PDA

View Full Version : Intwine - Cruel man



mayniac
2 september 2004, 17:00
Iemand een idee hoe je de gitaarsound krijgt die je in de intro van dit nummer hoort?

thomaster
3 september 2004, 00:51
ik denk het liefst gewoon niet :cool:

intwine.. blech

DREAMMACHINE
3 september 2004, 11:26
... mmh intwine zag ik live op wantijpop en k moet zeggen, het was wel een beetje brak allemaal... ook 1 uur smiddags maar toch...

daarentegen vind ik zelf cruel man een intents vet nummertje voor op de radio .. dus dat kan wel ff gespeeld worden natuurlijk!
...hier de tab: http://www.tabsrus.nl/view/download.php/8684

en kijk bij de foto;s bij www.paullenders.nl even naar het pedalboard van die gitarist van intwine! dan weet je allemaal wel wat je een beetje kan gebruiken, verder speelt ie een gibson les paul standard over een marshall jcm800 stack als ik het goed gezien heb, die blauwe jubilee versie, kweet alleen niet welke dat is, clean gebruikt ie een fender twin ofzo
...suc6 ermee

Antal
3 september 2004, 11:56
Nou heb ik echt helemaal nix met intwine, en ik ken dat hele nummer niet. Maar ik weet wel dat er op de site van Paul Lenders (www.paullenders.nl) een foto staat van het pedalboard van een gitarist van intwine. Dan kun je precies zien wat voor effecten die gebruikt. Misschien heb je er iets aan?

Stitch
3 september 2004, 14:49
kijk anders even op de site www.paullenders.nl ik geloof dat daar wel een foto staat van het pedalboard van de gitarist...





:-D

Antal
3 september 2004, 15:03
Idioot :roll:

jaywalker
3 september 2004, 15:05
kerel heeft anders een best pedaalboard

Fluffy
3 september 2004, 15:17
dat geluid kun je best met ja amp krijgen, zon apart geluid is het niet, gewoon proberen met die knopjes te draaien tot je zoiets hebt.

jorrit
3 september 2004, 19:39
die andere gozer speelt over een mesa rectifier (dual dacht ik...)

BramVersteeg
3 september 2004, 19:47
HHmmm, zelf ben ik ook niet helemaal fan van de muziek maar ze hebben toch een goede live-sound. Toen ik voorprogamma met ze speelde heb ik natuurlijk ook wel naar hun gear gekeken :wink: .
Kevin (van het pedalenboard van PL, check de site trouwens :razz: ) speelt voornamelijk met strats en tele's over zo'n blauwe JCM 800 met Mesa cabinet en voor clean (dacht ik) een fender twin reverb.
Jacob speelt over een mesa (dual???) rectifier met verschillende gitaren.

ieme
8 september 2004, 19:50
hij speelde toch over een SHINE handbouw?

ieme
13 september 2004, 20:50
ZE SPEELDEN ZATERDAG IN PULSE

Ze spelen nu alle 2 over een Koch Powertone 2 met 4X12
De ene op een Gibson LP standaard en Kevin over een Shine

ieme
13 september 2004, 20:52
Iemand een idee hoe je de gitaarsound krijgt die je in de intro van dit nummer hoort?

Als je naar www.tabsrus.nl gaat dan kun je CRUEL MAN vinden, de gitaren staan in Es gestemd met een drop D (wat dus een drop C# wordt) dan heb je qua gitaren de klank, je versterker vrij clean instellen en gaan!

elmark
22 september 2004, 09:17
zo te zien verkoopt jacob zijn mesa stack :razz:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/23334.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dmesa

ieme
22 september 2004, 10:10
Ja hij speelt op de Kock powertone2 nu

Theije
23 september 2004, 01:02
Idd gewoon clean spelen, beetje 'dun' geluid, niet te veel bass, ik krijg het gewoon uit me top op het cleane kanaal, komt weinig effect bij kijken volgens mij.

cappuccino
11 oktober 2004, 12:09
live intwine gezien en inderdaad de kochs.
Goeie band,goeie zanger alleen zaalgeluid te hard he. (ik snap nooit waarom iets goeds verkloot wordt door het zo hard te zetten in een klein zaaltje dat alles een brij wordt...)
Anyway, het specifieke introgeluidje wat jij bedoeld klinkt alleen zo op de plaat. Er is veel studio geknutsel te vinden in die singel. Zoals de vioolpartijen, de computerdrums die je in het begin hoort, het geijkte trukje met de stemvervorming halverwege het nummer, en zo ook het vervormde gitaar geluid. Live wordt het wel gespeeld maar meer met het koch geluid. (het lijkt er even op maar is niet het niet)
Cappuccino

cappuccino
11 oktober 2004, 12:17
live intwine gezien en inderdaad de kochs.
Goeie band,goeie zanger alleen zaalgeluid te hard he. (ik snap nooit waarom iets goeds verkloot wordt door het zo hard te zetten in een klein zaaltje dat alles een brij wordt...)
Anyway, het specifieke introgeluidje wat jij bedoeld klinkt alleen zo op de plaat. Er is veel studio geknutsel te vinden in die singel. Zoals de vioolpartijen, de computerdrums die je in het begin hoort, het geijkte trukje met de stemvervorming halverwege het nummer, en zo ook het vervormde gitaar geluid. Live wordt het wel gespeeld maar meer met het koch geluid. (het lijkt er even op maar is niet het niet)
Cappuccino

cappuccino
11 oktober 2004, 12:17
live intwine gezien en inderdaad de kochs.
Goeie band,goeie zanger alleen zaalgeluid te hard he. (ik snap nooit waarom iets goeds verkloot wordt door het zo hard te zetten in een klein zaaltje dat alles een brij wordt...)
Anyway, het specifieke introgeluidje wat jij bedoeld klinkt alleen zo op de plaat. Er is veel studio geknutsel te vinden in die singel. Zoals de vioolpartijen, de computerdrums die je in het begin hoort, het geijkte trukje met de stemvervorming halverwege het nummer, en zo ook het vervormde gitaar geluid. Live wordt het wel gespeeld maar meer met het koch geluid. (het lijkt er even op maar is niet het niet)
Cappuccino

ieme
11 oktober 2004, 12:37
Ik heb t ook live mogen aanschouwen, klopt! en dat van die geluidstechnicus die t zaalgeluid te hard zet, zo zijn er velen!

Dweezman
11 oktober 2004, 14:27
Schuldbekentenis: ik vind het een super nummer... :oops:

cosmos
11 oktober 2004, 15:03
Ooeepss, ik ook..... :oops:

Bigfoot414
12 oktober 2004, 00:59
Boeiuh, het zit gewoon goed in elkaar. Ik vind het ook wel een mooi nummer hoor.

Ronald
12 oktober 2004, 10:21
waarom is het dan zo schandelijk om da nummer mooi te vinden ? :-?

ik vind het ook en vet nummer hoor

volges mij zijn er in da intro amper effecten gebruikt. mischien een compressor ofzo maar verder niks. vooral erg veel treble en weinig bas. klinkt in ieder geval nou nie super apart he