PDA

View Full Version : Vraagje Seymour Duncan naamgeving



youngcoby
4 september 2004, 11:06
ik heb onlangs 3 lil 59's gekocht voor m'n strat.
2 hiervan hebben een stickerje op de achterkant met de vermelding "59N". Op de brugpickup staat het volgende op het stickertje "IBC" of "1BC".
Is dit een oude benaming?

NeeraDJ
5 september 2004, 17:14
Klopt is een wat ouder model. Er staat dus "1BC". C staat voor de benaming van de werknemer die je element heeft gemaakt. Je hebt zo ook de JBJ. Dat maakt het niet slechter hoor, sommige oude pups zijn juist wat beter. Vroeger had Duncan een stelsel waarbij de voorletter van de achternaam van de persoon die het element had gemaakt, op een stickertje achter het element kwam te staan. Dit zorgde echter ook voor wat verwarring (doet het nog steeds trouwens). Je hoort weleens mensen over bijv. de JBJ praten, maar das eigenlijk gewoon een oude JB.

youngcoby
5 september 2004, 22:40
Bedankt NeeraDJ,
als ik me nog goed herinner, is dit niet de eerste keer dat je me voorthelpt.

Ik was op mijn zoektocht ook al op de SD site terechtgekomen, alleen die laatste letter "C" zat mij dwars. Op de site staat dacht ik dat die derde letter soms een initiaal van een werknemer was.

Nu ja, blijkt toch dat ik een verkeerde pickup gekocht heb, wat op zich niet erg is, want ik wilde hem toch ooit eens kopen.