PDA

View Full Version : Van akoestisch naar elektrisch



Nienepien
13 mei 2002, 23:25
Ik speel al een poosje akoestisch gitaar, Wat raden jullie me aan als ik met elektrisch zou willen beginnen, welke versterker enz..

Nienke

Ibanez
14 mei 2002, 07:42
Watvoor stijl speel je?. Wat is je budget? JE kan een squier gitaarpakket kopen, een peavey gitaarpakket of een rok axe gitaarpakket. Of een losse gitaar met versterker zoals ibanez grx40 of dean avalanche zone of yamaha pacifica. Gewoon ff naar een winkel gaan en daar vragen. En uitproberen.

Echoes
14 mei 2002, 09:17
ikzelf ben erg blij met me Squier+ Marshall versterkertje voro in totaal 1,5 jaar terug 1200 gulden. Speelt super! Maar goed er kan nog welleens verschil zitten tussen de Squiers hoor ik..maar die van mij speelt superlicht enzo...tof ding!

Kitaarhiero
14 mei 2002, 09:41
ja.. wat is je stijl? en dan komt het ook nog eens neer op smaak... het oog wil ook wat :wink:. welke gitaar vind je mooi? maar ja... niet meteen voor die PRS (van € 4000,-) gaan hè?

Nienepien
17 mei 2002, 19:20
stijl is rock, ik hou niet van die extreme gitaren met die punten enzo

mirage
17 mei 2002, 19:52
ik heb zelf peavey start pakket in a'dam gehaald voor 180 euro.. gitaar is prima voor beginners (was ruim half jaar terug) en de versterker is helemaal geweldig.
zit ook een pre-amp op zodat je distortion (achtig voor de preciese mensen) effect kan creeren zonder appart kastje, dat was toch wel een van de redenen voor mij...

maar als je toch al speelt.. ga naar winkel en probeer het een en ander uit