PDA

View Full Version : Celestion Century



Rutger
3 september 2004, 23:07
He,

k Ben voor nieuwe speakers voor mn Bandmaster cab aan het kijken en was er na wat rondmailen wel uit (combi V30/Lead80). Toen viel mijn oog op de nieuwe serie van Celestion: de Century speakers. Grote voordeel: lekker licht! Erg praktisch sinds ik op een appartementje 5-hoog woon. Maar ja, sound gaat boven alles he. :) Ze doen er nogal hoogdravend over, uiteraard, maar verder kan ik weinig info vinden.

k Heb de frequentie response figuurtjes vergeleken maar vind ze maar wat grillig. De gewone Century lijkt me een overdaad aan mids en hoge tonen te geven en dat is nu het laatste wat ik zoek. ;)

Kan iemand er wat meer over zeggen?

Negative K3 fan
4 september 2004, 00:53
is die century niet dat nieuwste model van celestion wat een beetje gebasseerd is op de V30 en helemaal superdeluux enzo is?

in dat geval... ze zijn best wel duur en een soort improved v30, ideaal voor metal enzo, erg strak. Ik denk iets minder geschikt voor een iets meer vintage sound.

Al
4 september 2004, 11:15
De gewone Century lijkt me een overdaad aan mids en hoge tonen te geven en dat is nu het laatste wat ik zoek. ;)

Dat is wel precies wat ik er over gehoord/gelezen heb.
--> Ik ken ze zelf niet.

Al

Rutger
5 september 2004, 22:16
okay, dat is wel een bevestiging van wat ik vermoedde.

Er is ook nog een Century Vintage speaker, iemand die daar iets over weet?

qwerty
9 september 2004, 20:01
century speakers zijn door hun neodynium magneet niet alleen erg licht, ze zijn ook heel erg efficient (103 db/w/m, voor century vintage 101 dB/w/m) dat houdt in dat je versterker al goaw 2x zoveel volume lijkt te hebben als met een 100 dB/w/m speaker ( zoals bv de v30). van plan om deze speaker in mijn laag vermogen eigenbouwbak te gooien, voor giggable volume.