PDA

View Full Version : Mijn studio: het plaatje!



semt-x
31 augustus 2004, 19:23
test

semt-x
31 augustus 2004, 19:23
Mensen, de afgelopen tijd heb ik allerlei vragen gesteld omtrent allerlei spullen voor in een studio...

Misschien is het wel zo makkelijk als ik gewoon alles opnoem wat ik zou willen en dan aan jullie de vraag voor adviezen en/of commentaar.... Toch? Scheelt weer een heleboel posts van mij.
(Als jullie er al niet gek van werden!)

De bedoeling is een studio te creeeren waar ik muziek ala Guns N Roses, Aerosmith, 36 Crazyfists, Muse, System of a Down, Velvet Revolver, Nightwish, Hatebreed, Killswith Engage.....enzenzenz..... mee kan maken. Het is een studio voor de hobby, dus niet voor professionele doeleinde, alhoewel ik natuurlijk wel probeer een zo goed mogelijk professioneel resultaat te bereiken!

Goed, het volgende heb ik al in het bezit:
Epiphone Les Paul st.
Fender DG-5
Line6 Pod XT
Marshall MG-30dfx
Edirol PCR-50 MIDI Keyboard controller
En nog wat effecten en bagger....

Mijn systeem bestaat uit het volgende:
Intel Pentium 4 2,4 gHz
Asus P4b533-e moederbord
768 MB Ram DDR PC2100
ESI Waveterminal 192M met v3.8 driver
2x 80gb IBM harddisk icm RAID op mijn moederbord
Leadtek GeForce4 Ti 4800

Ik ben van plan het volgende te gaan overwegen aan te gaan schaffen:

Bassgitaar:
Dean Edge 4 TBK
Yamaha RBX270
Yamaha BB 404
Washburn XB120

Elektrische gitaar:
Ibanez RG2570

Monitors:
Behringer 2031A
Alesis Monitor One Active MKII
Phonic P6A
ESI nEAR6
Tannoy Reveal aktief
Tapco S5
Wharfedale Diamond serie aktief
(weet iemand toevallig waar ze Wharfedale verkopen?)

Mixer:
Behringer UB1832-fx

Akoestische gitaar:
12-snarige Seagull of Yamaha gitaar

Microfoon:
Shure SM57
Rode NT1(a)
Behringer B2 (pro)

Software:
Cubase SX 2
evt. plugins zoals The Grand en dergelijke

Weet iemand toevallig plugins waar je gothic geluiden uit kan halen?
Koren, Orgels, Violen en dergelijke?


Nogmaals, dit is een lijstje waar ik mijn oog op heb laten vallen. Ik heb het allemaal nog niet uitgetest, en ga dit zeer binnenkort doen, aangezien mijn bankrekening nu op leuke hoogte komt...

Ik vraag dus weer aan jullie wat zouden jullie wel of niet doen? Waar hebben jullie slechte ervaringen mee en waar goede???

Ik wil uiteindelijk een lijst hebben waar ik mee naar allerlei toko's gaat en proberen en testen tot ik erbij neer val!!

Ik hoop dat jullie me willen helpen. In ieder geval bedankt voor zover!

bobby
31 augustus 2004, 19:46
Zover ik weet en hoor zou ik alles waar behringer voor staat vermijden.. dit baseer ik enkel op eigen ervaringen en recensies van diverse mensen.. tuurlijk, het is niet duur, maar dat merk je ook wel..

Zelf heb ik Near5 monitoren, zijn wel goed, maar kan beter, ik weet dus niet hoe die Near6's zijn.. tannoy is een goed merk, maar op dit gebied kunnen andere mensen je beter helpen..

De shure SM57 is goed, hiermee kun je simpelweg niet de fout ingaan, dit is een oerdegelijke microfoon, en uitstekend voor je doeleinden.. zeker doen. echter voor het opnemen van de 12 snaar akoestische gitaar zul je denk ik richting een andere microfoon moeten kijken..

Software.. cubase SX2.0 is ook prima, ik moet zelf net beginnen met dit programma.. maar dit is een veelgeprezen programma..

skanky
31 augustus 2004, 22:25
Ik heb de actieve Tannoys en ze zijn perfect voor een homestudio, ik heb voor mij geen betere gehoord in die prijsklasse.

Als je gitaar op wilt nemen is de sm57 uitermate geschikt. Ik gebruik zelf dan nog een Studio Projects C1 condensator microfoon iets verder van de amp af in combinatie met de sm57 om het nog beter te laten klinken. Ook voor zang is de C1 erg geschikt.

guhlenn
2 september 2004, 14:37
een goede (kleine) versterker, mits je wil micen natuurlijk... en een goede gitaar is essentieel.

Hoe is de C1 voor gitaarcabinet (scheur) opnames (zit zelf te denken aan de B1... ).?

bert k
2 september 2004, 15:35
Zover ik weet en hoor zou ik alles waar behringer voor staat vermijden.. dit baseer ik enkel op eigen ervaringen en recensies van diverse mensen.. tuurlijk, het is niet duur, maar dat merk je ook wel..

..

Licht dit eens toe met voorbeelden? Het is te makkelijk om gewoon Behringer te bashen, ze maken enkele hele goeie produkten voor weinig geld (bijv. de B2 mic) De kunst is om de bagger te mijden.

guhlenn
2 september 2004, 15:39
tsja bert, helemaal waar, er zitten ook hele goede gitaren tussen squire... Toch zou ik die niemand aanraden als die om goede gitaren vraagt. maw; tuurlijk zitten er goede bij, alleen is de kans betrekkelijk klein.

Behringer is een goed merk voro het geld. Maar er zijne rveel betere. Kunnen we nu ophouden met het evrheerlijekn cq afzeiken van behringer. Zelfs ik wordt er moe van ...

bert k
2 september 2004, 16:45
Kom op, daar gaat het me nou juist om. Niet verheerlijken, en ook niet afzeiken. Ik vraag me alleen af waar dat ongenuanceerde gehak vandaan komt.

skanky
2 september 2004, 17:37
een goede (kleine) versterker, mits je wil micen natuurlijk... en een goede gitaar is essentieel.

Hoe is de C1 voor gitaarcabinet (scheur) opnames (zit zelf te denken aan de B1... ).?

Voor gitaaropnames is de C1 erg goed, zeker in combinatie met de sm57. De B1 heb ik zelf niet gehoord maar schijnt ook goed te zijn. Wat ik van mensen gehoord heb schijnen de C1 en de B1 niet heel veel te verschillen alleen de C1 is kwalitatief net iets beter en er zit een aluminium koffer bij ipv een etui (wat ik een pre vond)

semt-x
2 september 2004, 17:43
Nou zelf ben ik ook redelijk te spreken over Behringer. Maar ik heb op verschillende forums vragen gesteld over de Behringer UB1832 mengtafel en hoor hier totaal geen goed woord over. Ik neem aan dat deze mensen weten waar ze over praten... Ik heb de tafel gezien, en vind m goed klinken en werken, althans voor zover...
Wat zijn nou precies de verschillende tussen de mengtafels? Waar moet je nou opletten?
Ik zal ook zeker nog gaan kijken naar Behringer, niet om alles af te kraken, maar tot op heden ben ik tevreden met Behringer... Ook de mic zal ik gaan bekijken.

bobby
2 september 2004, 20:25
Bert, heel simpel... .. ook ik heb op vele forums afgezocht (harmony-central voornamelijk) naar wat de algemene opinie is van behringer spullen.. en over het algemeen waren weinig mensen er over te spreken.. ikzelf heb ook wat behringer spullen gehad: mic100 en 200 pre-amps, de 200 zelfs met een tube, nou dit klint gewoon rommelig vergeleken met bijvoorbeeld een m-audio audiobuddy, behringer mic 2200 ultragain, hier hetzelfde verhaal gekraak en absuluut niet stil...
deze heb een tijdje gebruikt en later dus vergeleken met andere spullen, en uiteindelijk was het redelijk goed spul, alleen vind ik dat je beter even kunt doorsparen, en iets kopen van meer kwaliteit waar je ook wat langer mee kunt zonder weer iets nieuws te moeten kopen, dus geen ongenuanceert gehak of bashen.. gewoon mijn mening, en de mening die ik over het algemeen hoor en lees...

Dirk_Hendrik
3 september 2004, 16:24
Ik ga mee met de behringer afkeur. Los van geluidskwaliteitsperikelen wordt ik altijd heel vervelend van de bediening. De tafels spannen daarbij de kroon met hun veel te kleine knopjes.

Hier ook weer: 2e hands voor minder meer te krijgen. Een sprekend voorbeeldje vind ik nog steeds de 32-kanaals Amek die een paar weken geleden voor 1250 euro op MP stond.

bert k
3 september 2004, 16:33
Ja, de knopjes zijn idd erg klein bij Beringer.
Als je 2dehands koopt kan je veel voor weinig krijgen, maar check alstjeblieft alle potmeters en vooral de faders op slijtage! Die dingen gaan bij normaal gebruik pakweg 5 jaar mee, en 32 nieuwe faders krijg je ook niet gratis.

Mithrandir
3 september 2004, 16:42
Hoe ga je eigenlijk je drums opnemen?

En ik denk dat je voor gitaar prima af kan met alleen de Pod XT eerlijk gezegd, dan kan je ook nog eens 's nachts een gitaarpartijtje opnemen.

Orgels, synths etc... kun je uit softsynths als de Absynth, B4, Pro53, Arthuria Minimoog halen, wel erg prijzig als je ze allemaal wilt aanschaffen.

semt-x
3 september 2004, 18:33
Ik ben van plan om een plugin hiervoor te gaan aanschaffen. Zit te twijfelen tussen BFD en dfh - Superior. Deze worden allebij zeer goed aangeschreven volgens vele.... Maar nog ff hakend op mengtafels, wat zijn nou wel redelijk goede tafels?? Uiteraard hangt hier ook weer een prijskaartje van ROND de EUR 400,-

Horus
4 september 2004, 11:05
Ik zou die mic's anders kiezen. SM57 is een goede keuze, doen. Maar die Rode en Behringer kan je op besparen. Zoek naar in China gemaakte mic's zoals van Studio Projects, High Tech Audio, ADK o.i.d. Deze zijn (naar mijn mening) stukken beter dan Behringers, en stukken goedkoper dan Rode's (en zeker niet slechter). Ik zou voor 1 groot membraan gaan en iig ook 1 klein membraan. Dat met kunnen voor ongeveer 250 euro samen (ik weet dat bijvoorbeeld ADK een set van 1 groot en 1 kleinmembraan mic verkoopt voor ongeveer die prijs).

Mixer zou ik helemaal vergeten. De Behringer zal op dat moment zeker de bottleneck in je systeem zijn, en waarom heb je een mixer nodig? Tenzij je gaat multitracken is dat helemaal niet nodig. Ik neem al twee jaar muziek op met enkel 1 preamp van 1 kanaal (2 is wel erg makkelijk trouwens, maar je hebt d'r echt geen 8 of meer nodig).

Plugins:
Wil je Piano, dan zeker The Grand. Orgel: Native Instruments B4. Strings: Halion String Edition. Voor de rest zou ik een Waves bundle kopen. Dat zijn mix en master plugin's waar ik inmiddels niet meer zonder kan. Wel prijzig. Misschien nog een vette synth: Native Instruments Pro-53.

Brianmayrulezzz
5 september 2004, 20:58
ik zou als ik jou was deze topic ook een keer op het harmonycentral.com forum posten. Daar zitten veel meer mensen met echt professionele studioervaring of die er een hebben. Ook kun je bij google zoeken via 'homerecording', dan krijg je ook een hoop handige sites. Waarschijnlijk krijg je daar ook meer/beter advies dan hier. En je kunt natuurlijk allerlei reviews op internet lezen (bijv. www.soundonsound.com)...
Veel succes/plezier ermee!

bobby
5 september 2004, 21:27
Mee eens, harmony-central's forum bevat veel professionals die weten waar ze over praten..

semt-x
5 september 2004, 23:22
Ik heb idd al van andere mensen gehoord dat Studio Projects goede mic's zijn. Inderdaad, ik ben er ook achter gekomen dat een mengtafel een beetje overbodig is. Een bassgitaar, monitoren en 1 of 2 goede mic's zijn mijn voorkeur op dit moment. Maar ik heb natuurlijk een mic preamp nodig voor de mic's?? Nog goede suggesties, en waar moet ik daarbij op letten?? Nog evt. suggesties voor monitoren? Heb goede verhalen gehoord over de Yamaha MSP 5. En de plugins, daar ga ik ook zeker achteraan. Maar ik heb laatst gehoord dat Cubase SX3 eraan komt. Weet niet wat deze moet gaan kosten, maar denk dat ik beter daar op kan wachten....

In ieder geval, weer allemaal hartelijk bedankt voor jullie input. Mocht jullie nog meer weten hoor ik het altijd graag!

guhlenn
6 september 2004, 15:48
Harmony central en pro's ... I beg to differ. Check gearslutz.com

EN ik zou eerder de berries pakken dan de msp 5.. ze zijn immers zo ...


klein


...


(geen grapje)

semt-x
7 september 2004, 00:31
Kan je daar ook een reden voor geven? Het gaat mij er niet om dat ik moet wegdenderen, maar ik zoek een geluid zo zuiver mogelijk voor dit geld! Reken dat het ong. tot EUR 300,- P.S. En hoorde net van Harrie-Beton dat ik toch voor een mengtafel moet gaan kijken. Wat vinden jullie?

guhlenn
7 september 2004, 09:50
Je komt nu op een punt waar meningen zijn als aarsen; iedreen heeft er een. 300,- is niet veel voor een monitor. En je hebt nog veel meer nodig. Zaak om na te denken wat je nou echt wil gaan doen.

Wil je goede gitaar sounds opnemen met de POD? Koop dan EERST een goede gitaar. Monitors zijn heel belangrijk, maar als je bron al niet goed is kun je monitoren totdat je een ons weegt. Wil je gewoon beginnen, koop dan de berries aangezien die het goedkoopst zijn (de "klein"opmerking sloeg op de bassconus die bij de berrie 8"is , iets wat van nature (natuurkundig) meer bass opleverd, kwalitatief zal Yamaha (5") beter zijn).

En wat betreft mengpaneel; waarvoor heb je dat nodig dan?

guhlenn
7 september 2004, 09:50
Je komt nu op een punt waar meningen zijn als aarsen; iedreen heeft er een. 300,- is niet veel voor een monitor. En je hebt nog veel meer nodig. Zaak om na te denken wat je nou echt wil gaan doen.

Wil je goede gitaar sounds opnemen met de POD? Koop dan EERST een goede gitaar. Monitors zijn heel belangrijk, maar als je bron al niet goed is kun je monitoren totdat je een ons weegt. Wil je gewoon beginnen, koop dan de berries aangezien die het goedkoopst zijn (de "klein"opmerking sloeg op de bassconus die bij de berrie 8"is , iets wat van nature (natuurkundig) meer bass opleverd, kwalitatief zal Yamaha (5") beter zijn).

En wat betreft mengpaneel; waarvoor heb je dat nodig dan?

semt-x
7 september 2004, 10:42
Enigsinds heb je wel gelijk guhlenn, maar wat zou jij doen? Ik bedoel, ik heb geen duizenden euro's, maar ik wil gewoon een studio in elkaar gaan zetten voor de hobby.Wat zijn nou de kwalitatief goede spullen volgens jou voor een studio? Een goede gitaar heb ik naar mijn smaak al, althans, ik ben dik tevreden met mijn Epi LP. Maar ik wil binnenkort misschien ook wel de Ibbie RG2570 gaan aanschaffen. Ik weet dat de Berries een leuke geluid leveren, maar Blue Sky (ofzoiets) zal ongetwijfeld beter zijn.

guhlenn
7 september 2004, 13:13
hehehe.

Blue sky klinkt leuk ja, maar kost ook een ferme 1600,- . Niet eerlijk om die met de berrie te vergelijken toch? Ik persoonlijk zoek natuurlijk het beste voor mij. Maar dat hoeft niet het beste voor jou te zijn. En zoals je zlef al zegt; je hebt geen duizenden euró's, dus waarom denk je dan nog aan de blue sky?

(en die epi is niet slecht , maar ook niet goed. same met de berries... )

guhlenn
7 september 2004, 13:16
ps, in duitsland verkopen ze de actieve wharfedales. Maar een google search had je dat ook kunnen leren... www.wharfedalepro.de ofzo...

semt-x
7 september 2004, 13:19
Ik had al zoiets gezien dat ze in duitsland worden verkocht, maar ik ben benieuwd waar in NL. Ik woon in de randstad en ff naar duitsland is wel ver. En dan nog, als er iets mee is, dan kan je weer terug!

guhlenn
7 september 2004, 15:43
worden niet in nl verkocht

semt-x
7 september 2004, 23:15
Zit net ff te surfen, maar zijn de mixers van Mackie goed? Ik heb de Onyx 1220 gezien, deze heeft FireWire interface??(begrijp niet precies waarvoor) en zitten preamps in, een DI (de eerste 2 kanalen?) Je kan je monitoren eraan koppelen? Of zeg ik nou rare dingen? Wie kan mij hier meer over vertellen? Hoe het zit met de kwaliteit enzo? Is dit zijn geld waard???

skanky
7 september 2004, 23:50
Mackie mixers zijn van hele goede kwaliteit, maar daar betaal je ook voor. De prijzen zijn minimaal het dubbele van behringer (qua kwaliteit kan je ze niet vergelijken) Vooral de pre-amps zijn echt heel goed.

semt-x
8 september 2004, 17:40
Niemand anders over deze mixer? Hoe zit het met de Tannoy Reveal? Nog meer mensen die hier iets over kunnen vertellen?

harrie-beton
8 september 2004, 20:55
met jouw setup heb je geen grote mixer nodig. Je kan maar 4 kanalen tegelijk opnemen.

hb

imlikeajungle
9 september 2004, 16:56
-mics:

behringer mics zijn ok. vooral de condensers. ik heb het privilege ze te gebruiken tussen akg c414's, rode nt2's, sony c48's, zelfs een akg the tube en een akg solidtube en die dingen zijn best goed. een goedkoop kitje om drums te micen is wat anders. een tweedehandse d112 zoeken lijkt me, die dingen zijn onverwoestbaar dus dat zit wel snor , en een aantal sm57's. werkt goed voor top snare, bottom snare, toms, gitaren, ev. zang (doen ze zelfs in grote studio's: een sm57 en een u67 :-D ). shure maakt ook setjes voor drums die ok zijn, maar als je heavy spul wil gaan opnemen lijkt het me verstandiger sm57's, een d112 en twee condensors als overheads. met die set kan je dan ook de rest opnemen: een d112 en een sm57 op de bas, een sm57 en een condensor op gitaar en een condensor op zang. misschien een di-boxje kopen voor toetsen - tenzij je plugins gebruikt, dan hoeft dat niet. midi volstaat dan.

-mixer: niet doen. koop preamps, AD8000 van behringer is 250,- voor 8 preamps (convertors zijn trouwens van Alesis) - ADAT output in je geluidskaart en je bent klaar. je kan dan alles doen, ook drums opnemen.

-monitors: ga luisteren.

samengevat: koop preamps (AD8000, Octane van M-Audio), en mics voor een drumkit: D112 o.i.d. wat sm57's en condensors voor overheads.

ik hoop dat je er wat aan hebt!

bert k
10 september 2004, 19:52
Ja, maar met die AD8000 heb je nog geen spookstroom, en dan doen je condensators het niet.
Is die AD8000 dan wel goed, gezien de Behringerfobie die hier heerst? En waarom zijn de pre-amps van dit ding dan te verkiezen boven die van een mengtafeltje? Het lijkt me net zo'n cheapo ding.

x.studio
11 september 2004, 00:41
Roland SI 24 , +/- 900 euro, geeft je vrij goede pré-amps, 8x fantoom en echte schuiven om te gebruiken binnen je software. Lijkt me een goede all-in one oplossing voor je. Het enige wat je dan nog moet bepalen zijn een paar goede nearfield monitoren en mic's
Tesamen met bv 2 actieve Tannoy Reveals ben je 1500 kwijt, hou je nog genoeg over voor een paar goede mic's en kabels/statieven e.d.

Andersoortige hardware zijn wat boeken die je kennis opvijzelen, met alleen de gear ben je er nog niet.
Verplicht leesvoer : http://www.saecollege.de/reference_material/

Frits van Mourik
12 september 2004, 00:12
Ja, maar met die AD8000 heb je nog geen spookstroom.

Hee, pas op: "spookstroom" bekt wel lekker vanwege het klinkerrijm, maar technisch correct is het "spookspanning".
Wat op zich weer lekker bekt vanwege de alliteratie (stafrijm of germaans rijm). :-D

Mijn 48 Volts,

Frits

bert k
12 september 2004, 00:32
Ik ga volledig met je mee: spookspanning klinkt veel spannender. En zo hoort het ook als je met spoken van doen hebt...

Frits van Mourik
12 september 2004, 00:51
OK dan!
Trouwens: ben ik hier nou de 1ste om je te vertellen, dat jouw quote van het smurfenlied in het geheel niet klopt??

bert k
12 september 2004, 12:13
Nee, daar had men mij al op gewezen, maar ik ben de text kwijt... :o

harrie-beton
12 september 2004, 15:58
behringer mics zijn ok. vooral de condensers. ik heb het privilege ze te gebruiken tussen akg c414's, rode nt2's, sony c48's, zelfs een akg the tube en een akg solidtube en die dingen zijn best goed. een goedkoop kitje om drums te micen is wat anders. een tweedehandse d112 zoeken lijkt me, die dingen zijn onverwoestbaar dus dat zit wel snor , en een aantal sm57's. werkt goed voor top snare, bottom snare, toms, gitaren, ev. zang (doen ze zelfs in grote studio's: een sm57 en een u67 ). shure maakt ook setjes voor drums die ok zijn, maar als je heavy spul wil gaan opnemen lijkt het me verstandiger sm57's, een d112 en twee condensors als overheads. met die set kan je dan ook de rest opnemen: een d112 en een sm57 op de bas, een sm57 en een condensor op gitaar en een condensor op zang. misschien een di-boxje kopen voor toetsen - tenzij je plugins gebruikt, dan hoeft dat niet. midi volstaat dan.


Dit advies is ver over de top. Die topic starter heeft maar 4 sporen line, in zijn geluidskaart.
Gaat ook geen drums opnemen zegt ie.

semt-x
15 september 2004, 20:05
Ok, ik denk dat ik wel uit de monitoren kom. Heb die van Yamaha, Behringer en Tannoy op het oog. Keuze genoeg lijkt me... Alleen ik ben nog niet uit de rest. Een mic bijv.die van Studio Projects? lijkt me wel wat hebben, ook de Behringer B2 misschien. Maar ik zal eens in het rond gaan kijken. Maar naast deze mic moet ik toch ook fantoom hebben. Kan ik nou beter voor een aparte preamp gaan of misschien toch de mixer van Mackie Onyx 1220????

harrie-beton
15 september 2004, 20:09
mixer heb je meer aan.
pre amp klinkt beter.

it's your call

semt-x
15 september 2004, 21:23
hmmmm, maar waar moet ik dan aan denken?
Als ik aan een mixer meer heb, wat is er dan beter (mooier) aan een preamp? Waar kan ik bijvoorbeeld in merken dat een preamp mooier is??

harrie-beton
16 september 2004, 08:53
pre amp - minder ruis bijvoorbeeld. Meer dynamiek.

Ik zou toch een mixer doen daar je geluidskaart niet zoveel kan. Maximaal 4 line in.
Met een mixer heb je ook de mogelijkheidheid om toch meer sporen naar 1 kanaal op te nemen. Bijvoorbeeld 6 drum microfoons op 1 kanaal opnemen.
Wel om denken dat je mixer minstens 8 microfoon ingangen moet hebben.
Die kleintjes hebben vaak maar 4 ofzo.

semt-x
16 september 2004, 15:23
Ik ben zelf nog steeds bezig met Cubase. Al heb ik laatst ook kennis gemaakt met Adobe Audition, ziet er ook erg goed uit. Maar mijn drums maak ik met software dus daar hoef ik me dan geen zorgen om te maken. Dus dan zou het verstandig zijn om een mixer te kopen? Maar die Mackie lijkt me wel wat, de Onyx 1220. Ik zou alleen een microfoon voor mijn akoestische gitaar en evt. een of twee zangers. Meer niet. Dus dan lijkt me 4 microfoon ingangen genoeg. Ook las ik dat er een DI in die mixer zit. En er zit iets van FireWire op?? Kan iemand mij hier meer over vertellen???

guhlenn
17 september 2004, 10:13
www.mackie.com LOL? Onyx schijtn zeer geod te zijn (voor wat je betaald...)

semt-x
25 september 2004, 03:49
Is deze mixer nou echt nog zo nieuw? Niemand heeft ervaring met dit apparaat. Toch hoor ik goede verhalen, ook over Soundcraft. Behringer wordt aan alle kanten de grond ingeboord, maar dat hebben we het al over gehad.

bert k
25 september 2004, 13:03
Kijk, je praat nu over een wat hogere prijsklasse. In dat geval kan je ook eens naar Allen & Heath kijken. Mooi spul, waar voor zijn geld.

skanky
26 september 2004, 11:31
Of als we toch in de hogere prijsklassen zitten: een SSL klinkt ook wel aardig :D

strattie
28 september 2004, 21:02
wat is het verschil tussen grootmembraam en kleinmembraam? en dan heb ik het vooral over het geluid.

skanky
28 september 2004, 21:16
Condenser mics can be made in small (1/2" or smaller), medium (5/8" to 7/8"), and large diaphragm (!" and larger) sizes. Small diaphragm condensor mics have these advantages:

1. Flatter, extended frequency response
2. Higher spl levels
3. Better off-axis response
4. Greater accuracy

They have these disadvantages:

1. Lower output levels
2. Higher self-noise

Large diaphragm condensor mics have these advantages:

1. Higher output levels
2. Lower self-noise

They have these disadvantages:

1. Poorer limited frequency response
2. Lower spl levels
3. Uneven off-axis response
4. Less accuracy

semt-x
30 september 2004, 09:24
Mixers van Soundcraft blijken beter te zijn dan Mackie? Iemand ervaring met mixers van Soundcraft???? Of is dit onzin?

guhlenn
30 september 2004, 09:56
godsamme semtex je vliegt van hot naar her. Gebruik Google nou gewoon eens en stel dan gerichte vragen...

harrie-beton
30 september 2004, 14:25
in sounds staat een nummer van "harrie beton" opgenomen 8 sporen ADAT van afgelopen zondag. De mengtafel is niet genoemd:

EEN BEHRINGER MENGTAFEL.
Muisstil en prima dynamiek.
Alleen de FX processor, die er in deze mengtafel zit gebouwd, ruist een beetje maar die gebruiken we alleen op de zang. Bovendien heb ik ook Alesis microverb en die ruist net zo veel..

Ook niet genoemd, Bassdrum microfoon AKG D112 "het ei". Maar das logisch.


ps Luister naar de geluidskwaliteit en niet naar de zang. Het nummer is nog niet klaar qua tekst.. Dat doen we altijd als laatste.

guhlenn
30 september 2004, 15:49
als officieel behringer basher kan ik je mededelen dat het verhaal van Harrie klopt (heb laatst zelf eentje gebruikt). Het ding voelt wel echt aan als plastic, maar dat is het dan ook. Verder ben ikvan de EQ afgebleven want die vond ik niet goed. Zolang je die tafel niet teveel stresst... goed genoeg...

harrie-beton
1 oktober 2004, 13:24
dit is de tafel die ik heb gebruikt:

http://home.planet.nl/~stee0036/gitaarnet/oefenruimte/drumstel-in-ear.jpg

bert k
1 oktober 2004, 14:25
Mijn maatje Frits heeft er laatst eens eentje open gemaakt wegens kapot potje. Ik dacht dat er dus van die print-potjes op zouden zitten, maar nee, bleken mooie kleine potmeters VAN ALPS !!! te zijn. Niet te geloven toch :)