PDA

View Full Version : Faylon speakers



heavy-metal-thunder
2 september 2004, 12:48
Naar aanleiding van de "Goodmans" heb ik een gelijkaardig vraagje:
Ruim 20 jaar geleden heb ik me een een Faylon head lampenversterker (40 RMS) voor orgel (maar ook voor andere instrumenten) aangeschaft. De versterker dateerde van +/- 1967 dus zal het cabje wel even jong zijn.


Het cab betreft een 2x12 (of 15'?), is enorm zwaar gebouwd uit dikke houten platen (mulitplex, veronderstel ik). Op de speaker staat "15 ohm", "High Fidelity" en "Heavy duty" en ze hebben een lichtblauwe metalic kleur. Een vermogen is nergens vermeld.

Zijn er mensen die hier wat zinnig kunnen over vertellen. Zou dit geschikt zijn voor mijn Marschall JMP 50W 1987 model??? Hoe zou dit klinken?? Ik zou het kunnen uitproberen, maar zie een beetje op de moeite omdat het cab hoog op zolder staat en nogal zwaar is.

Fenderstrat
3 september 2004, 17:56
Probeer em gewoon ff, k moet elke week mijn cab 2 trappen op en af slepen....

Frits van Mourik
4 september 2004, 00:06
En anders sjouw je je Marshall toch de trap op? :razz:
Faylon was een Belgisch merk, zeer degelijk gebouwd en geïmporteerd door de firma Saris.
Voor zover ik me kan herinneren, klonk het spul vooral "netjes".
De omschrijving van de speakers doet mij aan het merk "Fane" denken.

heavy-metal-thunder
4 september 2004, 00:27
2 verdiepingen hoog sleuren?? Ben je dan boyd builder of gitarist??? Ik vermoed dat het spul een 40 kg kan wegen.
Enig idee hoe ik het vermogen v/d speakers kan te weten komen??? Want heb geen zin om het zaakje naar de knoppen te spelen.