PDA

View Full Version : Groove Tube 12AX7M



mijnechtenaamisalvergeven
2 september 2004, 22:08
Vanmiddag heb ik een setje gekocht en in mijn Engl geplaatst..... Wel ff wennen hoor. Het geluid is wat opener geworden. Het hoog is iets vriendelijker voor de oren. Ik denk wel dat het positief is. Het korrelige randje dat er in het geluid zat is er een beetje vanaf... het is allemaal wat romiger. Ik denk toch dat ik er tenminste één in laat zitten.

Ben benieuwd of het in het bandgeluid werkt.....

Heeft een van jullie ervaringen met het mixen van verschillen buisjes in de preamp?

Negative K3 fan
2 september 2004, 22:16
heb je al je pre amp buizen vervangen door die dingen? en hoe duur zijn ze eigelijk hier in nederland.

is trouwens wel een dure grap als je je hele voorversterker sectie daarmee volgooi of niet, zou ik eerder aan de NOS gaan, schijnt toch iets beter te zijn.

mijnechtenaamisalvergeven
2 september 2004, 22:27
Hehehe hele voorversterker is 2 buisjes in dit geval.....
Ik had er geen nos geld voor over en dit schijnt toch wel een goed idee te geven van hoe een nos mullard ongeveer zou klinken.

Kosten: 23 euri/stuk geloof ik.

AART
2 september 2004, 22:36
2 buizen in de voorversterker? :o
kheb er 4 in mijn pre-amp.... :-D

Negative K3 fan
2 september 2004, 22:39
voor 23 per stuk scheelt het al neit zo heel veel met NOS prijzen volgens mij...

mijnechtenaamisalvergeven
2 september 2004, 22:44
kheb er 4 in mijn pre-amp.... Gefeliciteerd! Dat scheelt een beetje per preamp... ik heb een oude peavey waar er 4 inzitten... In de engl zitten er twee. Het klinkt goed en dat vind ik het belangrijkste.


voor 23 per stuk scheelt het al neit zo heel veel met NOS prijzen volgens mij... Ow joh ik dacht dat die dingen veel duurder waren. Waar kun je dat soort smuk kopen in omgeving rotterdam?

Mitch
2 september 2004, 22:48
Waar heb jij die GT's in Rotterdam vandaan ?
Wel prijzig trouwens. Ik verwacht Mullards uit The States binnenkort, waren iets goedkoper. Lciht gebruikt, maar nog goed getest. Ben benieuwd. Maar ook naar die GT's, zeker als ze het geluid iets soepeler maken.

mijnechtenaamisalvergeven
2 september 2004, 22:51
Peter Verspuy.... wel een kutzaak (vaak te duur, slechte service) maar ze zitten vlak bij mijn werk.

Mitch
2 september 2004, 22:59
Oh my god, niet Verspuy.......die krijgen geen pepernoot meer van me. Altijd te veel geld rekenen en service ho maar.
Jammer.

shredneck
2 september 2004, 23:00
? 23 euro voor een pre-amp buis?

Bij Tubetown heb je daar 3 stuks JJ's voor!

Mitch
2 september 2004, 23:18
Ja en de GT 12 AX7M kost daar 27,50E :D


http://www.tubetown.de/ttstore/index.php/cPath/1_92

vinni
2 september 2004, 23:43
Heb ook de GT in mijn ENGL Ritchie Blackmore gehad.
Vond 'm te lief.....wat minder dynamiek....
Het randje is er inderdaad af ja......jammer.....
Maar goed smaken verschillen.....
Dr zit nu een Ruby op positie 1 rest nog standaard ENGL (Sovtek)
Heb nog effe geen geld voor andere.....moah.....begin steeds meer te
wennen aan dit geluid....enne zeker niet slecht!

Groet,
Vinni

jw009
3 september 2004, 00:49
23 euro voor een pre-amp buis?

Bij Tubetown heb je daar 3 stuks JJ's voor!


+1

dejohan
3 september 2004, 10:14
Groove tube, das toch gewoon Sovtek waar ze een Groove-Tube label hebben over geplakt?

Negative K3 fan
3 september 2004, 10:33
neeee
groove tubes test en relabeled buizen etc. die mullard reissues zijn in amerika gefabrceerde dingen van een veel hogere (duurdere) kwaliteit dan die chinese en oostblok dingen van tegenwoordig.

mijnechtenaamisalvergeven
3 september 2004, 14:01
Hmmm..... vandaag weer ff zitten kloten. Er zit nu een GT 12 AX7M en een door engl gerelabelde sovtec in. Ik denk dat dit t wel gaat worden. Echt kut dat je dit soort dingen niet kan proberen in een winkel voordat je die buisjes koopt. :(

Vinni: Ik denk dat die richie blackmore zowiezo wat liever klinkt dan mijn E530. (ik vind blackmore wel vet trouwens!) Dan is zo'n mullard misschien iets te lief.... :wink:

kokeleko
3 september 2004, 14:10
Je mot ook eerst kijken wat je koopt natuurlijk.

Ik heb op V1 een Ei Gold Elite zitten en op V2 een GT 12ax7m, omdat deze de beide clean kanalen van mij TOL100 aansturen, voor de rest zit er TT 12ax7 balanced in .

m.a.w. een Mullard reissue is voor vintage sounds, en beter dan die nos dingen(zenden te veel port uit).

mijnechtenaamisalvergeven
3 september 2004, 14:18
Ze zien er voor mij allemaal hetzelfde uit.... :wink: Ik heb wel wat reviews gelezen maar smaak is gelukkig heel persoonlijk. De een vind jj's helemaal te gek, de ander nos spul, een volgende zweert bij een mix van verschillende types.