PDA

View Full Version : MXR phase 90 script logo - wel erg lang op zolder gelegen!



DREAMMACHINE
31 augustus 2004, 19:38
ik vanmiddag dus even die script logo phase 90 op wezen halen, want hij klonk perfect en was tot mijn verbazing optisch nog dik in orde en helemaal origineel. Het was natuurlijk geen koopje, maar dan heb je ook wat! Het enige nadeel is dat hij wel heeel lang op zolder heeft gelegen en het schuim op de printplaat zo ongeveer in zand veranderd is en mijn vraag volgt dus: Wat doe ik hier aan??
Mijn eigen ingeving was gewoon alles eruitzuigen en er wat nieuw schuim inproppen, of kan ik alles gewoon beter laten zitten? ... de gehele printplaat is namelijk niet meer compleet bedekt met schuim....
ik wacht met spoed op antwoord!
..... ( trouwens vanmiddag ergens anders ook gelijk maar een boss ce-1 opgehaald.. wat is dat mooi zeg!!!!.. tja vakantiecentjes waren weer binnen!)

Robbert
31 augustus 2004, 19:47
Dat dat spul verkruimeld in die MXR pedalen is heel normaal. Dus je kunt er met je vinger overheen wrijven totdat al het losse spul weg is. Daar zou ik, als verzamelaar (.. :D ) geen problemen mee hebben.

Je kunt ook effe een stukje papier knippen, of een visite kaartje op de printplaat leggen en het pedaaltje weer sluiten. Werkt prima.


Vind je de CE-1 echt zo geweldig? Heb je die van Marktplaats gehaald?

Antal
31 augustus 2004, 19:56
Tja, die had ik ook niet laten liggen! Gaaf hoor. Alleen die CE1 daar hoor ik weinig goeds over :???: Nou ja, als jij er tevreden mee bent, des te beter toch? Heb er zelf nooit over gespeeld, dus geen idee.

DREAMMACHINE
31 augustus 2004, 21:18
aha.. .dan gewoon stukje papier ertussen en gaan... mmh ok
en ja ze stonden beiden op marktplaats te koop idd, die gast die de script verkocht had geen idee wat hem overkwam toen er zo op geboden werd, en die ce-1 moest weg omdat die verkoper naar het buitenland ging verhuizen ofzo, dus voor een relatief lage prijs wilde ik me wel opofferen!
Het geluid van de ce-1 is naar mijn idee ver boven andere chorus pedalen die ik gehad heb, hoewel die niet analoog waren. Het nadeel is alleen dat het nogal toon zuigt, maar misschien is daar wat aan te doen? suggesties? .. .

Robbert
31 augustus 2004, 21:48
Oh.. je hebt hem van die kerel. Hij verkocht hem samen met een ander MXR pedaal. Ik had hem ook nog een mailtje gestuurd. Tja.. dubbeltje, eerste rang .. ;) :D

Tone zuigen kan die CE-1 wel ja. Ervaring mee.
Je kunt hem true bypass laten maken, nu is hij dat niet en is de volume pot (die ook door een andere waarde vervangen dient te worden) ook bij uitgeschakeld pedaal te bedienen. En dat is klote. Dus die moet mogelijk zo worden aangepast dat hij alleen werkt wanneer het pedaal aan staat.
Verder raad ik je aan de condensatoren te laten vervangen, die zullen zijn verouderd, mogelijk zelfs lekken.

Het is een hele leuke chorus, maar voor het formaat zijn de instellingen bijzonder beperkt. Serieus jammer. Hij was voor mij die 175 Euro niet waard... :roll:

DREAMMACHINE
31 augustus 2004, 23:07
ce-1 heeft me 125 gekost, niet te veel dacht ik zo!

Mitch
31 augustus 2004, 23:10
Tja, met vintage waarde en zo is het geen lsechte deal.... maar kwalitatief: teveel betaald. :razz:

jpb
31 augustus 2004, 23:35
Ik zou het printplaatje omwikkelen in een dun (3-4mm) lapje schuimrubber (zoals MXR ook wel deed). Dan zit het beter dan met een papiertje

Robbert
31 augustus 2004, 23:43
Is ook een optie, zelfs beter omdat je het printje wat strakker in de behuizing zet. Belangrijkste is iedergeval dat de print geen contact maakt met de behuizing.

Robbert
31 augustus 2004, 23:44
Oh.. en 125 voor een CE-1... kun je toch 50-75 Euro winst maken: is dan toch weer een gratis CE-2 :D

Speeddemon
1 september 2004, 00:36
Oh.. en 125 voor een CE-1... kun je toch 50-75 Euro winst maken: is dan toch weer een gratis CE-2 :D

:seriousf:

of een Marshall Drivemaster, in nieuwstaat! :wink:

Lucky
1 september 2004, 07:42
er zijn verzamelaar die meer betalen als het originele schuim er nog in zit.....
onzin natuurlijk maar wel een feit.

DREAMMACHINE
1 september 2004, 16:06
mmh.. originele schuim, ach ik hou liever mn pedaal gewoon in orde zodat ik er over kan spelen en wanneer ik mn 9v verwissel niet in 1 keer wordt bedolven onder verteerd schuim... . . ..