PDA

View Full Version : EHX pedalen voeden dmv daisy chain (andere adapteringang)



Fuhgawz
4 september 2004, 13:11
Electro Harmonix pedalen hebben een heel ander soort adapter ingang dan de standaard Boss / Ibanez / Digitech / whatever... pedalen. Toch zou ik graag een EHX pedaal willen voeden dmv één daisy chain plus adapter, gewoon tussen andere pedalen. Wat zijn dan de mogelijkheden (als die er tenminste zijn)?

BramVersteeg
4 september 2004, 14:49
Ik heb zelf een stroomvoorziening van een laptop gebruikt. Werkt perfect. Daar heb ik ook een soort daisy chain aangemaakt. Ik heb voor mijn EHX (holy grail) gewoon een ander stekkertje erop gezet. De oude eraf knippen en een nieuwe (van de EHX adaptor) er op gezet.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Fuhgawz
4 september 2004, 16:12
Bedankt voor de reactie! Dus je wilt zeggen dat je gewoon de plug van de EHX adapter af hebt gehaald en aan één van de daisy chain uitgangen hebt gezet?

Antal
4 september 2004, 16:44
Als je zelf een daisy chain soldeert, dan kun je er natuurlijk elk willekeurig plugje aanzetten die je wilt. Dat lijkt mij het makkelijkste.

De voeding van een laptop gebruiken zou ik niet doen. Naar mijn weten zijn deze slecht gestabiliseerd (correct me if I'm wrong.)

Fuhgawz
4 september 2004, 17:58
Maar het is dus niet schadelijk als ik bij de electronicaboer een plug haal voor EHX pedalen en die aan één uitgang van mijn Ibanez daisy chain maak?

Antal
4 september 2004, 18:21
Nee hoor, als de + en de - maar goed zitten niet.

Fuhgawz
4 september 2004, 18:43
Owkee, bedankt mensen! ;)