PDA

View Full Version : Plectrum van been of ivoor ?



Megalodon
13 mei 2002, 21:33
Wie heeft dat? Ik hou nl van dikke plectrums. Ik speel altijd op Dunlop 2mm en dikkere heb ik nooit in handen gehad.

Nu schijnen er plectrums van been of ivoor of zo te zijn die nog dikker zijn en die niet slijten en dat lijkt me nou zo fijn. Nooit meer een nieuwe plectrum kopen. Wel zielig voor ofifantjes als ze echt van ivoor zijn...

Anyway, wie heeft er 1?

Echoes
14 mei 2002, 09:27
2mm? die had ik in het begin ook...maar dat bleek voor basgitaar te zijn :smile:

Kitaarhiero
14 mei 2002, 09:36
Ivoor? raah!!! laat de olifanten en neushoorns met rust ja!
:wink:

slijten die dingen ook niet enorm?
als je plectrums van Ivoor wilt hebben... laat dan je tanden trekken... of speel alleen nog met je tanden. :wink:

Dila
14 mei 2002, 15:13
van ivoor jezus je gaat toch olifanten laten slachten om dikkere plectrums, die kan je ook gewoon van plastic kopen.

sebass
14 mei 2002, 15:19
Bij ons in de muziekwinkel heb je wel allemaal vage plectra liggen, ze lijken van marmer verder heb ik er nooit naar gekeken Het zou best kunnen dat die van been zijn. Ze zijn trouwens wel duur iets van 8 euro geloof ik.

Kitaarhiero
14 mei 2002, 18:14
da's gewooooon plastiek... :razz:

Noctiis
14 mei 2002, 19:17
ik gebruik alleen maar Gibson USA Hard
Ben wel blij dat ik eindelijk 'mijn' plectrum heb gevonden, heb er daarvoor veel verschillende geprobeerd

Megalodon
14 mei 2002, 20:46
Ik gebruik dus alleen maar Dunlop 2mm en ik wil echt geen dunnere meer. Maar ik zal zelf 's kijken. Die plastic dingen slijten zo snel als je veel speelt.

En ik wil ook geen olifantenmateriaal hoor :smile:

Marmer klinkt goed.

Luca P
14 mei 2002, 20:49
Sharkfin, die rode.
Lekker soepel zijn die. Ik heb er met een hete naald gaten in geprikt zodat hij niet uit m'n vingers glipt.

Megalodon
15 mei 2002, 19:25
Ik wil geen soepele/buigzame plectrum: hoe harder, hoe meer controle.

JV
15 mei 2002, 21:22
ik gebruikte eerst altijd een ibanez heavy, maar ik gebruik nou een tijdje zo'n 2mm en wil nu eigenlijk ook niet meer terug, als ik weer zo'n ibanez pak klinkt het niet meer goed. je geluid wordt veel ronder van die dikke dingen en ze spelen nog beter ook, liefst hebik ze nog redelijk klein.

been of ivoor. tja, waarom? kunststof werkt toch ook prima, is goedkoper en je maakt er geen dieren voor dood

Megalodon
15 mei 2002, 21:38
Op 2002-05-15 21:22, schreef JV:
ik gebruikte eerst altijd een ibanez heavy, maar ik gebruik nou een tijdje zo'n 2mm en wil nu eigenlijk ook niet meer terug, als ik weer zo'n ibanez pak klinkt het niet meer goed. je geluid wordt veel ronder van die dikke dingen en ze spelen nog beter ook, liefst hebik ze nog redelijk klein.

been of ivoor. tja, waarom? kunststof werkt toch ook prima, is goedkoper en je maakt er geen dieren voor dood


Ja, maar als het van een marmeren olifant komt is het wel ok.

Kjiratsiekoedel
16 mei 2002, 22:56
ik heb Dunlop Big Stubby's van 3mm en die zijn van plastick.

Megalodon
16 mei 2002, 23:46
Op 2002-05-16 22:56, schreef Kjiratsiekoedel:
ik heb Dunlop Big Stubby's van 3mm en die zijn van plastick.


Waaaaaaaat?????

Waar koop je die??? De winkel waar ik m'n plectrums koop heeft die niet!!!

Die wil ik graag uitproberen.

Megalodon
16 mei 2002, 23:47
Welke kleur zijn die?

sebass
17 mei 2002, 00:04
Op 2002-05-16 23:47, schreef Megalodon:
Welke kleur zijn die?


Donkerblauw/paars. Ik gebruik de 2mm en de 3mm versie. Ik gerbuik ook gewone plectra omdat ik ze toch altijd kwijt ben en de eerste beste die ik tegenkom maar neem. Ik plak ze trouwens nu met tape op mijn gitaar.
Ik gebruikte ook dikke plectra omdat ze niet buigen maar nu maakt het mij niet meer uit want ik pak ze heel laag vast dat betekend veel controle (als die niet tussen je vongers glipt) en hij geeft niet meer mee (oke je moet ook niet een te dunne nemen).

Pickslide
4 juni 2002, 15:39
Er bestaan inderedaad van die ivoren plectrums enzo ze liggen wel in de muziekwinkel bij mij in de buurt.Maarehh volgens mij mag je dan meteen 4 x-tra setjes snaren kopen :grin: , volgens mij zijn die plectrums voornamelijk om onder je strot te knopen als kettinkje. Tenminste dat leek die knakker in de winkel ook het idee.

Ditmar
4 juni 2002, 19:38
Hee Megalodon, ik zou assik jou was eens kijken bij Stand By in Utrecht en dan effe vragen naar de plectrums van speciale materialen en ze laten je dan een bak zien met iets van twintig soorten ofzo. Die krengen zijn trouwens wel achterlijk duur (10 tot 20 euro), maar ja, ze schijnen wel erg lekker te zijn.

Megalodon
4 juni 2002, 19:54
Thnx Ditmar. De Stand By....is dat in de buurt van de Lange Vie straat? Da's de enige buurt die ik daar ken :smile:

Ditmar
11 juni 2002, 18:48
Nope, da's de Staffhorst, die moet je ten allen tijde ontwijken.....voor je het weet koop je zo'n kutsamick of kom die doos je uitleggen wat een gitaar is.... (kan iemand haar niet een keertje gaan martelen ???)

Je moet op de ouwe gracht zijn, ter hoogte van de hamburgerstraat. Naast cafe België en de Headshop, als je daar naar vraagt kom je er wel.

Megalodon
11 juni 2002, 19:54
Op 2002-06-11 18:48, schreef Ditmar:
Nope, da's de Staffhorst, die moet je ten allen tijde ontwijken.....voor je het weet koop je zo'n kutsamick of kom die doos je uitleggen wat een gitaar is.... (kan iemand haar niet een keertje gaan martelen ???)

Je moet op de ouwe gracht zijn, ter hoogte van de hamburgerstraat. Naast cafe België en de Headshop, als je daar naar vraagt kom je er wel.


Ik dacht dat Staffhorst verder wel een mooie zaak was? Maar goed, ik wil haar best martelen hoor. Als zij me gaat uitleggen wat een gitaar is, ga ik haar uitleggen hoe ze moet spelen of zoiets :grin:

Kitaarhiero
11 juni 2002, 20:34
Op 2002-06-11 18:48, schreef Ditmar:
Nope, da's de Staffhorst, die moet je ten allen tijde ontwijken.....voor je het weet koop je zo'n kutsamick of kom die doos je uitleggen wat een gitaar is.... (kan iemand haar niet een keertje gaan martelen ???)

Je moet op de ouwe gracht zijn, ter hoogte van de hamburgerstraat. Naast cafe België en de Headshop, als je daar naar vraagt kom je er wel.


stand-by rules!!!

Kjiratsiekoedel
12 juni 2002, 15:05
Ik dacht dat Staffhorst in Amersfoort zat