PDA

View Full Version : what the.. ?



Kasper
4 september 2004, 18:45
Someone explain this to me:

Zag net reclame op MTV met allerlei jonge gastjes die Smoke On The Water (proberen te) spelen. Op het einde van de reclame bleek het over Fender te gaan ... maar wat ze er bij zeiden: "Fender, based on HP technology"

Kan hier iemand een verklaring voor geven? Kan je nu misschien rechtstreeks je gespeelde licks afprinten via je versterker of zo? :???:

LordSpeedyShit
4 september 2004, 18:48
lol, die reclame moet ik ook maarens gaan zien gloof ik

R. Flagg
4 september 2004, 18:50
Ik heb die reclame nog nooit gezien, maar die gasten proberen allemaal smoke on the water te kopieren, lijkt me

Fuhgawz
4 september 2004, 19:11
http://www.adweek.com/aw/creative/best_spots_04/040319_15.jsp

Swan
4 september 2004, 19:13
Ik heb die reclame nog nooit gezien, maar die gasten proberen allemaal smoke on the water te kopieren, lijkt me


hahahah te kopieren :lol:

Kasper
4 september 2004, 19:22
http://www.adweek.com/aw/creative/best_spots_04/040319_15.jsp

Yup, that's the one

Maar snap nog altijd niet wat HP en Fender met elkaar te maken hebben

sash
4 september 2004, 19:28
Staat in dat artikel in die link he. :)

Fender gebruikt HP technologie, om hun producten zo snel mogelijk aan spelers te laten zien.

sir_oinksalot
4 september 2004, 19:57
nergens een link naar het filmpje zelf ofzo? heb het nog niet gezien

Kasper
4 september 2004, 21:21
Staat in dat artikel in die link he. :)

Fender gebruikt HP technologie, om hun producten zo snel mogelijk aan spelers te laten zien.

Dat had ik ook gelezen ja maar vind het nogal raar, op zich heeft HP dus niets te maken met fender?
Maw, Fender gebruikt HP in hun bedrijf, maar dat zie je niet rechtstreeks in hun producten?

Zoals de manier dat Bill Gates zijn gat afveegt met een bepaald merk WC-papier, om zo Windows aan de man te brengen? (er van uitgaande dat bill zijn eigen gat afveegd, en het niet 20 slaafse vrouwen zijn die dat voor hem doen)

dejohan
4 september 2004, 22:28
Bestaat al een thread over.

Kasper
4 september 2004, 22:32
Bestaat al een thread over.

Ah inderdaad
Jij hebt gelijk
bedankt
echt, bedankt


en nu? :roll:



(Na wat zoeken heb ik die thread gevonden, en daar staat dus ook het antwoord niet in)

edit: http://welcome.hp.com/country/us/en/msg/corp/htmlfender.html
Antwoord al gevonden: net zoals ik vermoedde heeft HP dus niets rechtsreeks met de producten van Fender te maken, maar wordt HP door het bedrijf gebruikt als workstations, customer service etc ...

Vind het maar lame en verwarrend dat dat echt vermeld moet worden in hun reclamespotje :roll: Wat heb ik daar nu aan ... Reclame binnenin een reclamespotje :-?

bat
4 september 2004, 23:10
Goed. Het is dus geen spotje van Fender, maar van HP. Dat op die manier aan de wereld vertelt dat grote bedrijven gebruik maken van hun producten.

Dit wordt je geacht te gaan denken na het kijken van het spotje: Fender is wereldberoemd. Blijkbaar gebruiken ze HP technology. Dat draagt misschien bij aan het succes van Fender. Dus als mijn bedrijf nu ook HP technology gaat gebruiken, misschien hebben wij dan ook wel succes.

De pay-off voor HP: als je HP gebruikt, heb je succes. Reclame dus.

De pay-off voor Fender: gratis reclame.

Duidelijk?

bert k
4 september 2004, 23:20
Ik heb ook een HP printer. Dus nou word ik beroemd? :-D

bat
4 september 2004, 23:21
Ik heb ook een HP printer. Dus nou word ik beroemd? :-D

nee. Daarvoor moet je in een HP film spelen :wink:

Kasper
4 september 2004, 23:52
Goed. Het is dus geen spotje van Fender, maar van HP. Dat op die manier aan de wereld vertelt dat grote bedrijven gebruik maken van hun producten.

Dit wordt je geacht te gaan denken na het kijken van het spotje: Fender is wereldberoemd. Blijkbaar gebruiken ze HP technology. Dat draagt misschien bij aan het succes van Fender. Dus als mijn bedrijf nu ook HP technology gaat gebruiken, misschien hebben wij dan ook wel succes.

De pay-off voor HP: als je HP gebruikt, heb je succes. Reclame dus.

De pay-off voor Fender: gratis reclame.

Duidelijk?

:o neen, leg het nog eens duidelijk uit :roll:

Anders Destium
4 september 2004, 23:56
Iedereen haat Fender, nu haat ook iedereen HP. Duidelijk genoeg? :D

Bobbel
5 september 2004, 03:37
bedankt is al een topic over geweest en die reclame is ook niet echt nieuw meer... :-?

Bobbel
5 september 2004, 03:38
Iedereen haat Fender, nu haat ook iedereen HP. Duidelijk genoeg? :D

ej Fender is dus gewoon zo'n beetje het merk :D ik heb niks anders dan Fender (5 stuks op precies te zijn)

Anders Destium
5 september 2004, 10:59
Misschien eens tijd voor iets anders :razz: :wink:

Kasper
5 september 2004, 11:54
bedankt is al een topic over geweest en die reclame is ook niet echt nieuw meer... :-?

Bedankt, dat heeft iemand al gezegd ... :roll: