PDA

View Full Version : waarde showman



Toaster
5 september 2004, 15:47
ik zit al een tijdje te zoeken naar een fender (dual) showman. Alleen ik krijg niet echt hoogte van de waarde van deze dingen....

Kan iemand mij vertellen wat een redelijke prijs is voor deze dingen, zowel blackface als silverface???

Op marktplaats staat nu een showman te koop, een blackface, echt een plaatje om te zien maar de prijs... 2000 euro is way over he top voor mij.

jpb
5 september 2004, 18:19
Is veel te veel, zelfs als 'ie van binnen net zo goed/origineel is als van buiten. In perfecte/origineel staat zou ik er maximaal E 1200,- voor over hebben. Zo rond de 1000,- lijkt me redelijker voor zo'n versterker.

Antoon
6 september 2004, 20:53
wacht even tot de vintage beurs in de Veenendaal Hallen. Daar staan vaak veel SF dual showmans te koop. ik zou zelf zo rond de 400 voor een top uitgeven als ik er een zocht. 200 voor de 2x12 kast mits goed en orig

Toaster
9 september 2004, 12:48
he waar kan ik wat meer informatie vinden over deze vintage beurs?

Al
9 september 2004, 13:46
wacht even tot de vintage beurs in de Veenendaal Hallen. Daar staan vaak veel SF dual showmans te koop. ik zou zelf zo rond de 400 voor een top uitgeven als ik er een zocht. 200 voor de 2x12 kast mits goed en orig

De sf Dual showman is zeldzaam omdat hij alleen in 67 en 68 gemaakt werd. Het was een bandmaster chassis. Ik zie er nooit een. Daarna werd het de reverb uitvoering. Die zie je vaak genoeg. Het is een Twin reverb chassis.
Al

ma_jeur
9 september 2004, 20:45
De sf Dual showman is zeldzaam omdat hij alleen in 67 en 68 gemaakt werd. Het was een bandmaster chassis. Ik zie er nooit een. Daarna werd het de reverb uitvoering. Die zie je vaak genoeg. Het is een Twin reverb chassis.
Al

Geldt dat ook voor de BF Dual Showman?

Al
9 september 2004, 20:59
De sf Dual showman is zeldzaam omdat hij alleen in 67 en 68 gemaakt werd. Het was een bandmaster chassis. Ik zie er nooit een. Daarna werd het de reverb uitvoering. Die zie je vaak genoeg. Het is een Twin reverb chassis. Al

Geldt dat ook voor de BF Dual Showman?[/quote]

Ook de bf Dual showman was een bandmaster chassis. Of dat altijd zo is geweeest weet ik niet zeker. De oude blonde showmans waren volgens mij breder. Het verschil met de bandmaster is natuurlijk wel de zwaardere eindtrap en een mid regelaar.

De bf showman is nooit een Twin chassis geweest.

Al

ma_jeur
9 september 2004, 21:26
Ook de bf Dual showman was een bandmaster chassis. Of dat altijd zo is geweeest weet ik niet zeker. De oude blonde showmans waren volgens mij breder. Het verschil met de bandmaster is natuurlijk wel de zwaardere eindtrap en een mid regelaar.

De bf showman is nooit een Twin chassis geweest.
Al

Dat van die zwaardere eindtrap wist ik niet.
Ik vind het overigens een geweldige versterker.

josh.vandenberg
9 september 2004, 23:22
Ik vind het de beste fender ooit,maar dat is persoonlijk.

Toaster
12 september 2004, 22:01
maar wat zou dan ongeveer de waar de zijn voor een bf showman en voor een sf silverman?

En tot welke periode is een sf showman nog goed te blackfacen? of zit daar niet zo heel veel toon verschil in?

BLOK182
15 september 2004, 16:38
Ik heb ook een bod gekregen van iemand met een Dual Showman Reverb top, serienummer is B 06700 Tis een silverface, en volgens de eigenaar in zeer goede staat, kan iemand me een "prijs" noemen?
Bedankt!!