PDA

View Full Version : 19" gitaarrack midi info



habberdoedas
14 mei 2002, 11:11
Ik bezit een Mesa Boogie Formula Préamp en een Mesa Boogie 50/50 eindversterker.
Ik wil een G-major fx processor van TC Electronics aanschaffen voor effecten. Echter de Mesa Boogie Formula Pré amp heeft geen midi. Maar wel een stereo effect send return. Nu wil ik met behulp van één midi foot controller zowel de G-Major als de Mesa Boogie Formula pré amp in een keer aansturen. Bv.ik roep op een chorus/reverb effect op dat moet samen gaan met het cleane kanaal van de Formula Préamp, of een Delay/reverb effect dat moet samen gaan met het Lead kanaal Formula préamp. Hoe doe je dit en wat voor apparatuur moet ik nog gaan aanschaffen om dit voor elkaar t krijgen ??
Ik hoor en alvast bedank voor de info

Nocki
14 mei 2002, 11:44
hoi ik heb hetzelfde behalve dan een 20/20 inplaats van een 5050 en ik wil ook de gmajor.

de gmajor heeft een stereo jack out waar je een adaptor in kan doen (van stereo jack naar 2x mono jack.
waarmee je de preamp kan schakelen.
de gmajor kan je volgens mesa en ook een hoop andere mensen het best na de formula hnagen in plaats van in de fx loop

ajuus

Nocki

habberdoedas
14 mei 2002, 15:02
Nocki,

Harstikke bedankt voor de info. Ik had nl. van iemand anders vernomen dat je dan een of andere 19" midi convertor/switcher moest aanschaffen en die moest schakelen tussen gmajor en formula preamp bla, bla, bla veels te technisch om uit te leggen. Maar wat jij voorsteld lijkt me eenvoudig.
Groet Habberdoedas

Rectifier
14 mei 2002, 16:40
TC zegt zelf ook dat ie beter klinkt tussen pre-amp en eindtrap dan in de FX loop.

Ik meende dat de Formula toch een Din stekker had ala Midi stekker voor de bijbehorende footswitch.
Maar ook external inputs voor channel switching??? Dat weet ik niet.

Maar dan zou je de kanalen gewoon kunnen schakelen via de TC Ext.channel switching.
Maar deze kan maar 2 kanalen switchen bij mijn weten....

Slowhand41
14 mei 2002, 19:05
De G-major kan 3 versterkerkanalen schakelen ik doe dit zelf met een 3-kanaals Koch amp, werkt perfect. Kijk op de supportpagina van T.C. of er toevallig iets over jouw pre-amp staat, anders stuur je ze een mailtje en vraag ze hoe je dit kunt doen, ze zijn wat dat betreft heel behulpzaam met dit soort vragen.
Greetz, Hans

zZoRgO
14 mei 2002, 19:33
Vraagje:

welke midi controller gebruiken jullie voor de g-major?

habberdoedas
14 mei 2002, 20:50
Welke midi foot controller ik ga aanschaffen weet ik nog niet. Maar 'es kijken als ik de G-major ga kopen. Of heeft iemand een goede tip welke midi foot controller het beste werkt in combinatie met de G-major.

Vraag aan Slowhand41: Zoals ik lees te lezen werk jij met de G-major en een Koch preamp. Leg eens uit hoe heb je dat nou precies aangesloten. En welke midi foot controller gebruik jij.
Ik hoor

Slowhand41
14 mei 2002, 22:30
Hoi,

Ik heb bij de G-major op de switch-out een kabel met stereo jackplug aangesloten --> aan de andere kant van deze kabel zitten 2 mono jack pluggen welke op mijn amp in de hiervoor bedoelde aansluitingen zitten. De relais welke in de G-major zitten kunnen nu de relais van de kanalen van de Koch schakelen. Ik gebruik op dit moment een Roland FC 200 midipedaal wat goed functioneert het enige nadeel wat ik ondervonden heb is het feit dat bij effecten aan en uit schakelen in presets (niet iedereen zal dit zo willen doen) het pedaal in een nieuwe preset de led's laat branden als in de vorige preset(dit onthoud hij), ongeacht welke effecten erin de nieuwe preset aan of uit staan. Dit werkt soms verwarrend en dat is voor mij een reden om wellicht een ander pedaal aan te schaffen. Ik heb deze bevindingen bij T.C. electronic gemeld omdat zij dit pedaal ook aanraden in combinatie met de G-major. Zij hebben inmiddels hun support/info aangepast met aanvullende feiten welke belangrijk zijn bij de keuze van een midipedaal.

Nocki
14 mei 2002, 22:37
ik heb ook de fc200 van roland en ben tevreden.
de reden dat de gamajor 3 kanalen kan schakelen en toch maar 2 jacks heeft is atuulrijk dat een kanaal van je amp altijd aanstaat.
dus alleen een ectra EQ switch is du niet mogelhijk.
de formula heeft een din aansluiting welke op een mid aansluiting lijkt maar is geen midi omdat midi de manier is waarop de apparaten onderling met elkaar praten.

Nocki

Rectifier
15 mei 2002, 00:02
Dat snap ik dat dat niet hetzelfde is.
Dat zei ik ook niet, ik vroeg me daarom alleen af of de Formula wel te schakelen was via een Relais of voetschakelaar.
M'n ex-Rectifier had nl. ook een 5-din polige voetschakelaar aansluiting en kon je niet via ext.schakelaars schakelen.
Daarvoor zijn er wel verloopstekkers in de handel.
Die zag ik eens op een site van Axxon of zo.
Een soort verloop stekker waardoor je die dus wel via bv. een TC Gmajor of Replifex kan schakelen.

zZoRgO
15 mei 2002, 14:40
Hoe werkt die amp switch relais in feite?
ik heb een marshall vs100r
en wil er een g-major mee combineren....
lukt dit?
de marshall heeft twee od's en één clean...
en die bestuur ik nu met een standaard two- switch pedaaltje van marshall...

srv-man
15 mei 2002, 21:46
De 2 switch relais vervangen de 2 schakelaars in je pedaal. Per programma op de G-Major bepaal je welke aan- of uitstaat. Bij het wisselen van programma schakelt je amp op het gewenste kanaal.
Waarschijnlijk is de voetpedaalingang op je Marshall een stereojack. Via een stereokabel verbindt je deze ingang met de G-Major en kkdwd.
Overigens gebruik ik tot volle tevredenheid een Rocktron Midimate met de G-Major. Hiermee heb je 5 knoppen voor CC´s ter beschikking en op de Midimate kun je per programma opslaan welke aan- of uitstaan. Het probleem van de FC200 voorkom je daarmee.