PDA

View Full Version : Kan een basgitaar een elec. gitaar versterker verk*ten?



Okkehel
13 mei 2002, 17:30
Ik kan een Powercity 135 watt buizen-versterker kopen..Volgens de gene die hem verkoopt is het oficieel een Gitaar versterker (daar wil ik hem dus ook voor gebruiken) Maar hij heeft er tijden op bas gespeeld..Wat is eingelijk precies het verschil tussen een bas-en-gitaarversterker? De boxen zullen denk ik anders zijn? Maar hij klinkt nog wel goed op zich..

BLOK182
13 mei 2002, 18:44
Je kan met een basgitaar beter niet op een gewone gitaarversterker spelen. Met die lage tonen tril je alles kapot.

De Klaas
21 mei 2002, 16:21
Over het algemeen zijn bass-versterkers natuurlijk gericht op een bas. Vooral met actieve bassen moet je uitkijken wanneer je ze in een gitaarversterker steekt. PowerCity heeft bij mijn weten geen problemen met basgitaren. Zelf heb ik een London City DEA 130 en daar is in het verleden alles in gestoken, zang, bas, toetsen, echt bijna alles en hij heeft er geen krimp om gegeven. Op dit moment gebruik ik de City echt alleen nog maar voor gitaar. Let wel, City's zijn echte monsters :smile: Probeer uit, zou ik zo zeggen

lars
21 mei 2002, 16:35
city's staan er alleen wel bekend om dat ze vaak kappot gaan.

verder overleeft je versterker het wel, maar je speakers zullen je niet echt dankbaar zijn... dus als je een losse top koopt boeit het niet zo wat ie er mee gedaan heeft

Okkehel
22 mei 2002, 18:29
Ja de boxen zijn dr wel bij..Maar ik heb een beetje het gevoel dat ze een opsodeflikker gehad hebben ..Hoe kan ik dit trouwens testen??

realpimp
29 mei 2002, 14:44
Ik heb net een elektrisch gitaar gekocht en een mooie versterker erbij. Een Fender. 100 watt. meer weet ik er niet van. De vraag is: kan ik daar ook een stereo/djset op aansluiten zonder de versterker te vern@$ken?
reacties graag naar thedudemail@yahoo.com

lars
29 mei 2002, 15:22
Op 2002-05-22 18:29, schreef Okkehel:
Ja de boxen zijn dr wel bij..Maar ik heb een beetje het gevoel dat ze een opsodeflikker gehad hebben ..Hoe kan ik dit trouwens testen??


bas op de versterker opendraaien en effe goed hard spelen, klinkt dat verrot, dan isset slecht spul.
zoniet, stap 2. kast openmaken en kijkennaar de speakers zelf, checken voor scheurtjes ed even ertegen aan duwen enzo.

maar als hij test 1 doorstaat dan klinkt ie dus goed en dan moet et geen probleem zijn lijkt me.

aan de andere kant, als je et zooitje niet vertrouwd, dan gewoon niet doen, krijg je achteraf nooit spijt van, je komt toch nog wel wat anders tegen.