PDA

View Full Version : combinatie pickups



FLechdrop
31 augustus 2004, 18:05
Denken jullie dat een Dimarzio Breed (bridge) + Air Norton (neck) goed zouden combineren?

Luc-O
31 augustus 2004, 22:59
Van http://www.dimarzio.com:

Tech Talk: When the Air Norton™ is in the neck position, it's a warm, open-sounding pickup with enough power to balance with all bridge humbuckers.

Conclusie: ja dus.

FLechdrop
31 augustus 2004, 23:03
Dat had ik inderdaad al gelezen :wink:
Ik weet ook wel dat het zou kunnen, maar heeft iemand een idee van hoe (goed) het zou klinken?

Luc-O
31 augustus 2004, 23:09
Ik ken de sound van die pick-ups niet, maar ik denk dat het wel vet klinkt. Waarvan ik wél ZEKER weet dat het vet klinkt is een ToneZone (bridge) en PAF Pro (neck) combi. Aanrader!

Lacrymosa
1 september 2004, 08:49
Ja, hele dikke JA

je moet alleen wel van de Breed sound houden, maar het is zeker een goeie combo

je breek alleen alle regels, want de breed klinkt heel dik, je zou bijna zeggen als een nek bucker

en de AN klinkt heel open

lijkt me een hele coole combo

CheerS!!

FLechdrop
1 september 2004, 18:27
Ik houd van de breed sound, en ik houd van alle regels breken (mits het resultaat goed is). Dus dat lijkt me wel wat :D

Bedankt voor de reacties!

Kleine uitbreiding van de vraag: zoude deze combinaties goed klinken in een Ibanez RG320 FM? Deze gitaar heeft een linden body met flamed maple top en een maple hals met rosewood fretboard.

FLechdrop
2 september 2004, 00:15
NOG een vraag.. wat zijn (goede) adressen in Nederland om losse (Dimarzio) pickups te kopen?

Luc-O
2 september 2004, 08:42
Ik houd van de breed sound, en ik houd van alle regels breken (mits het resultaat goed is). Dus dat lijkt me wel wat :D

Bedankt voor de reacties!

Kleine uitbreiding van de vraag: zoude deze combinaties goed klinken in een Ibanez RG320 FM? Deze gitaar heeft een linden body met flamed maple top en een maple hals met rosewood fretboard.

Da's toevallig, die gitaar heb ik ook! Ik heb er ook dimarzio's in laten zetten (Tonezone en PAF Pro dus) Ik vond die fabriekselementen trouwens ook helemaal niet eens zo verkeerd klinken. dimarzio's kun je volgens mij gewoon het beste kopen/bestellen bij een muziekwinkel in de buurt?

Lacrymosa
2 september 2004, 08:47
Je kan dimarzio's et beste in het buitenland bestellen, www.Thoman.de oid

in nederland wordt je extreem afgezet

CheerS!!

Raffel
2 september 2004, 08:51
of

www.musik-produktiv.de

Ook niet HEEL duur in pups. Ook niet goedkoop trouwens.

Als je een basswood body hebt, zou ik ook eens kijken naar de Tone Zone (zoals al eerder genoemd) en de Steve's Special voor de brug.

Maar dat ligt er een beetje aan naar wat je op zoek bent.

Shaggy
2 september 2004, 09:45
Je kan dimarzio's et beste in het buitenland bestellen, www.Thoman.de oid

in nederland wordt je extreem afgezet

CheerS!!

www.thomann.de (na wat gezoek :) ) ..

scheelt idd ongeveer 25 euri per dimarzio hummer

Maiden Michiel
2 september 2004, 09:50
Ik heb 2 dimarzio's besteld bij Elderly in Amerika, dat is echt de goedkoopste oplossing. Ik was geloof ik 130 euro ofzo kwijt voor 2 humbuckers. (Air Norton & Evolution)

NeeraDJ
5 september 2004, 17:19
Als je het echt in Nederland wilt, dan raad ik je aan backandforth een mailtje te sturen. Ze adverteren niet echt voor DiMarzio of Seymour Duncan ofzo, maar ik heb ze een keer een mailtje gestuurd en kreeg toch scherpere prijzen aangeboden dan dat ik in een lokale zaak hier in Den Haag betaal. Probeer ook ebay.com, er zijn genoeg mensen die het niet erg vinden om de elementen overzees te versturen.

FLechdrop
24 september 2004, 20:51
Klopt het dat als er een floyd rose tremolo op de gitaar zit ik f-spaced pickups moet bestellen? En is het Edge pro II systeem van Ibanez (welke op de rg 320 zit) een floyd rose? (Dit meen ik ergens gelezen te hebben maar ik kan mij niet herinneren waar..)