PDA

View Full Version : HULP LEES PLEASE!!



Reel Big Fish
2 september 2004, 16:31
Hallo,

hier RBF weer, ik heb een probleem... onze school bestaat binnekort 125 jaar en dan komt er een groot feest, er is dus open podium voor elke klas en nu ben ik druit gekozen om met een drummer en misschien nog een gitarist (reken er niet op) een half uurtje te spelen...

het probleem is, dat ik nog beginnend gitarist ben, ik niet veel akkoorden kan spelen (Power Chords) en we nog geen ervaring hebben....

Nu is mijn vraag, wat zijn makkelijke nummers om met zn 2-en (+ zanger/zangeres) te spelen? Dus met een gitaar en een drumstel... Ik dacht aan nummers als:
The White Stripes - Seven Nation Army
Wie weet er nog meer zoals die? Beetje punk/rock nummers graag!

Alvast bedankt!

kokteejl
2 september 2004, 18:08
eagles of death metal: bad dream momma
the hives: hate to say i've told you so
queens of the stone age: monsters in your parasol, the lost art of keeping a secret
nirvana : smells like, polly, about a girl, territorial pissings?

gershwin5150
2 september 2004, 22:49
Ik zou toch even kijken of er op school niet ook nog een bassist rondloopt. Volgens mij gaat het erg droog klinken met alleen drums en gitaar.
Of iemand die toetsen speelt erbij? dan vul thet weer wat.

dejohan
8 september 2004, 13:53
Fountains of wayne - Sink to the bottom
Troggs - Wild thing
Outkast - Heya (kan je welm een punkversie van maken)
The Ramones - Blitzkrieg Bop
The Stooges - Don't wanna be your dog, 1969
Semisonic - Closing time
Bad Religion - American Jesus
Neil Young - Keep on rockin' in the free world
Een hoop nummers van Nirvana ("Molly's lips" voorop: heeft twee (2!) akkoorden)

dejohan
8 september 2004, 13:55
Oh ja: als je je niet te stoer voelt en eens verrassend uit de hoek wil komen: probeer eens een punkversie te maken van "One more time" van Birtney Spears, je zult versteld staan hoe goed dat gaat!

fenderfreak
8 september 2004, 16:47
Dat nummer 'Feel' van Robbie Williams is té simpel, maar al die breezah-chicks worden er drijfn*t van... Dat wordt dweilen kreng! :D