PDA

View Full Version : Woops! Nano nano.



Robbert
5 september 2004, 14:07
Ok.. het was niet helemaal bedoeling. Althans, nog niet. Echt niet. Ik wilde eerst nog wat sparen, maar toen kwam ik de auction op Ebay tegen. Zomaar, ineens.

Dus ik heb geboden 201 GBP, ongeveer 300 Euro. In verwachting dat ik overboden zou worden. Hmm.. niet dus. :roll:

Dat betekend, dat morgen onderweg gaat vanuit Istanbul (Turkije of all places..), een nummertje 372. Compleet met box en Europese adapter.

Potver, wat een ramp! :D


http://www.scholte.nu/pedals/nanonano.jpg

robzilla
5 september 2004, 14:30
Nice! Ik zit nog steeds te twijfelen of ik moet kopen of niet, ik wil hem eigenlijk wel een keertje horen. Ik heb op HC ook een pm gekregen van die turkse gast of ik em wou kopen, jij hebt hem dus :)

Laat ff weten hoe die klinkt! Veel plezier ermee!

Mitch
5 september 2004, 14:36
Volkanstrat ?

Anyway, gefeliciteerd Robbert ! Zag dat je ook al een BB IG gescoord had, hij gaat weer lekker. Ik geloof dat het onderhand tijd wordt voor een pedalendag.....

Robbert
5 september 2004, 14:38
Ik denk ook dat het die Volkanstrat van HC was. Had hem toen ook al gemaild of hij niet een maandje wilde wachten met verkopen, maar niets meer over gehoord.

Nu heb ik hem dan toch.. ja, bijna dan ;)


Komt er ook nog een 2x12" kast aan, hehe... nu maar weer sparen voor de rekening van school :lol:

robzilla
5 september 2004, 14:41
Het was mgursel, net ff gekeken in die pm.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3744974921

Robbert
5 september 2004, 14:57
Het was mgursel, net ff gekeken in die pm.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3744974921

Ah.. het kon dat het dezelfde persoon was :wink:

birt
5 september 2004, 15:20
cool 8-)

Hendrix
5 september 2004, 16:36
SMART MOVE! :D

bad horsie
5 september 2004, 22:08
wat is dit voor een ding ???
de buizenamp van de muppetshow ??

Robbert
5 september 2004, 22:16
wat is dit voor een ding ???
de buizenamp van de muppetshow ??

Die zet ik in mij sig :D

http://www.justkidding.dk/wallpaper/film/muppet/p001.jpg

bad horsie
5 september 2004, 22:25
maar wat kan dit kabab stompboxje dan ??

Javaca
5 september 2004, 22:49
Je broekspijpen laten wapperen.

Het is een 1 w ampje op het formaat van de gemiddelde stompbox.
Maar sluit hem aan op een flinke speaker en je wordt weggeblazen :-D

Wormaap
5 september 2004, 22:49
Is dit niet die 1 Watt buizenamp of zit ik er compleet naast en was dat wat anders? :P

Edit: Spuit 11 ofzo, die reply boven mij stond er nog niet toen ik dit postte :P

Chris Wolstenholme
5 september 2004, 23:03
lijk op Z vex?

Mitch
5 september 2004, 23:04
maar wat kan dit kabab stompboxje dan ??

Het is kebab, geen kabab, maar belangrijker: het is een hamburger-amp !
From The States, man.... 8-)

birt
5 september 2004, 23:14
http://zvexamps.com/
:wink:

Robbert
5 september 2004, 23:33
lijk op Z vex?

Dat is het mooie ervan, het is een ZVex 8-)

Phyrexian
6 september 2004, 18:12
Dammit. Mooie prijs man. Ik loop ook al zo lang op ééntje te gassen.
Laat zeker weten hoe hij klinkt...

Negative K3 fan
6 september 2004, 18:17
echt fucking geil, lijkt me echt een gaaf ding...

maar nu kun je ons ook geen clips onthouden als hij er eenmaal is!

bluegate
6 september 2004, 21:38
Mooie deal, in NL zou die 550-600 moeten kosten.

Heb ze nog nooit gehoord, wel over gelezen.

Belangrijk is dat je er echt een speaker op aansluit.
Als je hem als pre-amp wilt gebruiken moet je een Powersoak/Hotplate
gebruiken, het is echt een eindtrapje.

Robbert
6 september 2004, 22:28
De Nano kost 450 Euro nieuw bij Haar guitars. Valt in principe nog wel enigzins mee, gezien het feit dat het gewoon een complete buizenversterker is.

Ben echt reuze benieuwd hoe die 1 Watt :D gaat klinken :lol:

Uchison
8 september 2004, 13:55
Review :???:

Robbert
8 september 2004, 13:58
Nog niet binnen, gisteren verzonden :D

Uchison
8 september 2004, 14:00
:-?
:wink:

robzilla
8 september 2004, 14:41
Als je hem wegdoet trouwens, dan weet je mij te vinden neem ik aan? ;)

Ik ben benieuwd naar je mening over de Nano!

BartL
8 september 2004, 16:04
...allemaal de nano beluisteren bij Robert :cool:


Congrats man :-D


Edit: Waarom post je dit onder 'Effectpedalen / overige randap.'? :-D :-D

Robbert
9 september 2004, 15:44
Hij is binnen! Oohhh wat is dat ding klein! Een MXR 90 behuizing en dan ongeveer twee keer zo hoog. In zeer nette staat, alhoewel er onder de ventilator een heel klein krasje zit. Unit is van 3-nov-'03 en is gelukkig verzonden met een lagere waarde. Al met al heeft hij 365 Euro gekost.
Zit alleen niet het doekje bij, maar ach, dat blijft toch in het doosje anders.

Alleen. Ik moet nu werken. Zit er serieus over te denken om me maar ziek te melden. Nee, weet je: ik neem hem gewoon mee. Samen met mijn gitaar .. :D


Oh, ik had het topic hier geplaatst, want hier zitten mijn vrienden. :wink: :lol:

robzilla
9 september 2004, 16:08
Feli! Ik verwacht nog wel een mooie review over de sound :D

Speeddemon
9 september 2004, 16:12
Oh, ik had het topic hier geplaatst, want hier zitten mijn vrienden. :wink: :lol:

http://www.dwightwilson.net/dwpics/030418_wpps2003/su_friends.JPG

right on! :lol:

Mitch
9 september 2004, 20:14
Ik had gehoopt dat je wat discreter zou omgaan met de foto's van de Pedalendag :evil:

birt
9 september 2004, 20:29
Ik had gehoopt dat je wat discreter zou omgaan met de foto's van de Pedalendag :evil:

pedalendag? dat lijkt eerder op een uitverkoop van halfnaakte mannen :o

Mitch
9 september 2004, 22:54
Yep. Van links naar rechts: Speeddemon, ik, D_H en Robbert, na de pedalendag om precies te zijn. Er was toen net feest bij ons in de stad en daar zijn we na afloop naar toe gegaan.

BartL
9 september 2004, 23:33
maar wat kan dit kabab stompboxje dan ??

Het is kebab, geen kabab, maar belangrijker: het is een hamburger-amp !
From The States, man.... 8-)
...bij ons in het dorp staat 'Kebap' op het raam bij de turk :-?

Mitch
9 september 2004, 23:36
Ja, maar die denken dat ze het in het Nederlands anders moeten schrijven dan in het Turks. Veel voorkomende spelfout trouwens onder Turkse vleesboeren :wink:

BartL
9 september 2004, 23:41
...die buitenlanders moeten ook niet doen ALSOF ze integreren in de Nederlandse samenloeving. Gewoon eerlijk zeggen dat ze het niet willen :-D






:P

Robbert
10 september 2004, 00:05
Na alle gein weer een serieuze noot :D

Het is geen clean versterkertje, maar een klein scheurmonstertje. Het ingebouwde speakertje is inderdaad een grap, ik sloot hem dus vrijwel direct aan op de speaker van mijn Deluxe reverb.
Een deze dagen komt er een nieuwe 2x 12 cab binnen, waarin twee blackback Celestions gaan. Ik verwacht dat dat een hele leuke combinatie wordt.

Maar terug naar de Nano amp. Het half uurtje dat ik het (pedaal wil ik zeggen) apparaat heb geprobeerd, laat een goede indruk achter. Het volume halverwege staat ongeveer gelijk aan 1,5 op de dlrv, dat is dus nog net prettig voor de buren. Ik zal morgen de andere helft er eens bijdraaien, maar ik vermoed dat het volume niet veel meer toeneemt, de gain wel.
Er zit een bright schakelaar op (zoals op een Fender amp), heeft een zeer minimaal effect, tikkeltje meer bright inderdaad :D
Ook een drieweg schakelaar thickness op, normal, thin en fat. Lijkt me vrij duidelijk, vind zelf normal erg lekker. De mellow schakelaar heb ik nog niet echt getest.

Duidelijk is dus dat er geen dikke equalizer op zit. Drie schakelaartjes en een volume pot. That's it. En dat is prima :D

BartL
10 september 2004, 00:10
...zou je er serieus mee kunnen giggen denk je? :-? Lijkt me erg vet;
Een 4x12 stack Bogners...met doorop een Nano :-D :-D

Robbert
10 september 2004, 00:14
Ik verwacht dat hij een tikkeltje te hard gaat voor thuisgebruik, wanneer je 1 speaker hebt aangesloten. Lijkt mij, dat wanneer je een 4x12 aansluit het volume ook toeneemt.

Als je er een microfoon voorzet en aansluit op de PA zou je er wel mee kunnen optreden. Denk ik. Maar hij dan toch wel beperkt hoor, geen kanalen, reverb.. weinig vermogen...

Javaca
10 september 2004, 08:41
Lekker basic toch?
Het is iig een handige backupamp.

BartL
10 september 2004, 14:25
...sommige mensen hebben maar 1 kanaal nodig :) En voor de reverb is altijd wat te verzinnen natuurlijk (e.g. een pedaaltje)

birt
21 september 2004, 20:05
waar blijven nu die live fotos, fotos met het hele gezin erbij, fotos van een dagje uit in de efteling met je nano, naaktfotos van je nano...?

en de clips?

8-)

Robbert
21 september 2004, 20:25
Hehe... bezig... heb nog een analoge camera :o

Ik heb tevens mijn custom speakerkast ontvangen uit de VS. Belasting viel me overigens ontzettend mee; 75 Euro.

Maar iedergeval, er zitten nu in die kast twee G12M blackback speakers, soort greenback maar een lager bass respons (of juist hoger?). Dat maakt de Nano erg donker, misschien te, met deze speakers.
Hij werkt een stuk beter op de speaker van mijn Deluxe reverb, maar wanneer ik via mijn Boss DC-2 chorus het signaal naar beide versterkers stuur, is dat extra laag juist weer erg fijn.
Ik moet nu nog eens twee G12 65 Celestions aan elkaar lijmen, kijken wat dat doet.
Met de paar schakelaars die erop zitten is hij wel goed in te stellen, maar volume zit er niet echt in. Volume op een kwart en het is nog clean, vol open en je hebt fuzz-like tones. Lekker als tweede versterker! Ik kan hem thuis dus vol open draaien, ok je moet dan niet voor de speakerkast gaan zitten, maar toch, het blijft nog aangenaam.

Het is dus een leuk ding voor thuis of in de studio. 450 Euro is echter wel een smak geld, maar als je het kan missen...


Heb nu twee microfoontjes bij elkaar gezocht, een SM57 en een MXL V93M. Nu nog een mixertje en wat tijd ;)

Speeddemon
21 september 2004, 20:28
Yep. Van links naar rechts: Speeddemon, ik, D_H en Robbert, na de pedalendag om precies te zijn. Er was toen net feest bij ons in de stad en daar zijn we na afloop naar toe gegaan.
het mooie is, die 2e gast van links komt ook het meest in de buurt van jou!

:lol:

en waar is D_H's staartje? :oops: :wink:

Mitch
21 september 2004, 22:24
Staartje ? In zijn broek natuurlijk :D
Tja, ik had een stil hoopje dat hier serieus op gereageerd zou worden maar helaas....


Overigens heeft die tweede knakker echt veel te weinig lichaamsbeharing om echt op mij te lijken. En ik gebruik nog foutere zonnebrillen 8)

Speeddemon
22 september 2004, 00:53
Staartje ? In zijn broek natuurlijk :D
Tja, ik had een stil hoopje dat hier serieus op gereageerd zou worden maar helaas....


Overigens heeft die tweede knakker echt veel te weinig lichaamsbeharing om echt op mij te lijken. En ik gebruik nog foutere zonnebrillen 8)
true, maar dat komt omdat we iets mediterranees in ons hebben.

(ik word met enige regelmaat voor Griek of Italiaan aangezien. Met name in de zomer weliswaar, wanneer 't kleurtje wat meewerkt).

Jij zit meer richting de Aziatische kant, ik meer richting de Slavische.

(die foto had ik gegoogled op 'friends' ofzo... ;-) )