PDA

View Full Version : Fender Tele. Custom 72/Thinline 72...aaaahhhhhh



thomaster
2 september 2004, 16:08
ik zit met een dilemma
ik heb vandaag een ontzettend mooie telecaster gezien voor een (naar ik aannam) wel redelijke prijs.
een Telecaster Thinline Re-issue uit 1972 voor EUR 675,-
(2 'wide-range' humbuckers)
ik vond m ontzettend lekker klinken, niet echt typisch tele, wel heel bijzonder. hij speelde perfect, zag er goed uit

nou was ik eigenlijk op zoek naar een Telecaster Custom '72 RI (humbucker-singlecoil)
deze vind ik prachtig klinken, vooral door de humbucker in de nek-positie, die een erg volle,diepe,warme klank aan de gitaar meegeeft.

wat ik me nu afvraag is of de nek-elementen uit deze 2 gitaren hetzelfde zijn. in mijn herinnering klonk t nek-element uit de Thinline veel scheller, echter wel met dezelfde bassen.
De nek-elementen zijn natuurlijk niet te vergelijken.
het nek-element van de thinline vond ik veeeels te veel treble hebben. (en dan niet de mooie 'twang'-treble)

ik weet niet meer goed wat ik moet doen. de custom heeft hele vette looks, de thinline ook... ik word gek

nou ben ik eigenlijk gewoon benieuwd naar jullie ervaringen/meningen/adviezen over deze 2 gitaren.
((ik heb wel op harmony-central gecheckt, maar daar word je al snel gek van vanwege het ontzettend diverse en grote aantal (amerikaanse) reviews))

heeft er iemand deze 2 gitaren (ooit gehad)? wat is het grootste verschil?