PDA

View Full Version : Alweer een nieuwe aankoop.. POD XT, handig?



AxeGod
4 september 2004, 13:55
test

AxeGod
4 september 2004, 14:01
Na mijn laatste aankoop, mijn nieuwe gitaar (jackson RR-3) heb ik zin om dit komend weekend er weer iets bij te kopen, ik krijg dan namelijk mijn loon.
Ik heb al veel gehoord over een POD XT, dat het een gruwelijk multieffect schijnt te zijn.
Ik speel dus nu over een Marshall AVT-20, en mijn nieuwe gitaar :wink:
Verder heb ik nog een oud Morley Wah pedaal, en een Boss Metalzone.
Maar goed.. ik wil gewoon wat meer mogelijkheden, qua effecten en sound. Mijn amp is redelijk standaard, maar die heb ik gekocht puur voor de sound, als goeie basis zeg maar.
Heeft een buisje in de voorversterker.
Nou scheen ik gelezen te hebben op het forum dat de Pod ook werkt als voorversterker, en dat je hem in de send/return ofzo moet doen? :???:
Volgens mij heeft de AVT-20 dat niet. Kan het ook anders? En klinkt het dan wel goed? wat voor effect heeft het op de pre-amp van mijn versterker?
Al met al, denken jullie dat ik iets heb aan dit apparaat? ik vindt het erg handig dat al die effecten er ook inzitten.
Kan iemand mij goed advies geven? :P
Alvast bedankt.

ReinoutV
4 september 2004, 14:07
Kijk ff op de site van Line 6 als je meer over dit product wil weten (http://www.line6.com). Daar staat alles op wat je nodig hebt. De PodXT is meer een voorversterker dan een multieffect. Hij zal dus eerder je AVT vervangen dan er iets aan toevoegen. Voor het live spelen met een PodXT heb je wel een poweramp nodig. Eel los 19" geval of de PA. Let daarop.

Epic
6 september 2004, 10:34
idd, die POD is in de eerste plaats een voorversterker/ versterker simulator. Die effecten die er inzitten krijg je er gratis bij.
Als je alleen geinteresseerd bent in die effecten zou ik geen POD kopen.

En rechtstreeks op de gitaaringang van je versterker zal waarschijnlijk niet klinken (twee voorversterkers na elkaar).

Pickslide
6 september 2004, 17:26
De POD is een moddeling bakje dat wil zeggen dat je er verschillende kabinets, versterkers , effecten etc. uit kan trkken. Dus als je wil varieren in je geluid is het een hele leuke. Wil je louter varieren met effecten dan is het misschien wat te veel vh goede idd, maar zeggen dat de effecten louter een leuk extra'tje zijn is denk ik wat overdreven....

Ik denk dat die POD voornamelijk wordt gekocht voor opnemen en moddeling, en niet zozeer om de amp de vervangen. (correct me if i'm wrong....)

Swan
6 september 2004, 17:51
koop dan n Boss GT6 of ME50 oid

dalon
6 september 2004, 20:03
De extra effecten package voor de POD maakt het inderdaad een waanzinnige effectenbak volgens mij.