PDA

View Full Version : Marshall Guv'nor mkI ge-arriveerd!



Speeddemon
1 september 2004, 16:41
RAWK! 8-)

Speeddemon
1 september 2004, 16:54
Klinkt erg goed, behoorlijk zoals een buizen-amp. EQ is HEEEEEEEEEL interactief en veelzijdig. Vergeleken met m'n Tubefactor heeft ie misschien een tikkie weinig laag, maar ja, de TF heeft ook wel een mega-vette sound (en is een echt buizen-pedaal).

Super-stevig ook. Ik heb wel de pots een beetje schoongemaakt.

Gaat van totaal clean tot Gary Moore/rock/metal sound. Ik moet 'm nog testen met een boost ervoor.
Als boost voor m'n TF is ie super! En hij is heel stil trouwens (qua ruis)!

Ik zal hem tzt met Barend ontleden, en mogelijk clonen (met evt een verbetering voor het EQ gebeuren of een pre-boost...)
Want zo'n waanzinnige overdrive (die van een andere orde is dan al die TS-crap) moet wat mij betreft in een 'boutique' jasje de wereld in!

Fuhgawz
1 september 2004, 17:56
Hij staat al ontleed op http://www.generalguitargadgets.com. Kun jij me misschien vertellen in welk opzicht deze verschilt van de mk2?

dejohan
1 september 2004, 17:57
Goeie pedaal, alleen is de mijne jammer genoeg stuk. Moet nog een scoop weten te vinden.
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=37484

Speeddemon
1 september 2004, 18:03
zo, nog eens wat verder getest.
Nu was de keten
GITAAR-->DOD 250 (gemod)-->Guv'nor-->Tube Factor--(MXR Smart Gate, Boss CE-2, Ibanez GE9 en Korg 301dl)-->amp.

als de Guv'nor zelf geboost wordt met veel volume, klinkt ie alleen acceptabel bij een lage gain stand (minder dan de helft), anders wordt ie te krasserig. En als je treble er dan zou uitdraaien, wordt ie weer heel 'honky' (te weinig hoog).

Ik heb nu eens goed de impact vergeleken van zowel de DOD 250 als de Guv'nor op de Tubefactor.
settings TF=drive 12 uur. level 11 uur. voicing 1 uur.
Zo is Factor 1 een zeer subtiel randje, en geeft Factor 2 een luidere meer crunchy lead-sound.

settings Guv'nor: Gain 12 uur, Bas 5 uur, Mid 12 uur, Treble 12 uur, Level 5 uur. (ik probeer altijd een top-sound te bewerkstelligen met makkelijk onthoudbare knob-settings)

settings DOD 250: Gain: 11 uur. Level 5 uur. (en zo heeft ie minder vervorming dan de Guv'nor, maar nog meer output)

De DOD laat de TF (nog steeds) zeer vol klinken. Romig en punchy. Een dikke toon gewoon!
De Guv'nor houdt minder laag over, maar compenseert dat met een bepaalde moeilijk te definieren 'bite'/complexiteit in 't mid.

Ik zou bijna geneigd zijn te zeggen:
DOD + TF= hotrodded JCM800/ Engl sound
Guv'nor + TF= JCM900 zoals ie zou MOETEN zijn (dus high gain bite, zonder te dun te klinken)

Voor thrash-metal prefereer ik de Guv'nor/TF combo, vanwege de strakheid van de sound en de bite.
Voor rock/metal prefereer ik de DOD/TF combo, vanwege de volheid van de toon.

Allebei de sounds hebben echt wel ballen, (dat typische Les Paul op knie-hoogte met een Marshall stack blazend achter je... -I wanna rocK!- gevoel!)

Maar ik denk wel dat de Guv'nor voorlopig blijft!
(Thanx Pol! (de verkoper)

jaywalker
1 september 2004, 18:07
zo, nog eens wat verder getest.
Nu was de keten
GITAAR-->DOD 250 (gemod)-->Guv'nor-->Tube Factor--(MXR Smart Gate, Boss CE-2, Ibanez GE9 en Korg 301dl)-->amp.



:o No gain no pain???

Speeddemon
1 september 2004, 18:27
ja, maar dat was puur bedoeld om de verschillen tussen DOD 250 en Guv'nor te testen.

Mijn 'reguliere' keten is:

Boss CS-2-->boost pedaal*-->Tubefactor-->MXR Smart Gate--->Boss CE-2 (of Ibanez BC9)--->Ibanez GE9 (of Boss GE-7)-->Korg 301dl--amp.

*=dit wordt dus OF Guv'nor OF DOD 250 OF (binnenkort!) Zoom PD-01 Power Drive.

maar boost+Tubefactor heeft genoeg gain voor Sepultura/Iced Earth/Metallica/Pantera. :wink:

Dirk_Hendrik
1 september 2004, 22:07
Ik zal hem tzt met Barend ontleden, en mogelijk clonen (met evt een verbetering voor het EQ gebeuren of een pre-boost...)

Oh??? :o





met liefde... :D



Want zo'n waanzinnige overdrive (die van een andere orde is dan al die TS-crap) moet wat mij betreft in een 'boutique' jasje de wereld in!

Een Guvnor is nou eenmaal geen TS. En jij hebt geen ST-9 om uit te kunnen proberen wat een TS echt kan :razz:

Speeddemon
2 september 2004, 12:27
ik heb je ST9 toch gehoord bij Michel?
Vond 'm te middy. :razz:

@Fugahwz: ik heb nog nooit op een Guv'nor MKII gespeeld, maar als ik de verhalen zo hoor, schijnt ie lang niet zo goed te zijn als de eerste versie.

pol
2 september 2004, 14:49
ha die speeddemon, veel plezier nog met die guvnor ,
en met de bubbeltjesfolie :-D .
ik vind er allemaal niet veel aan, die pedaaltjes, je blijft ergens wel horen dat het geen lampendistorsion is.
Alhoewel een boss sd-1 op een jcm800 wel ok was, todat ik de voorversterkerlampjes van mijn gemodde 800 had vervangen en vond dat die toch heel wat vetter klonk :-D .

Speeddemon
2 september 2004, 16:55
ha die speeddemon, veel plezier nog met die guvnor ,
en met de bubbeltjesfolie :-D .
ik vind er allemaal niet veel aan, die pedaaltjes, je blijft ergens wel horen dat het geen lampendistorsion is.
.
misschien moet je toch eens een Tubefactor proberen!
Die klinkt dus wel als een buizenamp, EN je zou 'm als boost voor je buizen-amp kunnen gebruiken!

Merk trouwens ook wel dat de Guv'nor een beetje compresst/compressed.

maar goed, ik vergelijk 'm constant met de TF, en het is nogal een verschil tussen een buizen-overdrive/distortion waar 300V over staat, of een op-amp gebaseerde transistor-bak.

jaywalker
5 september 2004, 09:54
ja, maar dat was puur bedoeld om de verschillen tussen DOD 250 en Guv'nor te testen.

Mijn 'reguliere' keten is:

Boss CS-2-->boost pedaal*-->Tubefactor-->MXR Smart Gate--->Boss CE-2 (of Ibanez BC9)--->Ibanez GE9 (of Boss GE-7)-->Korg 301dl--amp.

*=dit wordt dus OF Guv'nor OF DOD 250 OF (binnenkort!) Zoom PD-01 Power Drive.

maar boost+Tubefactor heeft genoeg gain voor Sepultura/Iced Earth/Metallica/Pantera. :wink:

Als ik het goed begrijp, heb je met je tubefactor een soort lekker crunch. En als je een leadsound wil hebben knal je die boost aan zodat ie meer over zijn nek gaat?

Antal
5 september 2004, 12:20
Als ik het goed begrijp, heb je met je tubefactor een soort lekker crunch. En als je een leadsound wil hebben knal je die boost aan zodat ie meer over zijn nek gaat?

Dan moet je heel ff zoeken, want dat heeftie uitgelegt in dat ander tubefactor topic :)

jaywalker
5 september 2004, 13:07
Als ik het goed begrijp, heb je met je tubefactor een soort lekker crunch. En als je een leadsound wil hebben knal je die boost aan zodat ie meer over zijn nek gaat?

Dan moet je heel ff zoeken, want dat heeftie uitgelegt in dat ander tubefactor topic :)

ja ik zat al te zoeken :???: