PDA

View Full Version : Joe Satriani sound



JoeSatch
2 september 2004, 22:02
Ik kom wel pretty close met de sounds van Joe Satriani
Met midnight, Tears in the rain , the Extremist etc

Maar wat gebruikt hij nou echt

en hoe kom ik nog closer bij zijn sound

Same about Vai


Help me out 8-)

Negative K3 fan
2 september 2004, 22:31
het is vooral joes spel wat zn toon zo mooi maakt, ik denk dat als je de toon iets meer op zichzelf hem een heel stuk minder interessant vindt. Hij gebruikt veel mids, soms zelfs een wah in een vaste positie aan om zn sound te bereiken. Dat zorgt er ook voor dat het in een mix heel erg lekker klinkt.

verder speelt hij (vrijwel) altijd met een DS-1 in een amp die op milde scheur is afgesteld.

bij Vai komt er nog veel meer toon uit de vingers, hij gebruikt veeel minder gain dan dat je op het eerste gezicht zou denken en vult dit op met compressie. Ook hij gebruikt wel eens een ds-1 (gemod door keeley) ik weet alleen niet in welke mate. Hij heeft tegenwoordig zn eigen signature lijn bij Carvin, de legacy, maar eerder speelde hij altijd over bogners, dure shit dus.

Negative K3 fan
2 september 2004, 22:34
joe heeft trouwens ook een eigen signature amp, zeer recent in amerika uitgekomen, de peavey JSX ik weet niet of ze al in europa te krijgen zijn, maar ze kosten iig niet al te veel, die carvin legacies zijn ook nog best te betalen en zijn erg goede amps, ik vond ze alleen niet echt geweldig met V30s aangezien het al een vrij duistere amp is. Over de JSX heb ik veel gemengde dingen gehoord kwa toon.

JoeSatch
3 september 2004, 22:07
Ok bedandkt :)

The_RockeR13
3 september 2004, 22:59
Indd hij gebruikt een marshall voor clean en de scheur komt geheel af van de boss DS-1, op guitar.com staat een filmpie waar iemand die al joe's zijn spullen onderhoud en dingen uitlegt hoe hij alles gebruikt om zijn sound te krijgen.