PDA

View Full Version : Seymour Duncan in PRS



ruezzz
4 september 2004, 09:06
Wil vanmiddag een SH-1B '59 Model (4 conductors) in mijn PRS zetten.

Kan ik er vanuit gaan dat de kleuren van de aansluitkabeltjes naar de respectievelijke spoelen overeenkomen met die van het PRS element?

NeeraDJ
4 september 2004, 09:46
Het is ten strengste afgeraden de Seymour Duncan met het PRS element te gebruiken, tenzij je de middelste drie schakelposities niet zal gebruiken. Omdat PRS elementen reverse wound zijn, verlies je zo de humcancelling mogelijkheden. Je kunt echter wel nog een andere Duncan in de halspositie zetten en dan is er niets aan de hand. Of anders zul je de magneet van je PRS element moeten omdraaien.

ruezzz
4 september 2004, 09:58
da's lekker...

Hoe draai die magneet om?

NeeraDJ
4 september 2004, 11:02
Ik heb het zelf nooit hoeven doen dus heb er weinig ervaring mee, maar het schijnt zelfs voor een beetje technicus erg simpel te zijn. Ik heb dit gevonden op de Seymour Duncan website:


If the humbucker pickup has a cover it must first be removed. Then you must remove the tape that is wrapped around both bobbins. If there is tape around the individual bobbins, it should be left intact. Loosen but do not remove the four screws in the base plate of the pick up. This will allow you to free but not completely remove the bobbins from the base plate. The magnet will be visible underneath and between the bobbins and will look like a long flat steel rectangle. Gently grab the magnet with a set of needle nose pliers and gently wiggle it until it comes free from the bobbins. Slide the magnet out of the pick up and take notice of its orientation. Flip the magnet like a pancake and slide it back in between the bobbins. Tighten the four screws and re-apply the tape and you are done. If the pick up has a cover and it was wax potted, it should be re-potted when re-installed. The wax will be evident when you are flipping the magnet. If you are uncomfortable with this process or unsure how to wax pot a cover your pick up can be sent to Seymour Duncan and they will flip the magnet and wax pot the cover for a nominal fee.

ruezzz
4 september 2004, 11:20
Thanx, voor de moeite!

Maar dit ga ik dus NIET doen: ik heb geloof ik nog een Seymour D. Humbucker in een gitaar die ik momenteel niet gebruik, lijkt me verstandiger deze er zolang in te zetten en in een later stadium een bijpassend neck-element aan te schaffen.

Suggesties voor een mooi zingend (Slash-achtig) neck-element?
Gewoon de PAF '59 neck-versie of...?

Anders Destium
4 september 2004, 12:10
Ik weet niet of je www.birdsandmoons.com kent? Dat is een forum dat voornamelijk is gericht op PRSen, en dus ook op de uitwerking van verschillende pups :)

NeeraDJ
4 september 2004, 12:36
Thanx, voor de moeite!

Maar dit ga ik dus NIET doen: ik heb geloof ik nog een Seymour D. Humbucker in een gitaar die ik momenteel niet gebruik, lijkt me verstandiger deze er zolang in te zetten en in een later stadium een bijpassend neck-element aan te schaffen.

Suggesties voor een mooi zingend (Slash-achtig) neck-element?
Gewoon de PAF '59 neck-versie of...?

...Alnico II Pro hals, die gebruikt Slash ook en ik heb het element vaak van andere gitaristen gehoord. Dat ding zingt!