PDA

View Full Version : Voor de knutselaars: Ceriatone



Jeroenvanhulsteijn
2 september 2004, 15:04
Ceria Tone Amplification (www.ceriatone.com)

de link heeft geloof ik wel eens ergens in het forum gestaan. Maarja, blijft interessant.

birt
2 september 2004, 15:26
kennen we wel :D

dejohan
2 september 2004, 17:50
Euh, ik begrijp het allemaal niet goed. Je krijgt een in elkaar gestoken ptp board, met de componenten al aangesloten, en een chassis?
Dan moet je dus een Output en Power transformer kopen en aansluiten, buitsvoetjes en buizen, potmetertjes, een houten doos om het allemaal in te steken, speaker aansluiten en klaar is johan?
En wat mbt de kwaliteit van de componenten, valt dat wat mee, zijn dat min of meer de "juiste" caps, of niet?
En een spring reverb met circuit, zit dat er in?
En zijn dit allemaal kleine ampjes?

birt
2 september 2004, 18:16
je koopt wat je wil, in elkaar gestoken board, of aparte componenten. hangt er maar van af hoeveel werk je eraan wil hebben. de kwaliteit is zeker goed.
en ik zou een plaxi van 100watt geen klein ampje noemen :D

dejohan
2 september 2004, 21:00
je koopt wat je wil, in elkaar gestoken board, of aparte componenten. hangt er maar van af hoeveel werk je eraan wil hebben. de kwaliteit is zeker goed.
en ik zou een plaxi van 100watt geen klein ampje noemen :D


Cool! Klinkt wel interessant, hoewel ik waarschijnlijk nog veel ervaring moet opdoen voor ik zoiets ga kunnen. Zal iets voor m'n pensioen binnen 50 jaar zijn :-).
Ik heb echter een vaag gevoel dat er een (onbedoeld) addertje onder het gras zit. Dit lijkt te makkelijk/goedkoop.
Hoe komt het dat de prijs zo laag is? Een echte Matchless Lightning is vele malen duurder dan de kit (=450 dollar). Matchless is dan misshien wel overpriced, maar zoveel?
En consumer support? Want ik kan mij wel voorstellen dat iedereen wel een paar keer zal moeten bellen/mailen voor ie z'n amp afkrijgt. En een "helpdesk" draaiende houden kost gewoon heel veel. Of antwoorden ze niet/matig?

birt
3 september 2004, 00:16
jij bent wel heel achterdochtig :D

ik kan je verzekeren dat ze een goede reputatie hebben (voor zover ik dat kan zeggen want ik heb er zelf nog niks gekocht :p)

dejohan
3 september 2004, 09:52
Ja ik ben wel wat achterdochtig, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met mijn (gebrek aan) technische vaardigheden en kennis dan met de producten.
Mij lijkt het ongeloofelijk tof om zo'n amp in elkaar te steken voor een fractie van de prijs van een 'echte', maar ik vrees dat, mocht ik er ooit aan beginnen, ik een een zooi van zou maken, en dat ik zonder voldoende hulp er niet in zal slagen.
Nuja, als ik ooit tijd genoeg heb, misschien....

Franc
3 september 2004, 11:09
Mij lijkt het ongeloofelijk tof om zo'n amp in elkaar te steken voor een fractie van de prijs van een 'echte', maar ik vrees dat, mocht ik er ooit aan beginnen, ik een een zooi van zou maken, en dat ik zonder voldoende hulp er niet in zal slagen.
Nuja, als ik ooit tijd genoeg heb, misschien....

En daar heb je je verschil in prijs.... Een 'echte' in elkaar zetten kost vaardigheid, kennis, ervaring, etc...
En dat betaal je.

Een amp, al dan niet vintage, is veel meer dan de losse componenten op een board gesoldeerd.

Bovendien moet je idd nog trafo's hebben en buizen, buisvoeten, chassis, cab, tolex....


Franc.
www.VernetAmps.com

Negative K3 fan
3 september 2004, 14:08
en geld dat gaat naar de bedenkders/ontwerpers van het design, marketing, etc.

nicoverduin
8 september 2004, 17:02
Ik heb al meerdere malen zaken gedaan met Nik Azam. Tot nu toe geen problemen met hem gehad.
Nico

Franc
8 september 2004, 17:33
Nik is op dit moment bezig met een CAD tekening voor mijn JTM45 chassis.
Erg aardige vent (ik neem tenminste aan dat 'Nik' mannelijk is - je weet maar nooit ;) ) en vlotte communicatie.

bert k
31 oktober 2004, 20:30
Ik vind het erg aantrekkelijk. Ik had een vraagje over de verzending en ik kreeg binnen twee dagen antwoord (op zondag!) En ik lees dat hij wel betrouwbaar is. Maar waar ik benieuwd naar ben: hoe klinkt het? Heeft iemand zijn amps wel eens gehoord? Ik zou iig wel de trafo's maar niet de buizen bij hem willen kopen. Weet iemand MP3's te staan?

Franc
1 november 2004, 07:25
bert,

Het eenvoudigst is om hem er gewoon om te vragen :)
En ja, hij werkt op zondag, als je het mij vraagt zit die gozer 24/7 in zijn werkplaats :o

bert k
1 november 2004, 14:25
Nee, zo werkt het toch niet? :) Met alle respect voor die knaap, die best wel vakwerk zal leveren, maar als ik hem vraag hoe zijn versterkers klinken dan zegt hij:'Goed.' Ik wil graag gebruikerservaringen. Bijvoorbeeld, of ik inderdaad zijn trafo's moet nemen, of dat er elders betere zijn.

Franc
1 november 2004, 14:28
Ik bedoelde MP3tjes of andere soundsamples...

Als je wilt weten of zijn trafo's goed zijn moet je op DIY forums rondvragen.
Daar zit hij vaak ook (en andere leveranciers van DIY spul - tis een kleine wereld) en mensen zijn nooit te beroerd hun mening te geven.

bert k
1 november 2004, 14:52
Ah, op zo'n manier. Ik las ergens op zijn site dat mp3's nog niet voorhanden zijn. En vragen op diverse fora is een goed plan idd.

Franc
1 november 2004, 14:55
Hij zit in ieder geval op het 18Watt forum en zijn spullen worden ook veel gebruikt door de mensen daar.

http://www.18watt.com/