PDA

View Full Version : Hallo allemaal, en een vraagje :p



Bins
14 mei 2002, 12:54
Hey allen,
Best chill forum hier. Ik heb gister een beetje zitten bladeren en heb wel wat opgestoken. Ik heb alleen nog een klein probleempje met me gitaar.
Als ik een accord lang door laat galmen (nou ja, "lang", langer dan 1 sec.) is het niet een mooie zuivere toon, maar hij "golft". Jeez hoe leg je dat nou uit..als een soort sirene...
Stel jij slaat een "E" accoord aan, dan zou het als het een lijn was er zo uitzien right?: ---------
Als ik dus een "E" aansla, wordt het zoiets: --~~~~~~ (lekkâh duidelijk heh?)
Normaal zit ik er niet zo mee, maar ik ga binnenkort met een beetje spelen, en dan wil ik wel een beetje strakker klinken :smile:
Als ik me snaren vrij strak draai, dan neemt et iets af, maar niet veel, bovendien is me gitaar dan vet hoog gestemd. Strakke snaren speelt wel lekkerder vind ik.
Dit brengt mij op een 2-delige vraag:
1-Wat doe ik hieraan?
2-Ik heb nu .10 snaren, als ik wat dikkere koop, kan ik die toch wat strakker draaien, zonder meteen bizar hoog te klinken?

Alvast bedankt,
-Bins-

Bouke
14 mei 2002, 13:33
Heb je je gitaar wel goed zuiver gestemd? Het golven wat jij beschrijft hoor je ook als de snaren onderling niet geheel 'lekker' staan. Je kunt je gitaar ook stemmen door goed te luisteren naar de 'golfjes' en aan de knopjes te draaien totdat de golf weg is.

Bouke

Bins
14 mei 2002, 13:37
Nee, dat isset denk niet, op het stemapparaatje is alles groen licht, en mijn andere gitaar heeft er geen last van, ook als ie niet helemaal lekker gestemd is. Jammer dat die nou weer speelt als een natte krant:)
Wel bedankt voor de reactie though.

pimmetje
14 mei 2002, 13:50
Poehee.... listig. Kan 't zijn dat de snaren net nog ff een fretje heel licht raken? Dan zou je ook golven kunnen krijgen. Het verhelpen door strakker aandraaien kan hier ook op wijzen. Het is maar een gok, maar misschien is 't 'm.

moretel
14 mei 2002, 14:02
Misschien string pull?
De elementen staan dan te dicht op je snaren en de magneetjes erin trekken dan aan je snaren.

ekkerman
14 mei 2002, 18:51
ja ik zou m'n geld ook op het fenomeen string pull zetten !!

Bins
14 mei 2002, 19:43
Ok dan, bedankt voor de reacties. Ik zal zodadelijk ff die elementjes wat meer naar beneden schroeven. Wel raar dat ze dat in de winkel niet al gedaan hadden toen ik em kocht. Me eige stomme schuld natuurlijk, hij zag er zoooo mooi uit(epiphone g310 sg), en hij speelde zo lekker...Ik had iets grondiger moeten testen. Ben een beetje impuls-buyer. Anywayz, ik laat zo wel ff weten of et wat is.

mirage
14 mei 2002, 20:05
frets raken zal het niet zijn, dat had ik met mijn eerste gitaar, daar was de nek niet goed van maar dan hoor je irritant metalig geluid erin. gelukkig kreeg ik zonder problemen andere gitaar onder garantie.

Bins
14 mei 2002, 22:01
Nou, ik heb de elementen beide vet ver omlaag geschroeft, maar het hielp niet. Iemand nog iedeën? Of zal ik mijn baby maar naar 1 van de sacherijnige haagse gitaarboeren brengen? Als je niet van de Earring/Kane/direct bent, ben je niet echt interessant. Tis meestal "zucht-kreun-steun", zelfs als je ff een plectrumpie van 1 piek wil. Jeez wat dwaal ik af..Ow ja, ik zal morgen ff een nieuw setje snaren halen. Kijken of dat helpt. Verder sta ik open voor suggesties.

pepper
14 mei 2002, 22:47
kijk eens langs de nek of ie goed recht is
zo niet kan je die waarschijnlijk ook stellen.

moretel
15 mei 2002, 13:06
Zo'n SG heeft een lekker lange hals , als ik een accoord maak en mijn fender stevig heen en weer schud gaat het geluid ook "wiebelen", misschien komt het door de lange hals. Treedt het effect ook op als je heel rustig zit en speelt en de hals met "rust" laat?

Lacrymosa
15 mei 2002, 13:39
Op 2002-05-14 22:01, schreef Bins:
Nou, ik heb de elementen beide vet ver omlaag geschroeft, maar het hielp niet. Iemand nog iedeën? Of zal ik mijn baby maar naar 1 van de sacherijnige haagse gitaarboeren brengen? Als je niet van de Earring/Kane/direct bent, ben je niet echt interessant. Tis meestal "zucht-kreun-steun", zelfs als je ff een plectrumpie van 1 piek wil. Jeez wat dwaal ik af..Ow ja, ik zal morgen ff een nieuw setje snaren halen. Kijken of dat helpt. Verder sta ik open voor suggesties.


Moet je ff naar Richard Heeres gaan, die zin de archimedestraat (zijstraat van de Laan van meerdervoort, naast et politie bureau)
Hij is veel relaxter dan peer dellen, en die mongolen bij rockpalace zijn alleen aardig tegen je als je in Direct speelt.

Bins
15 mei 2002, 14:28
Joh! ik wist niet dat daar ook een gitaarboer zat. Lache dat bijna elke hagenees die ik ken etzelfde over de rockpalace denkt :smile: Vroeger was het daar wel chill, toen ze nog in dat oude gebouw zaten. Die flip aan de overkant was wel relaxt, maar ik zag net dat ie weg is daar! Baggerzooi, moest ik weer naar de rockpalace. Wel ff lekker staan kwijlen bij de versterkers en de gitaren. Heeft iemand ff 1600 eurotjes voor me? :wink: Got, ik dwaal weer af..Ik zal em van de week ff brengen daar, op de laan v meerdevoort. Isset zon klein zaakje, of verkoopt ie ook veel gitaren/ amps enzo?
Thanks voor de tip iig.

moretel
15 mei 2002, 15:03
Volgens mij zit gie guitarman nu ergens in het westeinde. In ieder geval alleen maar gitaren maar hij bestaat nog steeds.

pimmetje
15 mei 2002, 15:13
Klopt... Guitarman zit nu op 't Westeinde. Na zo'n 300 meter aan de rechterkant (vanaf de kant grote kerk 't Westeinde in gezien). En ze zijn nog steeds relaxt :smile:

Bins
15 mei 2002, 15:29
Lol, dit is echt "ken je stad" dag voor mij :smile: (ben trouwens import-hagenees hoor).
Maar goed, ik heb net .11 GHS snaren drop gegooid en dat in combinatie met de lagere elementen helpt echt een stuk! Hij "golft" nog een ietsiepietsie, maar dat mag geen naam hebben. Die ene keer in de maand dat ik een akkoord lang laat doorklinken, overleef ik dat wel :wink:

ekkerman
17 mei 2002, 14:23
laat je wel nog even weten wat het nou was ???

Bins
17 mei 2002, 16:16
Natuurlijk, ik ga em dinsdag ff naar zo'n Piet brengen, want ik weet et nu echt nie meer. Misschien wonen er gremlins in ofzo :smile: Maar goed zodra ik nieuws heb pen ik et wel ff neer.

ekkerman
18 mei 2002, 14:15
klote beesten die gremlins en ze fokken maar an ook !

Gman
19 mei 2002, 11:24
Op 2002-05-15 13:39, schreef Lacrymosa:
Hij is veel relaxter dan peer dellen, ..............

Ho ho, wat is er mis met Peer Dellen?
Prima vent hoor. Heeft al diverse reparaties voor mij gedaan en heeft pas mijn Dellen Thinline gebouwt. En dat alles naar grote tevredenheid van mijn persoontje.
Tja, maar hij kan er niets aan doen als hij het heel druk heeft en daardoor mensen weg moet sturen en niet kan helpen. Mocht je dit misschien bedoelen. Maar dat is dan een luxe probleem. Want al hij zoveel opdrachten krijgt dan blijkt hij toch wel oke te zijn.
Groetsels,
Gerard

ekkerman
19 mei 2002, 12:17
soms klikt het nu eenmaal niet tussen mensen op het eerste gezicht en gaat er wel eens iets fout en zo komen de praatjes in de wereld..

sweet
19 mei 2002, 12:48
volgens mij ligt het probleem veel simpeler: ik had wat jij beschrijft met mijn akoustische gitaar en toen heb ik nieuwe snaren gekocht en nu is het over...

Bins
21 mei 2002, 01:42
Hee, om nog ff ergens op terug te komen..Ik bedoelde niet die Guitarman. Ik haalde ff het noordeinde en et westeinde door mekaar. Ik fiets daar nl elke dag :grin: (ja mensen, ik ben van mezelf blond, niet geverfd) Ik bedoelde die andere zaak, naast die eissalon tegenover de rock palace. Ik ben de naam ff kwijt. Ik heb me epi-sg daar gekocht, superchille tent. Die is dus weg :sad: