PDA

View Full Version : Akoestisch, maar welke voor mij?



sash
3 september 2004, 17:07
Ik ben nieuw in de wereld van de akoestische gitaren, heb wel een el cheapo Yamaha staan, maar daar deed ik tot voorheen weinig mee. Was een leuk gitaartje voor de prijs, maar sinds ik steeds meer akoestisch ga spelen heb ik behoefte aan wat beters.

M'n stijl is rock Rock a la Doyle Bramhall, Lenny Kravitz etc, budget rond de 800 Euro (zie sig).

Ik zag dat Martin wat leuke goedkopere modelletjes had. Hoe zijn die?

Buzz
3 september 2004, 17:15
Denk eens aan Seagull en Furch. Hele goeie prijs/kwaliteit-verhouding. Martin is, vind ik, te duur voor wat ze bieden.

iam
3 september 2004, 17:39
ik vind de jumbo eg523sc van Takamine heel erg goed voor zn prijs (600€)
tis een koreaan, maar wel een goede

KeesA
3 september 2004, 18:03
De Taylor 314 of 414 en de Martin D16 zou ik naar kijken.

iam
3 september 2004, 18:10
De Taylor 314 of 414 en de Martin D16 zou ik naar kijken.

met 800€ geraak je daar toch niet?

KeesA
3 september 2004, 18:24
Ik zeg toch ook 'naar kijken'.

sash
3 september 2004, 19:04
Ha een mede-Ridderkerker :)

'naar kijken' lijkt me niet zo'n goed plan want dan wordt ik helemaal verliefd op zo'n gitaar en dan ga ik weer ergens geld lenen om em te kunnen kopen. Been there, done that :D

Ik moet echt binnen m'n budget blijven.

Furch vond ik ook al interessant ja, schijnen mega goed te zijn. Tsjechische gitaren toch?

Buzz
3 september 2004, 19:36
Inderdaad Tsjechisch, ja. Prachtige, betaalbare gitaren. Takamine heeft er ook mooie modellen bij zitten. Die zijn in klank de laatste tijd echt vooruit gegaan. Trouwens, made in Korea hoeft tegenwoordig geen negatieve klank te hebben. Koreanen bouwen tegenwoordig mooie gitaren met mooi hout.
De verhalen dat alleen Amerikanen en Canadezen beschikken over goed hout is een sprookje.

KeesA
3 september 2004, 20:27
Furch, tja, ik ging naar Fox Humana op jacht naar een nieuwe gitaar, en nam mijn 25 jaar oude Epiphone Texan mee.