PDA

View Full Version : Halspen bereiken op een Fender



Man
31 augustus 2004, 20:50
Ik ben niet van plan zelf te gaan lopen draaien aan mijn halspen ofzo maar ik vraag me af vanaf waar ik bij die halspen kan komen op mijn fender.

Hij zit niet bij de kop ( er zit wel een gat maar ik zie niet echt duidelijk een imbus ingang ofzo meer een soort knop als ik met de zaklamp erin schijn ) en ik dacht hem ook niet te zien zitten toen ik de slagplaat eraf had, ook zit er geen gaatje achterop mijn gitaar waar die cover met het fenderlogo zit.

iemand een idee?

wietse
31 augustus 2004, 21:18
en toch hoort hij daar bij de kop te zitten.
duw er maar eens een inbusje in dan merk je het wel.

Man
31 augustus 2004, 21:43
hmm, kan het zijn dat het een soort..


----__
__) is? als je het vanaf <---- de kop bekijkt?
----

en als dat zo is, zit het imbusje dan in dat "knopje" of moet je zon imbus.. vrouwtje gebruiken?!
_ _
( (|_|) ) of ( |_| )

Aca Ilic
31 augustus 2004, 22:46
Het zit gewoon aan de bovenkant,op de kop, alleen moet je wat beter kijken, of doe je nieuwe baterijen in je zaklamp :-D

Swan
31 augustus 2004, 22:53
in de neckpocket

BramVersteeg
31 augustus 2004, 23:29
Sloop uw neck eraf en voila!! Een halspen :razz: !

THW
1 september 2004, 09:34
Sloop uw neck eraf en voila!! Een halspen :razz: ! :roll:

Man
1 september 2004, 10:25
ik zie gewoon geen gat voor imbus ofzo, maargoed..

dejohan
1 september 2004, 11:24
Als er aan de kop een gat zit (al dan niet onder een klepje) heb je veel kans dat daar een halspen inzit.

Bij re-issue series, of bij oude fenders, zit de 'ingang' echter aan het andere uiteinde van de hals, en moet je dus de hals van de body vijzen voordat je er aan kan.
Ik weet niet hoe het met oude en re-issue fenders zit, maar bij de oude gitaren die ik gezien heb zit er een gewone schroef daar waar er bij modernde gitaren een 'imbusgat' zit.

Antoon
2 september 2004, 11:08
misschien is de moer eraf gedraaid. Je zou dan alleen een schroefdraad moeten zien als je in het gat op de kop kijkt

Man
3 september 2004, 08:13
ja dat denk ik, is dit een probleem?

Antoon
4 september 2004, 16:57
Je kunt er gewoon een nieuwe op draaien, geen enkel probleem. Probeer maar eens bij Piet gitaren in amersfoort, die kunnen je wel aan een tweedehands 'bullet' helpen

jaywalker
4 september 2004, 18:56
nog iets vaags. Bij mij strat hebben ze de halspen gat dictgemaakt met een iets ander kleur hout. De orginele lak zit er op dus hij is zou gebouwd . Why??: :???:

Antoon
6 september 2004, 18:29
bij jouw gitaar zit waarschijnlijk de afstelmoer aan de andere kant van de hals.

jaywalker
6 september 2004, 23:45
bij jouw gitaar zit waarschijnlijk de afstelmoer aan de andere kant van de hals.

kewl !! 8-)

Man
22 september 2004, 15:54
Nu word hij afgesteld op het moment, en de man die dat moet doen kan maar geen passende bullet vinden voor dit ding?!

Hoe zou dit zitten?!