PDA

View Full Version : OC transistor datasheets?



birt
1 september 2004, 12:12
kan iemand mij aan datasheets helpen voor OC transistors? ze zijn nogal moeilijk te vinden :(

Antal
1 september 2004, 12:30
Daar heb ik ook ooit heel lang naar lopen zoeken op het net. Ik was eigenlijk al blij toen ik na heel lang zoeken had gevonden welke pootjes wat zijn. Maar datasheets heb ik op het net in ieder geval niet kunnen vinden. Maar misschien dat er mensen zijn die die gegevens wel gewoon thuis ergens hebben ofzo...

Edit: Als het trouwens alleen maar gaat om hoe je zo'n ding moet aansluiten, dan moet je voor de gein eens op de BigTone (http://www.bigtonemusic.com/fuzzclonetransistors.html) site kijken.

birt
1 september 2004, 17:50
ik heb een datasheet van de oc44 maar ik heb veel meer andere oc's liggen ik zou de datasheets willen om te weten welke ik best in rangemaster-achtige pedaaltjes en welke ik best in fuzzes kan gebruiken

Antal
1 september 2004, 18:29
Volgens mij is de OC44 het best geschikt voor rangemaster klonen, en de OC75 voor fuzzes. Hoe kom je aan die datasheet trouwens, want ik heb er nooit 1 kunnen vinden?

birt
1 september 2004, 19:01
na lang zoeken eentje op het net gevonden. de oc71 zou ook heel goed zijn voor een rangemaster heb ik gelezen. en nutiig om te weten, alle oc's zijn PNP

ik heb hier ook een boekje uit 1957 (transistors: 70 schakelingen) waar een beetje informatie in staat

dit is ook zo een link met een beetje info: http://sound.westhost.com/trans.htm

Dirk_Hendrik
1 september 2004, 22:04
na lang zoeken eentje op het net gevonden. de oc71 zou ook heel goed zijn voor een rangemaster heb ik gelezen. en nutiig om te weten, alle oc's zijn PNP

Gegarandeerd. In die tijd bestond NPN alléén in het laboratorium.

birt
1 september 2004, 23:42
na lang zoeken eentje op het net gevonden. de oc71 zou ook heel goed zijn voor een rangemaster heb ik gelezen. en nutiig om te weten, alle oc's zijn PNP

Gegarandeerd. In die tijd bestond NPN alléén in het laboratorium.

achteraan in dat boekje (1957 dus) staan nochtans een paar npn transistors :)