PDA

View Full Version : Hughes en kettner



B_FORCE
10 september 2001, 22:14
zijn dit goede versterkers (kwa clean/gain(disortion)

Outshine
10 september 2001, 22:40
Misschien is t handig om de berichten in het juiste forum te plaatsen, anders wordt t zo'n zooitje.
Je vraag is ook nog moeilijk te beantwoorden omdat er veel H&K's zijn die allemaal weer een ander geluid hebben. Stap dus gewoon een keer een winkel binnen en test een aantal versterkers uit, dan kom je er vanzelf wel achter wat je t lekkerste vind klinken.

B_FORCE
10 september 2001, 22:54
ach, ja, verkeerde forum... nou ja....
ik was hier net bezig, en dan vergeet je wel eens wat., maar ik wil een versterker tussen de 50 en 100watt voor ongeveer f1500,-
zijn deze goed (kwa metal/grunge/punk sound)

Outshine
11 september 2001, 10:47
dan is de keus niet zo moeilijk voor jouw muziekstijl: (en je budget)
Een Marshall.

Maar nogmaals, ga gewoon es langs een winkel en test een zooitje uit.

Outshine
11 september 2001, 10:49
Oh ja was k ff vergeten:
Als je nog ergens een attax 80 of 100 kunt vinden zou ik die beslist es proberen. Die staat bij ons in de oefenruimte en dr zit geen verkeerd geluidje in. (Celestion speaker). Maar jah tis wel een ouwe serie.

Ic3gl0vE
15 september 2001, 19:11
Ik heb vandaag ff een tijdje op de tour reverb gespeeld (dies 1200,-) en ik vind 'm beter klinken dan de Marshall AVT50

B_FORCE
16 september 2001, 16:48
maar.......zit er ook een fette gain aan......

Thomas (Speeltgitaar)
17 september 2001, 12:27
Ik heb zelf de H&K Tourreverb, en ik ben dr erg tevreden mee. Ik heb verschillende transistor-versterkers uitgeprobeerd, maar de H&K kwam er met kop en schouders boven uit. Maar niet qua prijs :smile: Hij heeft een heel mooi clean geluid, de crunch is lekker en met de overdrive blaas je iedereen omver :smile:
Als ik met mn Gibson LP Studio op zn halselement (toon een beetje trug) en op de versterker het overdrive kanaal met gain 3/4 en voicing op 12 uur, beetje klooien met de equaliser: dan scheur ik gary moore er uit!
Dit ding is heel erg veelzijdig en niet duur!

Outshine
17 september 2001, 14:20
AVT50 valt idd een beetje tegen.

Gary Moore geluid is fijn, maar hoe zit t met het hardere werk. (bv metallica)??

Ic3gl0vE
17 september 2001, 16:20
ik heb nou een Attax 100 en een Metallica geluid krijg je d'r zeker wel uit. voor nog zwaarder werk (zoals sepultura enzo) zou je misschien een metaldistortionpedaal nodig hebben maar de ingebouwde distortion vind ik erg goed

Outshine
17 september 2001, 16:24
Jajah, die attax 100 heeft zeker een metallica geluid. Daar speel ik altijd op in de oefenruimte.
T ging me meer om die H&K Tourreverb.

Of weet jij toevallig nog iemand die een attax heeft staan (in de buurt van R'dam)?

B_FORCE
17 september 2001, 22:13
nou...wat het eigenlij is.....is dat ik binnen een niet al te lange tijd een gitaar ga kopen +versterker.
Ten eerste gitaar. het liefst een fernanes strat model (retrorocket geloof ik) met sustain mode.
ten tweede zit ik nog te dubben over te volgende versterkers.

peavey bandit
marshall valvestate
laney hardcore serie
of een hughes en kettner versterker.
allemaal rond de 1500,- (en tussen de 50 en 100 watt)

ik zoek een versterker waar je een mooi clean geluid op heb (fender versterker) maar ook een vette gain (waar veel grunge, metal op kan)

B_FORCE
17 september 2001, 22:14
o ja, als iemand iemand nog kent met een tweedehands fernandes stratmodel met sustain mode...... antwoord dan ook maar

ekkerman
1 november 2001, 11:30
heb een keer de attax serie uitgeprobeerd vond ze schel en bal loos gelukkig toch een boogie gekozen ( mark 4 ) nooit een dag spijt van gehad.

gangsta
3 november 2001, 18:53
Op 2001-11-01 10:30, schreef ekkerman:
heb een keer de attax serie uitgeprobeerd vond ze schel en bal loos gelukkig toch een boogie gekozen ( mark 4 ) nooit een dag spijt van gehad.

maar er zit geloof ik ook wel een minniem verschilletje in prijs tussen, is t nie?

ekkerman
4 november 2001, 12:27
ik heb mijn boogie bij dijkman gekocht tweedehands met nogal wat 19 inch inruil dus viel dat voor een boogie mee.