PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



Bobbel
3 september 2004, 01:38
Hallo,

Ik wil graag weten wat een goeie buizen versterker voor mij is... ik speel voornamelijk rock (Jimi Hendrix, AC/DC, Nirvana en The Who style) maar ook wel clean (jazz/funk en wat beatles achtig en ook wel wat bleus) ik heb al naar een Fender Twin Reverb gekeken en die zijn ontzettend duur en ik weet niet of die wel aan mijn rock voorkeur kan voldoen... een Marshall buizen bak kan dat wel maar die zijn ook prijzig en heb er niet zoveel verstand van... ik zoek zo'n beetje 80/100 of meer watt... Mijn huidige budget ligt op € 800,- als jullie ideeen over goeie versterkers voor mij hebben graag of als jullie goeie/goedkope winkels kennen is dat ook altijd welkom...

groetjes! en alvast bedankt...

BartL
3 september 2004, 02:06
Verplaatsen maar! :-D

ik zoek zo'n beetje 80/100 of meer watt...
Daar gaan we weer :-(

Bobbel
3 september 2004, 02:29
Verplaatsen maar! :-D

ik zoek zo'n beetje 80/100 of meer watt...
Daar gaan we weer :-(

leuk hoor, je begrijpt best wat ik bedoel :wink:

BartL
3 september 2004, 02:35
Niet lullig bedoeld: Waarom beperk je je in GODSNAAM tot versterkers van 80 watt of meer? :???: :???:
Het wattage is wel het MINST belangrijke van een amp. Jaja...dat geblaat over headroom, sure :wink:

IndiepoprockJesse
3 september 2004, 08:48
@bart: en wij kunn het weten als 40 watters.. :D :)

@bobbel: probeer eens een fender hot rod, die gaan vanaf 40 watt en rocken als een motherfucker, natuurlijk ook de Marshall JCM2000 dsl401 (40 watt), je zou ook een halfstack of iets dergelijks kunnnen proberen..

Jesse//

Bins
3 september 2004, 09:02
Iemand met 200 posts zou toch moeten weten dat dit in "versterkers" thuis hoort? :???:

dejohan
3 september 2004, 10:25
Verplaatsen maar! :-D

ik zoek zo'n beetje 80/100 of meer watt...
Daar gaan we weer :-(


Een buizenversterker klinkt gewoon véél harder dan een transistor. Een 40 wat buizenamp is al loeihard hoor. Die kan makkelijk een 80 watt transistor amp aan (afhankelijk van het type natuurlijk).

Ik kan je voor de rest enkel raad geven over de Hot Rod Deluxe van Fender, hoewel ik niet echt zeker ben of die bij je stijl past. Hét sterke punt van de Hot Rod is het cleane kanaal. Het overdrive kanaal vind ik persoonlijk wat minder. Ook een groot voordeel (voor mij toch) is het feit dat er een site is waar alles, maar dan ook alles over deze amp wordt uitgelegd: http://studentweb.eku.edu/justin_holton/, zodat je niet steeds naar de winkel moet rennen voor onderhoud enzo (een buizenamp vergt meer onderhoud dan een transistorbak), en dat je je amp naar je eigen mensen kan afregelen. Over anderer amps ben ik zo'n site nog niet tegengekomen.

Maar kijk ook zeker eens naar andere buizenbakken. Ik weet dat de Peavy Classic ongeveer in dezelfde prijzenklasse ligt, en die heeft naar het schijnt een mooier scheurkanaal.

Over andere buizenamps in deze prijsklasse zullen hier nog wel mensen zijn die je verder willen helpen.

Bobbel
3 september 2004, 11:18
Verplaatsen maar! :-D

ik zoek zo'n beetje 80/100 of meer watt...
Daar gaan we weer :-(


Een buizenversterker klinkt gewoon véél harder dan een transistor. Een 40 wat buizenamp is al loeihard hoor. Die kan makkelijk een 80 watt transistor amp aan (afhankelijk van het type natuurlijk).

Ik kan je voor de rest enkel raad geven over de Hot Rod Deluxe van Fender, hoewel ik niet echt zeker ben of die bij je stijl past. Hét sterke punt van de Hot Rod is het cleane kanaal. Het overdrive kanaal vind ik persoonlijk wat minder. Ook een groot voordeel (voor mij toch) is het feit dat er een site is waar alles, maar dan ook alles over deze amp wordt uitgelegd: http://studentweb.eku.edu/justin_holton/, zodat je niet steeds naar de winkel moet rennen voor onderhoud enzo (een buizenamp vergt meer onderhoud dan een transistorbak), en dat je je amp naar je eigen mensen kan afregelen. Over anderer amps ben ik zo'n site nog niet tegengekomen.

Maar kijk ook zeker eens naar andere buizenbakken. Ik weet dat de Peavy Classic ongeveer in dezelfde prijzenklasse ligt, en die heeft naar het schijnt een mooier scheurkanaal.

Over andere buizenamps in deze prijsklasse zullen hier nog wel mensen zijn die je verder willen helpen.

Kijk en hier hebben we wat aan... ik wist niet dat een 40w buis net zo hard of zelfs nog harden kan dan een 80w transitor... Bedankt!

nou ben ik nog benieuwd naar een Twin Reverb... kan die ook wel een beejte distortion aan... ik weet dat ie clean heel goed klinkt... maar met distortion/overdrive ook?

bert k
3 september 2004, 11:19
Tja, ik zet hem maar in moderne versterkers.

on topic: Alles vanaf een wattje of 30 is al hard zat, vooral buizen. Wil je meer volume, dan sluit je meer speakers aan. (4 x 12")

IndiepoprockJesse
3 september 2004, 11:23
Hét sterke punt van de Hot Rod is het cleane kanaal. Het overdrive kanaal vind ik persoonlijk wat minder.

dat is dus erg persoonlijk.. de clean is inderdaad erg mooi, maar ik vind de overdrive ook eeeeerrrug mooi hoor.. donkere sound met een goede 'vibe'

Jesse//

dejohan
3 september 2004, 12:02
Hét sterke punt van de Hot Rod is het cleane kanaal. Het overdrive kanaal vind ik persoonlijk wat minder.

dat is dus erg persoonlijk.. de clean is inderdaad erg mooi, maar ik vind de overdrive ook eeeeerrrug mooi hoor.. donkere sound met een goede 'vibe'

Jesse//

Laat ik het zo stellen: Ik ben nog niemand tegengekomen die de clean van de Hot Rod Deluxe slecht vindt, maar al wel een hoop mensen die de drive minder vinden (al zijn er ook mensen die hem goed vinden).

dejohan
3 september 2004, 12:12
nou ben ik nog benieuwd naar een Twin Reverb... kan die ook wel een beejte distortion aan... ik weet dat ie clean heel goed klinkt... maar met distortion/overdrive ook?

Ik weet niet hoe de distortion van de Twin klinkt, maar als de distortion van de Twin niet goed klinkt in jou oren, kan je nog altijd een pedaaltje voor je cleane kanaal zetten, bij buizenamps kan je zo heel mooie scheuren krijgen is mijn ervaring.

AART
3 september 2004, 13:52
marshall dsl 50 met een 4*12"

Anavrin
3 september 2004, 15:55
ik heb zelf een Fender Roc Pro 1000. Is 100 watt, heeft een transistor-cleankanaal, en 2 buizendistortionkanalen. Dat ding dat rockt echt hard. Ik speel ook voornamelijk Nirvana, AC/DC, Led Zeppelin, Hendrix enz en daar heb ik geen andere pedaaltjes of zo bij nodig. Ik heb ook nog een Metalzone pedaaltje erbij, voor de echte herriemetal of voor instant feedback.
Zo ziet ie eruit:
http://www.moline.ru/equip/instr/combo/fender/pict/rocpro1000head.jpg
ik heb trouwens nog ooit een review op Harmony-Central neergezet ooit:

Price Paid: about 300 (incl footswitch) (euro) used
Features: 8
Just read the other reviews to see what features it has. I bought it secondhand in '98 I think. I played bass on it for a while too, and that worked out nice too. I would like it even more if it had a headphone-jack, cause my parents/ neighbours are bugging me about the noise. I play it through a Trace Elliot 1048H basscabinet, cause I don't have room for more cabinets than one. I use this amp at home, and actually wanted to buy a secondhand Fender Twin Reverb a couple of days ago, to have a smaller amp along this beast, but it was already sold :-( There is no zero on this amp, but if you put the volume to one, there's no sound. Between one and two, it makes a lot of noise already, but it doesn't play at any lower volume. It's loud (already at the point between 1 and 2) or nothing.

Sound Quality: 10
I have a Fender Jaguar, and a homebuilt SG, which both sound great on this amp. I noticed that it sounds better with single coil- guitars though. I play rock/ grunge/ metal on this thing, and for old rock music (Led Zeppelin, AC/DC, Status Quo etc) this amp has it all. For metal I use the tube-driven Gain 1 channel on 8, with a Boss Metalzone stompbox.

Reliability: 10
I never had any problems with it, and would definitely gig with this without a backup. I play bass in a band though, so this never leaves the house. Only my bass-head gets to make little trips to bars and stages.

Customer Support: 8
Nothing broke down, but because I bought it secondhand, I dealt with the Dutch importer of Fender. I didn't get a manual when I bought it, so I e-mailed the importer, and a couple of weeks later I got a copied manual in the mail (it was copied, cause this amp wasn't in production anymore). There wasn't a footswitch, when I bought it, so I ordered one, and that was delivered to the store in 2 weeks, I paid 50 euro's for that.

Overall Rating: 10
I play guitar for 9 years now, and bass for 7. Because I don't have a big room for my gear, I have a guitarhead, and a bass head, which I both use on the same basscabinet. I wanted a guitarhead, cause the amp-part in my basscombo broke down, and I wanted to use the speaker of the combo. Later I traded the combo in when I bought my first real speakercab (Trace Elliot 1048H). I'm now waiting for my new basshead (Hartke HA3500), cause I sold my old one (Behringer BX3000T), which was only 6 months old. I also use a Boss ME-33 on the Fender Roc Pro 1000, to get some special effects (mostly Flanger and delay)

Submitted by Anavrin at 05/03/2004 06:34

deze dingen zijn ook als combo te koop, en dan heb je keuze uit 2 soorten, de 1000 en de 700 (100 Watt en 70 Watt). De 700 heeft ipv 2 distortionkanalen maar 1 distortionkanaal...

Speeddemon
3 september 2004, 16:43
ik heb zelf een Fender Roc Pro 1000. Is 100 watt, heeft een transistor-cleankanaal, en 2 buizendistortionkanalen. .
correctie: heeft een buisje in de pre-amp sectie voor vervorming, met een low plate voltage! :-?

Gewoon Fender's "Valvestate" idee. En dat soort bakken reageren meestal HEEL slecht wanneer je er een boost/drive pedaal voor zet.
Want cleane transistor-sound pushen met een SD-1, Red Snapper, Guv'nor, 250, Fat Boost of whatever klinkt nergens naar.
En met alleen een pre-amp buis waar hooguit 20-30V ofzo over staat (ipv de benodigde 250-300V!) klinken die boost-pedalen ook niet zoals ze zouden moeten op de scheur-kanalen.

back naar de topic-starter:
check Sovtek versterkers (MiG 50 ofzo) of een Peavey Classic 50.
Dat is een 2x12" 2 kanaals buizen-amp met een lekker clean doch karaktervol clean kanaal, en genoeg scheur (en mooie romige scheur!) op 't drive kanaal. Denk aan Gary Moore, Judas Priest. Geen Pantera ofzo.

BartL
3 september 2004, 18:48
Kijk en hier hebben we wat aan... ik wist niet dat een 40w buis net zo hard of zelfs nog harden kan dan een 80w transitor... Bedankt!
Dan moet je voortaan eerst maar eens goed op het forum zoeken voordat je een topic opent :wink:


:)

Wormaap
3 september 2004, 19:00
Maar dat 'harder' is in feite niet zo :P
Het IS even hard, het KLINKT harder, vanwege de andere manier van vervormen van'n buizenamp, die vervormt gelijdelijk aan, en die vervorming vatten wij op als harder. Een transistoramp blijft echt clean totdat'ie in 1 klap totaal vervormt.

BartL
3 september 2004, 19:09
Een buizenamp klinkt voller, daarom denken wij dat hij harder klinkt.

ruezzz
3 september 2004, 22:28
Roc Pro:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=485072#485072

alhambra
3 september 2004, 23:47
ik heb zelf een Fender Roc Pro 1000. Is 100 watt, heeft een transistor-cleankanaal, en 2 buizendistortionkanalen. Dat ding dat rockt echt hard. Ik speel ook voornamelijk Nirvana, AC/DC, Led Zeppelin, Hendrix enz en daar heb ik geen andere pedaaltjes of zo bij nodig. Ik heb ook nog een Metalzone pedaaltje erbij, voor de echte herriemetal of voor instant feedback.
Zo ziet ie eruit:
http://www.moline.ru/equip/instr/combo/fender/pict/rocpro1000head.jpg
ik heb trouwens nog ooit een review op Harmony-Central neergezet ooit:

Price Paid: about 300 (incl footswitch) (euro) used
Features: 8
Just read the other reviews to see what features it has. I bought it secondhand in '98 I think. I played bass on it for a while too, and that worked out nice too. I would like it even more if it had a headphone-jack, cause my parents/ neighbours are bugging me about the noise. I play it through a Trace Elliot 1048H basscabinet, cause I don't have room for more cabinets than one. I use this amp at home, and actually wanted to buy a secondhand Fender Twin Reverb a couple of days ago, to have a smaller amp along this beast, but it was already sold :-( There is no zero on this amp, but if you put the volume to one, there's no sound. Between one and two, it makes a lot of noise already, but it doesn't play at any lower volume. It's loud (already at the point between 1 and 2) or nothing.

Sound Quality: 10
I have a Fender Jaguar, and a homebuilt SG, which both sound great on this amp. I noticed that it sounds better with single coil- guitars though. I play rock/ grunge/ metal on this thing, and for old rock music (Led Zeppelin, AC/DC, Status Quo etc) this amp has it all. For metal I use the tube-driven Gain 1 channel on 8, with a Boss Metalzone stompbox.

Reliability: 10
I never had any problems with it, and would definitely gig with this without a backup. I play bass in a band though, so this never leaves the house. Only my bass-head gets to make little trips to bars and stages.

Customer Support: 8
Nothing broke down, but because I bought it secondhand, I dealt with the Dutch importer of Fender. I didn't get a manual when I bought it, so I e-mailed the importer, and a couple of weeks later I got a copied manual in the mail (it was copied, cause this amp wasn't in production anymore). There wasn't a footswitch, when I bought it, so I ordered one, and that was delivered to the store in 2 weeks, I paid 50 euro's for that.

Overall Rating: 10
I play guitar for 9 years now, and bass for 7. Because I don't have a big room for my gear, I have a guitarhead, and a bass head, which I both use on the same basscabinet. I wanted a guitarhead, cause the amp-part in my basscombo broke down, and I wanted to use the speaker of the combo. Later I traded the combo in when I bought my first real speakercab (Trace Elliot 1048H). I'm now waiting for my new basshead (Hartke HA3500), cause I sold my old one (Behringer BX3000T), which was only 6 months old. I also use a Boss ME-33 on the Fender Roc Pro 1000, to get some special effects (mostly Flanger and delay)

Submitted by Anavrin at 05/03/2004 06:34

deze dingen zijn ook als combo te koop, en dan heb je keuze uit 2 soorten, de 1000 en de 700 (100 Watt en 70 Watt). De 700 heeft ipv 2 distortionkanalen maar 1 distortionkanaal...

Eigenlijk zouden mensen pas een review op HC mogen zetten als ze het item niet meer hebben dat zou een heel ander (beter) beeld geven. Bijna niemand geeft namelijk een eerlijk beeld van iets van wat ze (net) hebben. als ik nu van de zaken die ik heb gehad op nieuw een review zou geven op HC dan zou dat in bijna alle gevaalen een lagere score krijgen.

Harry
4 september 2004, 11:13
kijk in gitaarmarkt, daar staan 2 Bedrock's te koop. Binnen je budget, en een beter geluid dan hierboven genoemde versterkers.

edit: en beter dan de hieronder genoemde ook trouwens

Mr.Bluesbreaker
4 september 2004, 13:01
nou ben ik nog benieuwd naar een Twin Reverb... kan die ook wel een beejte distortion aan... ik weet dat ie clean heel goed klinkt... maar met distortion/overdrive ook?

Ik weet niet hoe de distortion van de Twin klinkt, maar als de distortion van de Twin niet goed klinkt in jou oren, kan je nog altijd een pedaaltje voor je cleane kanaal zetten, bij buizenamps kan je zo heel mooie scheuren krijgen is mijn ervaring.

Even voor de goede orde:

een "gewone" Twin reverb heeft EEN kanaal. Clean. Die krijg je niet over zijn nek als je onder een aardbevingvolume wil zitten. Je hebt echter wel de driekanaalsversie, volgens mij noemen ze die ook wel evil twin, of gewoon twin amp (silverface) alleen daar kun je niet echt een lekker strakke scheur a la AC/DC uithalen. Met de oude twin reverb zonder pedalen al helemaal niet.
Voor 800 euro kom je wel een heel end, je zou evt naar een JMP 50 watts/ JCM 800 kunnen kijken? Combo of als je mazzel hebt top en cab?

Bobbel
5 september 2004, 03:43
Door mijn gitaar mannetje (Dijkman muziek A'dam) is mij verteld dat ik beter dan een modeling amp kan gebruiken... daar zit zowel een fender buizen amp sound in als die van een marshall... en het scheelt in geld... hij rade mij een Line 6 aan...

L-L
5 september 2004, 11:25
Hallo,

Ik wil graag weten wat een goeie buizen versterker voor mij is... ik speel voornamelijk rock (Jimi Hendrix, AC/DC, Nirvana en The Who style) maar ook wel clean (jazz/funk en wat beatles achtig en ook wel wat bleus) ik heb al naar een Fender Twin Reverb gekeken en die zijn ontzettend duur en ik weet niet of die wel aan mijn rock voorkeur kan voldoen... een Marshall buizen bak kan dat wel maar die zijn ook prijzig en heb er niet zoveel verstand van... ik zoek zo'n beetje 80/100 of meer watt... Mijn huidige budget ligt op € 800,- als jullie ideeen over goeie versterkers voor mij hebben graag of als jullie goeie/goedkope winkels kennen is dat ook altijd welkom...

groetjes! en alvast bedankt...

Aan de hand van jouw stijl muziek neem ik de vrijheid om hierop in te haken. Ik heb mijn Orange AD30HTC + PPC212 (cabinet) te koop staan, beide delen zijn 8 weken oud en hebben nog iets van 22 maanden dealer-garantie. Clean is erg mooi, veel druk. Overdrive is naar mijn smaak te heavy, maar de meesten vinden dit juist het geweldige. Ik wil er minimaal 1000 Euro voor hebben. Deze amp gaat hard zat!

AART
5 september 2004, 12:39
ik dacht dat jij de speakers daarvan verwisseld had :???:

L-L
5 september 2004, 23:20
Hallo,

Ik wil graag weten wat een goeie buizen versterker voor mij is... ik speel voornamelijk rock (Jimi Hendrix, AC/DC, Nirvana en The Who style) maar ook wel clean (jazz/funk en wat beatles achtig en ook wel wat bleus) ik heb al naar een Fender Twin Reverb gekeken en die zijn ontzettend duur en ik weet niet of die wel aan mijn rock voorkeur kan voldoen... een Marshall buizen bak kan dat wel maar die zijn ook prijzig en heb er niet zoveel verstand van... ik zoek zo'n beetje 80/100 of meer watt... Mijn huidige budget ligt op € 800,- als jullie ideeen over goeie versterkers voor mij hebben graag of als jullie goeie/goedkope winkels kennen is dat ook altijd welkom...

groetjes! en alvast bedankt...

Voor de bands die jij noemt heb je een Orange nodig! Ik heb de mijne te koop staan, een AD30Head Twin Channel (EL84) + bijbehorende cabinet PPC212 (2 x Celestion V30 12" speakers). Alles 8 weken oud en nog 22 maanden dealergarantie! Voor mij is hij te zwaar, letterlijk en figuurlijk. Ik wil er minimaal 1000 Euro voor hebben.

AART
5 september 2004, 23:24
waarom 2 keer posten?

SPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAM

ga maar pm'en! :-?

L-L
5 september 2004, 23:33
ik dacht dat jij de speakers daarvan verwisseld had :???:

Was ik van plan, maar ik heb me bedacht. V30 zijn toch niet mijn smaak, ik ga denk ik voor de Alnico Blue of de Greenbacks.

Sorry voor het dubbel plaatsen, ik kreeg voor de eerste een foutmelding!

L-L
5 september 2004, 23:33
waarom 2 keer posten?

SPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAM

ga maar pm'en! :-?

PM'en??? Wat is dat?

Squier4ever
8 september 2004, 21:15
ander id voor alle stijlen: Line 6 Spider II/ Flextone III of een fender cyber deluxe. daar zit ook alles in, inclusief buizengeluid

Anders Destium
8 september 2004, 21:51
waarom 2 keer posten?

SPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAM

ga maar pm'en! :-?

PM'en??? Wat is dat?

Een privébericht, staat bovenin het scherm :)


>on topic

probeer gewoon eens het een en ander in de winkel (Line 6, Rivera, Fender, Koch), maar ga er dan wel van uit dat buizenversterkers veel beter klinken op hogere volumes en modeling versterkers niet of nauwelijks dan op kamer/winkelvolume.

Speeddemon
8 september 2004, 23:36
ander id voor alle stijlen: Line 6 Spider II/ Flextone III of een fender cyber deluxe. daar zit ook alles in, inclusief buizengeluid
even voor de goeie orde: jij vindt dat in die Cyber Deluxe een buizengeluid zit? O.k.

Maar in een Flextone 3/Spider 2... :lol: grapjas.

Ik heb er toevallig 1 vorig jaar getest toen ik m'n ECHTE buizenamp (Engl Savage 60) ging kopen. t clean is verbeterd bij Line6 t.o.v. de generatie daarvoor, maar lichte crunch/rock geluiden...pffft. bagger.