PDA

View Full Version : hebben jullie dat ook weleens...



Rutger
2 september 2004, 14:05
Ik wilde zo'n anderhalf jaar geleden met fuzz gaan spelen. Leuk, Fulltone '69 gekocht maar die paste niet bij mn Twin. Twin verkocht en Bandmaster gekocht (om meerdere redenen, overigens). '69 Paste nog steeds niet, '69 verkocht en een Everman Fuzzdrive aangeschaft. Paste bij mn Bandmaster, maar als er iets omheen stond wat ie niet aardig vond begon ie te bijten. Ik aan het true-bypassen geslagen. Bandmaster gemod zodat ie eerder ging opbreken, kon ik beter fuzzen. Nog een tijd met de interne potmeters gekloot voor ik een lekkere sound keeg. Delay kreeg ik niet true bypass, dus die uiteindelijk in een lus gezet tussen kanaal 1 en 2.

Alles goed en wel, afgelopen maandag de oefenruimte in om alles open te trekken. Lekker hoor, en na een tijdje dacht ik: laat ik nu mn Tubefactor er eens tussen zetten. Fuzz vervangen door TF (want ja, die mogen elkaar niet zo) en ja hoor... ik werd verliefd op de TF.

1,5 Jaar en een hoop gesleutel en frustraties later: ik verkoop mn Fuzzdrive. :roll:

Hebben jullie dat ook weleens?

Robbert
2 september 2004, 14:15
Nee, nooit.


:D

Jeroenvanhulsteijn
2 september 2004, 14:36
Jawel...maarja, mijn fuzzdrive stond voor een V-AMP :-D

Antal
2 september 2004, 14:40
Dat heb ik nooit eerder gehad nee. Vind het ook wel een beetje bizar eigenlijk :)

Maar goed, ik heb dus nu ook een tubefactor en een fuzzdrive.... Die gaan niet samen??? :-(

Speeddemon
2 september 2004, 16:57
dit verhaal bevestigt maar weer eens wat ik al dacht:
als je een TF hebt, why bother met anderen... ;-)
zeker met fuzzes! :o takkeherrie-pedalen.

TF+boost-pedaal:pure bliss! 8-)

Antal
2 september 2004, 17:47
TF+boost-pedaal:pure bliss! 8-)

Dat moet ik echt gaan proberen dan! TF+Snapper is vast wel vet dan. Hoe doe jij dat trouwens precies? Heb jij de TF gewoon op kanaal 2 staan, en gooi je er dan voor solo's je dod bij ofzo? En voor clean gewoon alles uit?

Speeddemon
2 september 2004, 18:01
zie Bart's thread welke sounds ik ermee maak.

maar van Factor 2 naar Guv'nor+Factor 2 is een behoorlijke dot gain/drive extra, en een klein beetje volume. Voor solo-boost gebruik ik een EQ (Ibanez GE9 of Boss Ge-7).

Rutger
2 september 2004, 23:59
Maar goed, ik heb dus nu ook een tubefactor en een fuzzdrive.... Die gaan niet samen???

ik heb een ouwe TF en die is niet TB. De nieuwe wel vlg mij, die zou samen moeten gaan met de Fuzzdrive.

Antal
3 september 2004, 00:04
ik heb een ouwe TF en die is niet TB. De nieuwe wel vlg mij, die zou samen moeten gaan met de Fuzzdrive.

Thanks for de info. Ik weet wel zeker dat mijn TF niet true bypass is. Maar ik heb er nu een flanger voor staan en die is het ook niet, dus maakt het uit dan? Of gebruik ik m'n fuzz nu gewoon verkeerd?

Rutger
3 september 2004, 00:09
je fuzz zal gewoon 10x beter gaan klinken als die andere pedalen wel TB zijn. zet hem maar eens alleen voor je amp, dan hoor je t verschil.

Antal
3 september 2004, 00:45
hmm, ik vind hem nu al goed klinken :) Wat vraag je trouwens voor je fzzdrive?

Rutger
4 september 2004, 07:56
Sinds Erik hem in prijs heeft laten kelderen: E150,-. Maar ik ben meer in voor een ruil (goede set Tele pu's, Little lanilei reverb, Celestion speakers, waar ik nog naar op zoek ben eigenlijk. :) )