PDA

View Full Version : Kennen jullie deze cab goed?



Steely Dan
5 september 2004, 16:10
Hallo,
ik ben hier nieuw op het forum. Ik heb een vraagje/advies.
Ik heb zelf een Koch Multitone (50watt) maar nog geen lekkere bijbehorende cab. Zat eerst te denken aan een bijpassende koch212 maar het geld werkt niet mee (na m'n mm luke). Dus toen kwam ik deze tegen. Marshall 1936 2x12 Maar ik ken het niet.. en heb nog niet veel ervaring ermee. Tuurlijk ga ik hem wel uitproberen maar wat weten jullie van deze cab en ervaringen ermee. Ik speel voornamelijk rock (toto,bj,steely dan,vh enz. Hoe zijn de speakers ervan?

Hebben jullie nog een ander alternatief?

alvast heel erg bedankt!

Percy.

NeeraDJ
5 september 2004, 16:42
Hmm tja, het is een leuke cab, maar niet echt denderend. Ik denk dat het een behoorlijke schelheid met zich mee zal brengen gecombineerd met de multitone. Het zou in ieder geval niet mijn keuze zijn.

Wat heb je te besteden dan? Je kunt eventueel naar een goede 2dehandse 2x12 zoeken, die je misschien voor hetzelfde geld kan bemachtigen.

Steely Dan
5 september 2004, 16:46
hey NeeraDJ bedankt voor je reactie.

wat bedoel je met snelheid met zich mee brengen? Gaat het geluid vervormen? Ik heb +- 500 voor over. En deze kwam ik 2e hands tegen voor 200 dus vandaar mijn nieuwschierigheid. Weinig geld voor zo'n cab toch?

NeeraDJ
5 september 2004, 16:58
SCHELheid, dus een teveel aan hoge tonen. Deze versterkers gaan 2dehands echt voor heel weinig weg, omdat ze echt behoorlijk schel klinken. Ik denk dat je voor 500 euro wel ergens een 2x12 cab kan vinden met V30 speakers. Deze zijn over het algemeen wat levendiger en hebben meer laag. Voor een head als de multitone lijken ze mij ideaal. 2dehands zullen ze uiteraard iets goedkoper zijn. Misschien dat je ook op wat duitse sites zou kunnen kijken, daar zijn de nieuwprijzen ook wat milder. ENGL had volgens mij wel een leuke cab voor iets meer dan 500 op thomann.de

kokeleko
5 september 2004, 17:00
hey NeeraDJ bedankt voor je reactie.

wat bedoel je met snelheid met zich mee brengen? Gaat het geluid vervormen? Ik heb +- 500 voor over. En deze kwam ik 2e hands tegen voor 200 dus vandaar mijn nieuwschierigheid. Weinig geld voor zo'n cab toch?

Hij bedoelde "schelheid" van de G12T-75 speakers waarschijnlijk die er meestal in zitten.
V-30 is een veel gebruikte speaker voor rock doeleinden, en niet zo schel als de bovengenoemde variant.

Wicked Willy
5 september 2004, 17:03
Voor 500 euro heb je een nieuwe 2x12 van Koch.......kwestie van ff goed zoeken.

e_lukather
5 september 2004, 17:07
Een nieuwe cab van Koch voor 500? Waar... vertelvertel. Ik heb er nooit eigenlijk naar gezocht.. Alleen ooit op de purple guitars site gekeken daar wassie 1000:S

AART
5 september 2004, 17:09
www.musicstore.com :)

e_lukather
5 september 2004, 17:24
Zijn de Koch VG12-90 eigenlijk wel te pruimen? Ik hoor allemaal goede verhalen over de v30. Nooit gehoord..daar zal het wel aan liggen.

NeeraDJ
5 september 2004, 18:30
Ik heb met de Twintone head over de TS212V gespeeld met die beroemde speakers dus en die dingen klinken echt verdomd goed. Koch beschrijft het misschien een beetje too-good-to-be-true, maar ik moet toegeven dat er een kern van waarheid in zit. Je moet dat ding echt zelf proberen, veel gitaarzaken hebben er al één in huis

lcvanderhelm
5 september 2004, 19:46
Ik speel met een JCM900 SL-X over een 1936 cab en vervormd[uiteraard] vind ik de cab heel goed klinken,wel veel midden niet schel.Voor cleane partijen kom je inderdaad bas tekort maar niet schel wel teveel midden.

Wicked Willy
6 september 2004, 00:57
Purple guitars......dat zijn een stelletje afzetters.......ff googlen en je komt op een adviesprijs van een ongeveer 600 euro.....ff afdingen....dan kom je op 500.....mijn 2x12" was zelfs 475.....maar goed dat was bij een winkel waar ik al jaren vaste klant ben.

e_lukather
6 september 2004, 10:37
jajjajajja http://www.schreeven.nl/Amp%27s.asp

Heef iemand ervaringen met deze winkel.. met name personeel enzo. Toch wel een vriendelijke prijs:)

Wicked Willy
6 september 2004, 10:54
Ik weet niet waar je ergens woont maar bij Van Gorp in Roosendaal, is ie ook voor die prijs te krijgen: www.uniekinmuziek.nl

e_lukather
6 september 2004, 11:16
Hoogland ligt vlakbij Amersfoort.. best wel centraal. Ik heb ze meteen een meeltje gestuurd. 8-)

Steely Dan
6 september 2004, 11:18
Hallo

ik heb toch maar de marshall gekocht. Hij klinkt volop lekker. Bedankt voor jullie hulp. En succes e_lukather met je zoektocht naar een koch212

groeten

e_lukather
6 september 2004, 11:56
Hebben jullie eigenlijk een flightcase voor de cab? of alleen voor de top?