PDA

View Full Version : 7 snarige gitaar icm basversterker



Mattock
3 september 2004, 18:38
Je hoort vaak dat gewoon gitaarversterkers de lage B of A van een 7-snarige gitaar niet goed aankunnen. Om nu gelijk een Warp 7 te kopen vind ik ook overdreven. Dan heb ik gelijk het geluid wat alle Nu-metalbands hebben. Ik wil een eigen geluid.

Ik ben niet echt een solo-gitarist. Ik houd meer van een goede riff. Dus goede lage tonen zijn belangrijk.

Is het misschien een idee om over een basversterker te spelen met mijn 7snaar?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik heb een ESP LTD H-207. Echt een pracht gitaar!

Anavrin
3 september 2004, 19:02
ik heb zelf geen 7-snaar, maar heb wel 2 jaar lang op een bascombo gitaar gespeeld, en dat klonk heel goed. Genoeg hoog, en het laag kan ie zeker aan (ik speelde toen ook gewoon met bas op die amp), dus ik zou het gewoon doen. Misschien kun je eerst een keer bij een oefenruimte op een basamp gaan spelen, om het ff uit te proberen.

Negative K3 fan
3 september 2004, 19:15
>> moderne versterkers

en geen bas amp kopen maar een goede high gain metal bak.

jorrit
3 september 2004, 19:27
je krijgt echt niet het zelfde geluid wat alle numetal bands hebben hoor, dat is gewoon een mooie slogan van h&k. je geluid komt voor het grootste gedeelte uit je vingers dus je kan best een h&k warp kopen en je eigen geluid krijgen. wat je ook kan doen is een speaker kast met celestion vintage 30's kopen dat scheelt al een boel. ik heb een peavey ultra plus (de voorloper van de xxx) en dies al best oud maar in b spelen is geen probleem hoor. het ligt vaak aan de speakers of je bass weergave goed is..

Wormaap
3 september 2004, 19:30
Als je echt heavy bas wil kun je misschien eens kijken naar zo'n oversized cabinetje, ENGL heeft d'r bijvoorbeeld pas een uit :P
Dat i.c.m. een mooie hi-gain top gaat echt wel scheuren hoor ;)

BramVersteeg
3 september 2004, 19:36
Ik denk dat het meer aan de speakers ligt dan aan de amp. Ik zou dus eerder een nieuwe speakerkast kopen dan een nieuwe amp.
Over een basversterker spelen kan erg goed en geeft vaak een mooi geluid. En over wat voor spullen je speelt, je klinkt toch altijd als je zelf (of je dat nu leuk vind of niet). Dus klinken als alle nu-metal bands zul je niet (per definitie) doen. Wel goed trouwens dat je een eigen sound wilt zoeken ipv de zelfde gear te kopen als je 'helden'! :wink:

jorrit
3 september 2004, 21:44
op het laatste compliment na meld je precies het zelfde als mij :-? :wink:

lennartengel
3 september 2004, 22:45
Ik speel met m'n zeven snaren over een normale versterker, mesa boogie, met een 2x12 cabinet. Heb de zaak ook wel eens aangesloten op een 4x10 trace elliot bas cabinet (wel een gitaarversterker dus). En dat klonk veel strakker. Maar ook een beetje boel scooped mids, en clean was wat schel.
Een goed cabinet is wel het halve werk denk ja...

Soulflyhigh
4 september 2004, 08:00
@ Mattock
Heb je in die ESP Ltd gewone elementen zitten of heb je die passieve EMG's?

Mattock
4 september 2004, 13:22
Op mijn ESP zitten Seymour Duncans humbuckers, speciaal designed voor zevensnarige gitaren.

MazeMouse
4 september 2004, 13:35
Natuurlijk moet dat kunnen want Queens of The Stone Age speelt volledig op Ampeg versterkers :)

Alain
4 september 2004, 14:06
Natuurlijk moet dat kunnen want Queens of The Stone Age speelt volledig op Ampeg versterkers :)
ja, maar wel ampeg gitaarversterkers...

BramVersteeg
4 september 2004, 14:25
op het laatste compliment na meld je precies het zelfde als mij :-? :wink:
Dan weet ie iig zeker dat het wel kan. :wink: