet geautomatiseerd uitvoeren.

En vergeet niet dat het helemaal niet boeit of je exact een slag na kan doen... probeer gewoon je eigen weg erin te vinden, dan gaat het volgens mij ook veel leuker klinken.

Wat betreft die snaren... lekker op los rammen joh! Snaren moet je in het begin gewoon breken, das een soort van inwijding voor beginnende gitaristen... dat heeft iedereen, en anders liegen ze waarschijnlijk.... wel, als het teveel geld gaat kosten :D dan moet je misschien wat rustiger aan doen... zie commentaar van theo!

Groet!

sneez0r
19 oktober 2004, 13:54
Ik brak mijn eerste snaar pas na meer dan een jaar spelen. Zuinigheid met vlijt zullen we maar zeggen.

BlackSun
19 oktober 2004, 15:18
Goed joh...

Embryoyo
5 december 2004, 12:01
btw vankatoen roeleerd hard / die muziek van merijn ook 8)Welke Merijn? 8-)

Azrael
5 december 2004, 13:44
Ik brak mijn eerste snaar pas na meer dan een jaar spelen. Zuinigheid met vlijt zullen we maar zeggen.

Ik destijds ook.......enig idee hoe mijn gitaar toen klonk? Ongelooflijk kut dus!
Een snaar klinkt en speelt na 1 jaar als een plank hout. Als ik ergens een hekel aan hebt is het aan eeuwig oude snaren. Meestal zitten er ook nog groeven in wat het ook gezellig voor de intonatie maakt.