PDA

View Full Version : Heritage gebruikers



woutB
2 september 2004, 15:52
Wie heeft er een en wat vind je ervan?

En als je 'm vergelijkt met een Gibson, hoe komt ie dan uit de bus.
(het hele ex-werknemers van Gibson verhaal weet ik al)

Ik ben echt benieuwd naar mensen die ze allebei hebben bespeeld.

Nouuuuu ik hoor het wel.

fred dons
2 september 2004, 19:23
ik heb beide, en ben inmiddels aan mijn 2e heritage les paul toe

voor het geld krijg je meer les paul bij Heritage dan bij gibson, de shapes zijn niet precies het zelfde (de heritage oogt slanker) maar qua feel ontlopen ze elkaar weinig
door de brug en de pups (eigen merk, schallers of SD's) klinkt de heritage wat moderner dan een lp standaard hoewel weer niet zo "rockerig" als een les paul classic
De tops op heritage zijn vaak mooier dan bij een lp van het zelfde geld of meer (maar ik blijf toch ook op mijn gibson spelen :D )

woutB
2 september 2004, 19:38
Thanks Fred

Das wel een rot situatie, heh.

Dat je moet kiezen welke je wil bespelen :-D

michielv
3 september 2004, 07:23
Ik heb zelf een The Heritage Firebird en dat is wel een heel mooie gitaar. Nog nooit op een originele Gibson Firebird gespeeld dus ik kan niet vergelijken maar voor het enorme prijsverschil (in mijn geval zeker de helft) heb je een dijk van een gitaar.

Marc Oblivian
3 september 2004, 13:10
Ik heb de Les Paul custom versie zeg maar (in het zwart met witte binding enzo...). Geloof dat het model H 157 cm heet....
Heb er wel SD elementen op...........
Klinkt erg goed....meerdere malen met Gibson Les Pauls vergeleken.....onloopt elkaar weinig (hij klinkt idd misschien ietsjes moderner, maar als je de twee gitaren niet gelijk na elkaar of gelijktijdig hoort, hoor je geen verschil).
Contructie en afwerking ook erg goed. Tenslotte: gewicht is volgens mij iets lager dan dat van een Les Paul, maar veel scheelt het niet.
Ik ben van mening dat je voor het geld (let wel ik heb hem 2de hands gekocht) weinig betere gitaren tegenkomt :)

frankpaul1
3 september 2004, 14:17
He Michiel,

verkoop je die Heritage Firebird ook? Volgens mij zag ik hem laatst nog wel te koop staan op gitaarmarkt, maar ik kon hem niet meer vinden. Is het een blauwe? Zie ook je PM

vulvasonic
4 september 2004, 00:08
Ik heb ooit een paar keer meegelopen met een 'vintage gitaar' dealer op een aantal beurzen. Hij had o.a. een Gibson Les Paul EN een Heritage Les Paul. Ik had 'm nog nooit gehoord, die Heritage, maar toen ik iemand zag afhaken op de prijs van de Gibson blufte ik dat hij dan maar es die Heritage moest proberen, want die kostte minder en klonk veel beter (had de dealer tenslotte ook tegen mij gezegd).
Enfin, die gozer pakt de Heritage en probeert hem uit. Normaal gesproken verwacht je dan wel een beetje verschil, maar dit had ik echt niet verwacht; de Heritage klonk serieus 10 keer zo goed. Het zou natuurlijk kunnen dat de mindere kwaliteit van de mindere Gibson exemplarisch was en de betere Heritage ook. Het verschil was echter zo groot dat dit moment voor altijd in mijn geheugen zal staan gegrift.
Die Heritage was trouwens ook veel mooier om te zien, maar dat terzijde.

Negative K3 fan
4 september 2004, 00:45
en hij heecft hem dus ookg ekocht?

vulvasonic
4 september 2004, 12:33
en hij heecft hem dus ookg ekocht?

Ha wat dacht je?















nee dus..... :-D

AART
4 september 2004, 13:06
hjeeft herritage ook een url, kan niks vinden...

*edit*got it*edit*

frankpaul1
5 september 2004, 13:03
**bump** :oops:

He Michiel,

verkoop je die Heritage Firebird ook? Volgens mij zag ik hem laatst nog wel te koop staan op gitaarmarkt, maar ik kon hem niet meer vinden. Is het een blauwe? Zie ook je PM

frankpaul1
5 september 2004, 22:31
Michiel,

you've got mail.