PDA

View Full Version : Effecten aansturen d.m.v floorboard?



SilverFoo
1 september 2004, 17:02
Hoi,

Is het mogelijk om je effecten (gewone "trapdoosjes") aan te sturen door een floorboard? Was even aan het surfen op de foo fighters website en zag daar dat dave grohl zijn effecten op een of andere manier aanstuurd door een floorboard...

Diedo
1 september 2004, 17:52
ja, dat is mogelijk met een apparaat zoals de Combinator van Carl Martin. Aad was ook plannen aan het maken om er zelf een te maken... ik weet niet hoe het daarmee staat eigenlijk... moet je even de zoekfunctie gebruiken.

BramVersteeg
1 september 2004, 18:16
Ik hebruik zelf een GRX-4 van Axess. Dat is een midi gestuurde looper.
Hier hang je je effecten aan (4 loops). Normaal staan alle loops ge-bypassed en dmv je midi controller kun je de effecten in alle mogelijke combinaties toevoegen aan je geluid. Erg handig ding en niet te duur.
Grz. Bram

SilverFoo
1 september 2004, 19:44
Ik hebruik zelf een GRX-4 van Axess. Dat is een midi gestuurde looper.
Hier hang je je effecten aan (4 loops). Normaal staan alle loops ge-bypassed en dmv je midi controller kun je de effecten in alle mogelijke combinaties toevoegen aan je geluid. Erg handig ding en niet te duur.
Grz. Bram

Thanks voor de info, maarre... wat is niet duur :razz: ??

BramVersteeg
1 september 2004, 19:51
Niet duur is natuurlijk relatief. Maar met verzendkosten erbij was ik dacht ik 200 euro kwijt (of 220). Dan heb je een topklasse apparaat. Op www.axess-electronics.com kun je er alles over vinden.

SilverFoo
1 september 2004, 20:17
Niet duur is natuurlijk relatief. Maar met verzendkosten erbij was ik dacht ik 200 euro kwijt (of 220). Dan heb je een topklasse apparaat. Op www.axess-electronics.com kun je er alles over vinden. :o :o


Mozes, niet duur :razz: . Toch bedankt voor de info! :D

jaywalker
1 september 2004, 20:20
Niet duur is natuurlijk relatief. Maar met verzendkosten erbij was ik dacht ik 200 euro kwijt (of 220). Dan heb je een topklasse apparaat. Op www.axess-electronics.com kun je er alles over vinden. :o :o


Mozes, niet duur :razz: . Toch bedankt voor de info! :D

als je beetje nieuw zoekt kom je ze ook vaak boven de 900 euro tegen hoor .:D

aad
2 september 2004, 22:54
ja, dat is mogelijk met een apparaat zoals de Combinator van Carl Martin. Aad was ook plannen aan het maken om er zelf een te maken... ik weet niet hoe het daarmee staat eigenlijk... moet je even de zoekfunctie gebruiken.

Het is idd een beetje stil gevallen rond dit onderwerp. Inmiddels heb ik mijn etsmachine opnieuw in elkaar gelijmd, die was een beetje uit elkaar aan 't vallen (wat een zooitje) maar moet nu weer operationeel zijn. Moet nog testen of-ie helemaal waterdicht is, dan kan er een nieuw etsbad aangemaakt worden en kan ik de eerste print gaan etsen. MAAR ik wil tegelijkertijd ook de print voor mijn eigen tube-overdrive gaan etsen en mijn echo en mijn octaver en een nieuwe TS9 (andere is verkocht). En misschien nog wel wat dingen. (ik weet niet precies meer wat ik allemaal aan het maken was). :-D
Het ontwerp voor de PSB_2x8 (PedalSwitchBoard) is inmiddels afgerond en kan zo uitgeprint worden. De vorm moet nog wel nader bepaald worden, maar dat is van later zorg. De main-unit (de besturing/schakelaars zelf - zeg maar) wordt in ieder geval min of meer rechthoekig en laag, zodat die eventueel onder een etage zou kunnen worden geschoven. Afmetingen +/- 21x15x6cm (LxBxH) en die hoogte zal bepaald gaan worden door een evetuele transformator in de behuizing. Dit hoeft echter niet, aangezien het ding vanuit 12Vac/dc gevoed kan gaan worden. Gelijkrichting en stabilisatie/spanningsregeling zit op de print.

vinni
2 september 2004, 23:50
Zeg Bram....leuk je hier te vinden :-D :-D :-D

Check effe je post....

Die Eur 200....dat wordt iets meer.....ome fiscus wil namelijk graag ca Eur 23 van je.....Michael heeft mij al betaald.

Groet,
Vinni

Wormaap
3 september 2004, 00:42
Aad, ik ben wel behoorlijk geïnteresseerd in waar jij mee bezig ben, aangezien ik zelf ook zoiets wil hebben, maar er geen 1000 euro voor over heb (4 routes vind ik wat weinig)
Is'ie MIDI-aanstuurbaar? En doe je dit voor de verkoop of kan ik je misschien heel lief aankijken voor'n schema/printlayout enz? :P