PDA

View Full Version : zal ik dit doen, of...



Thom TK
3 september 2004, 18:26
tset

Thom TK
3 september 2004, 18:26
Ik wil dus een Powerball gaan kopen, maar ik wil ook een Dimarzio X2N in mijn axe gaan zetten.
Krijg ik dan geen overkill aan gain?
Oh ja: Gerrekat meende dat Michael romeo op een Powerball speelt, maar ik zag op de site dat hij een Line 6 gebruikte...als hij de PB gebruikt dan ken ik het geluid wel.
Maar als hij toch over een Line 6 speelt, dan weet ik zo niet of een X2N met Powerball gat klinken...

Michael AE
3 september 2004, 18:41
Dat Romeo verhaal is een groot misverstand geweest. Hij speelt over Line6 en hij gebruikt de Powerball simulatie, dus niet het echte werk. Veel mensen begrepen dat hij in de studio de Powerball heeft gebruikt, maar dat was dus de Vetta.

Thom TK
3 september 2004, 18:44
Dat Romeo verhaal is een groot misverstand geweest. Hij speelt over Line6 en hij gebruikt de Powerball simulatie, dus niet het echte werk. Veel mensen begrepen dat hij in de studio de Powerball heeft gebruikt, maar dat was dus de Vetta.

OKe...dus een Powerball zou wel klinken?

jorrit
3 september 2004, 19:33
je elementen geven geen extra gain aan je versterker hoor. elementen met een hoge output zorgen wel dat je versterker eerder overstuurd. als je voor een vette metal tone gaat, en ik denk dat dat je bedoeling is, is een x2n door een powerball een goede combi. het kan misschien wat modderig worden als je gitaar al veel bass heeft door de hout keuze.
wat ik bedoel: ik heb een mahony explorer en daar had ik een sd distortion in die vond ik teveel bass hebben in combi met mn mahony body en dus mn bass wat te modderig..

Thom TK
3 september 2004, 19:45
je elementen geven geen extra gain aan je versterker hoor. elementen met een hoge output zorgen wel dat je versterker eerder overstuurd. als je voor een vette metal tone gaat, en ik denk dat dat je bedoeling is, is een x2n door een powerball een goede combi. het kan misschien wat modderig worden als je gitaar al veel bass heeft door de hout keuze.
wat ik bedoel: ik heb een mahony explorer en daar had ik een sd distortion in die vond ik teveel bass hebben in combi met mn mahony body en dus mn bass wat te modderig..
Mijn gitaar heeft een basswood body (goh welk merk zou dat nou zijn :D :D :D ), naja, als ik naar de naam van het hout kijk...
Maar de eigenschappen van basswood zijn wel iets anders als die van mahonie...

AART
4 september 2004, 12:28
dan word ie zeker niet modderig....

Thom TK
4 september 2004, 19:36
dan word ie zeker niet modderig....

Sorry..is dit ironisch bedoeld?