PDA

View Full Version : software ontwikkeling - meedenken?



delphiro
31 augustus 2004, 21:32
Dag allemaal,

misschien heb ik het wel eens eerder gepost maar ik ben nu (echt ) bezig met een gitaarapplicatie die anders moet worden dan andere applicaties. Nu moet ik niet vergeten te zeggen dat mijn applicatie gegarandeerd gratis wordt want ik ben een 'Open Source' freak.

Maar nu wil ik graag meedenkers die op dit idee gaan schieten:

Het idee:

een applicatie die toonladders, arpeggio's en akkoorden kan weergeven (goh.. origineel zie ik je denken want daar zijn er al honderd van - zij het niet allemaal even gratis )

maar.. deze applicatie moet ook nog het volgende gaan doen. Je kiest een mp3 bestand en maakt daarop een 'event lijst' waarin je aangeeft op welk tijdstip (tijdens het afspelen van een mp3) het programma een bepaald(e) akkoord / toonladder of arpeggios moet weergeven. Het nut hiervan is (denk ik) dat je toonladders 'real time' (tijdens het spelen van de muziek) weergegeven ziet. Dit kan leuk zijn om akkoorden te leren, improviseren leren en ik zie het al helemaal voor me dat er straks een grote 'database' is met allemaal mp3'tjes met bijbehorende akkoorden / toonladder etc lijsten.

(screenshotje hoe ik de 'interface' bedacht had)
http://home.zonnet.nl/delphiro/gfx/sshot.jpg

ideeen / meedenken / afkraken? Stuur me maar een mail (delphiro ape(n)staartje zonnet p unt nl ) of reageer hier.

gegroet,
Rob